Nowe wieści ws. hali w Warszawie. Mocne starania prezesa Legii
Prawie 200 mieszkańców Warszawy uczestniczyło w spotkaniu z wiceprezydent Renatą Kaznowską, która nadzoruje inwestycję na Skrze. To wydarzenie służyło przedstawieniu historii i planów związanych z budową hali sportowej. O to, by Legia Warszawa mogła zagrać w nowej hali, intensywnie zabiega prezes klubu Jarosław Jankowski.
Wiceprezydent Kaznowska zaznaczyła, że w planach jest 500 miejsc parkingowych dla sześciotysięcznej widowni, choć nie można wykluczyć zwiększenia liczby tych miejsc. Prawdopodobnie dojazd do hali umożliwi transport publiczny. Obiekt ma pojemność 6 tysięcy widzów, a szacuje się, że koszty wyniosą 200 mln zł. Tym, co może pozostawiać niedosyt, jest zapewnienie Kaznowskiej, że nie będzie możliwości rozgrywania meczów piłki ręcznej w tej hali.
W spotkaniu z mieszkańcami uczestniczył projektant, który zaznaczył, że nie należy obawiać się hałasu, który będzie słyszalny w hali. Nie powinien on przeszkadzać lokalnej społeczności mieszkającej nieopodal obiektu. Część mieszkańców Ochoty jednak zdecydowała się zakłócić to spotkanie, głośno wyrażając swoje niezadowolenie. Te osoby zwykle obawiają się właśnie hałasu i braku miejsc parkingowych, mimo że w argumentacji wiceprezydent Kaznowskiej ten temat został szeroko omówiony.
Napięcia nie ustały
Przypomnijmy, że projekt budowy nowej hali na Skrze może liczyć na wsparcie sportowców oraz przedstawicieli mediów, kultury i sztuki. Jednak część lokalnej społeczności jest nastawiona sceptycznie. Obiekt nie będzie służył do organizacji koncertów, a wjazd samochodów osób niezamieszkałych w okolicy ma być ograniczony, o czym wcześniej zapewnił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Jednak cały czas relacje miejskich władz z częścią osób żyjących w stolicy Polski są napięte. Hala miałaby być miejscem rozgrywania domowych meczów dla Legii Warszawa.
Ubolewanie prezesa Legii
W niedawnym wywiadzie dla SportMarketing.pl prezes Jankowski tłumaczył, jak brak nowoczesnej hali wpływa na rozwój Legii – sportowo, marketingowo, finansowo?
– Tracimy na każdym z wymienionych pól bardzo wiele, co de facto wstrzymuje nasz rozwój. Z nowoczesną halą sufit byłby o wiele wyżej. Dlatego wierzę i jestem przekonany, że radni rozumieją tę potrzebę, widząc również rosnące zainteresowanie meczami koszykarskiej Legii czy Projektu.
Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
SportMarketing.pl patronem medialnym konferencji Moneyball
We wtorek, 18 listopada odbędzie się czwarta edycja konferencji Moneyball, podczas której świat sportu ponownie połączy się ze światem biznesu. Partnerem medialnym wydarzenia jest portal SportMarketing.pl.