Betclic 1. Liga stawia na centralne rozwiązania IT i analizę wideo
Betclic 1. Liga wdraża innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu pierwszoligowe kluby zyskają dostęp do ujednoliconego systemu kamer taktycznych opartego na własnym chmurowym ekosystemie IT. To w wielu aspektach pionierski projekt, który odmieni sposób pracy i podniesie komfort trenerów oraz analityków.
Wdrożenie platformy jest efektem współpracy Betclic 1. Ligi z polskim startupem Players4Players, szwedzkim dostawcą kamer taktycznych Spiideo oraz globalnym liderem rozwiązań sieciowych i cyberbezpieczeństwa w Cisco.
Duże udogodnienie
Piony sportowe klubów otrzymają kamery Spiideo pozwalające na rejestrowanie spotkań w wysokiej jakości oraz ich analizę w czasie rzeczywistym. Dodatkowo, dla każdego meczu generowane będą automatyczne raporty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, obejmujące ponad tysiąc zdarzeń i ułatwiające szybkie wyszukiwanie kluczowych sytuacji oraz przygotowanie szczegółowych analiz taktycznych.
Na potrzeby projektu zbudowana zostanie infrastruktura sieciowa oparta o rozwiązania Cisco Meraki, która zapewni odpowiednią jakość i stabilność przesyłu wideo oraz pełną zdalną kontrolę nad systemem. Na wszystkich stadionach pojawi się jednolita sieć bezprzewodowa w standardzie Wi-Fi 6E, umożliwiająca dostęp do obrazu z kamer w szatniach, na ławkach rezerwowych, jak i na trybunach.
– To przełomowy projekt dla Betclic 1. Ligi, który wpisuje się w nasze ambicje podążania za trendami w obszarze innowacji i technologii. Chcemy przy tym wytyczać własną ścieżkę rozwoju, dlatego cieszy nas, że w partnerstwie z P4P, Spiideo i Cisco tworzymy rozwiązanie, które zmieni oblicze analizy taktycznej w klubach. To nasz kolejny i być może najważniejszy do tej pory krok w procesie centralnego udostępniania nowoczesnych narzędzi wszystkim klubom – powiedział Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej, a także Członek Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Czy będzie łatwy dostęp?
Wszystkie drużyny korzystać będą z platformy League Exchange, która umożliwi natychmiastowy dostęp do nagrań z meczów w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca. Zarejestrowane nagrania w formie biblioteki wideo staną się narzędziem dla całej ligi.
– Jesteśmy dumni z zaufania, jakim obdarzyło nas środowisko Betclic 1. Ligi, jednocześnie czujemy wielką odpowiedzialność za powodzenie tego projektu. Na przestrzeni ostatnich lat w Polsce mocno wzrosła świadomość w zakresie analizy gry, więc jesteśmy przekonani, że narzędzia, które dostarczymy klubom i sztabom trenerskim, pozwolą im jeszcze mocniej rozwijać się w tym elemencie – mówi Tomasz Maciejski, prezes firmy Players4Players.
Rozwiązania Cisco Meraki pozwolą zarządzać infrastrukturą sieciową na wszystkich stadionach z jednego panelu w chmurze. Takie podejście otwiera drogę do rozwoju kolejnych projektów i usług, związanych z realizacją transmisji, zbieraniem danych czy tworzeniem nowych doświadczeń dla kibiców na stadionach.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy być częścią tego innowacyjnego projektu, który rewolucjonizuje analizę taktyczną w Betclic 1. Lidze. Rozwiązania Cisco Meraki, dzięki swojej niezawodności, wydajności i możliwościom centralnego zarządzania w chmurze, zapewniają stabilną, bezpieczną i prostą w obsłudze infrastrukturę sieciową, niezbędną do przesyłania danych wideo w wysokiej jakości. Wierzymy, że nasze technologie nie tylko usprawnią pracę trenerów i analityków, ale także wzbogacą doświadczenia kibiców – powiedział Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco Polska.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
SportMarketing.pl patronem medialnym konferencji Moneyball
We wtorek, 18 listopada odbędzie się czwarta edycja konferencji Moneyball, podczas której świat sportu ponownie połączy się ze światem biznesu. Partnerem medialnym wydarzenia jest portal SportMarketing.pl.