Z kraju 29 marca 2013

Zmiana warty we Francji

Jak do tej pory, liderem Ligue 1 w kategorii mediów społecznościowych był Olympique Marsylia. Prowadzenie w wyścigu objął jednak nowy gracz.

\"\"W ostatnich godzinach, Paris Saint-Germain prześcignęło OM w ilości "lajków" na Facebooku, stając się liderem w tej dziedzinie we francuskiej piłce nożnej. Ponad 2,379 mln kibiców identyfikuje się z tym zespołem.

Przypomnijmy, że w marcu 2011 roku, kiedy drużyna z Marsylii przekroczyła milion fanów, klub ze stolicy miał ich zaledwie 500 tysięcy. Dobrze dobrane kampanie marketingowe, które aktywnie angażowały kibiców w życie klubu (157 tysięcy ludzi "mówi" o PSG, a o OM zaledwie 40 tys.), doprowadziły w dwa lata do zmiany warty.

OM może jednak spać spokojnie, bo prędko pozycji wicelidera nie straci. Ostatnie miejscu na podium zajmuje bowiem Olympique Lyon, który ma "zaledwie" 790 tysięcy fanów.

Porównajmy więc Ligue 1 do innych lig piłkarskich – FC Barcelona, która rywalizować będzie z PSG w Lidze Mistrzów, ma 41 milionów kibiców.

Zgodnie z Ligą FB, dostępną na łamach naszego serwisu, liderem w polskim futbolu na tym polu jest Lech Poznań, który w lutym 2013 roku miał niewiele ponad 255 tysięcy fanów.