Z kraju 18 czerwca 2019

Alians promocyjny dwóch Mistrzostw Europy

Z inicjatywy Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich, organizatorzy dwóch imprez, w dwóch różnych dyscyplinach, podjęli decyzję o wzajemnej współpracy promocyjnej.

Porozumienie dotyczy Mistrzostw Europy w biegach przeszkodowych (27-30.06.2019 r. w Gdyni) oraz Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej (2-7.07.2019 r. w Starych Jabłonkach).

Obydwie imprezy: mają status Mistrzostw Europy, po raz pierwszy organizowane są w Polsce, będą odbywały się w podobnym terminie i regionie oraz – co najważniejsze – są największymi Mistrzostwami Europy w historii każdej z tych dyscyplin.

PKSN aktywnie promuje dyscypliny nieolimpijskie. Począwszy od działań promocyjnych, tworzenia materiałów video, aktywności legislacyjnych jak i specjalnych eventów poświęconych atrakcjom i ideom sportów nieolimpijskich. W ramach działalności PKSN także inspiruje i integruje środowisko sportów nieolimpijskich w Polsce. Działalność ta aktywizuje się także w obszarach czasami dość niestandardowych. Z inicjatywy Grzegorza Kity, przewodniczącego rady głównej PKSN doszło do nawiązania współpracy pomiędzy dwoma ważnym wydarzeniami sportowymi.

– Intencją i ideą Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich jest rozwój dyscyplin nieolimpijskich. Pomagamy w tym na wiele różnych, często nieszablonowych sposobów. Te dwie wielkie imprezy mistrzowskie mają tyle elementów wspólnych, że od razu przyszła mi do głowy koncepcja kopromocji. Odbywają się w zbliżonym czasie i miejscu. Mają walory historyczne dla swoich dyscyplin. Są największe w ich historii ale też po raz pierwszy odbywają się w Polsce. To też okazja, żeby pokazać, że Polacy umieją się wspierać i współpracować – mówi Kita.

– PKSN często bierze na siebie rolę łącznika pomiędzy organizacjami i dyscyplinami. Inspiruje i integruje. Wiemy, że wspólne wysiłki mogą wytworzyć spory efekt synergii – dodaje Kita.

Współpraca pomiędzy organizatorami będzie polegała na wzajemnej promocji za pomocą kanałów social media, komunikacji PR oraz działań brandingowych.

Na terenie poszczególnej imprezy partner będzie miał także prawo do wystawienia własnego stoiska promocyjnego, działań samplingowych oraz komunikacji eventowej (komunikaty spikera, nagrania reklamowe).