Z kraju 18 lipca 2018

Wartość marketingowa polskich piłkarzy spada

autor: Redakcja
Analiza SW Research pokazuje, że wartość marketingowa polskiej reprezentacji po mundialu spadła.

Największym przegranym w kontekście marketingowym jest Kamil Glik. Scoring obrońcy AS Monaco, mającego wysokie notowania u marketerów przed turniejem w Rosji, spadł aż o 64%. 

 
Kapitan kadry – Robert Lewandowski – stracił po mistrzostwach 22%.
 
Najniższe spadki wartości marketingowej zanotowano u zawodników grających mniej – Jana Bednarka (5%) i Bartosza Bereszyńskiego (7%). Dobrym występem w w meczu z Japonią dodatkowy scoring zapewnił sobie Rafał Kurzawa (15%).
 
Na wskaźnik składają się następujące wartości: osiągnięcia sportowe, ekspozycja mediowa czyli liczba publikacji internetowych na temat danej osoby, znajomość (rozpoznawalność) zawodnika, zainteresowanie zawodnikiem oraz wpływ na sprzedaż produktów i usług, których jest ambasadorem.