Wpływy TVP wciąż wzrastają
Telewizja Polska na reklamach związanych z mistrzostwami świata zarobiła wg cennika prawie 121 milionów złotych.
Najwięcej na spoty reklamowe wydały takie marki, jak Johnson&Johnson, Reckitt Benckiser i Lidl Polska. Wśród sponsorów, którzy wydali na reklamy 18,4 mln zł, najaktywniejsza była Grupa Lotos.
Johnson&Johnson i Reckitt Benckiser nie nawiązują w swoich materiałach do piłkarskiej imprezy, ale wykorzystują potencjał reklamowy, które daje czas mistrzostw. Pierwsza z firm wydała z tej okazji 8,4 mln, a druga – 5,4 mln.
Marki, które w swoich kampaniach nawiązują do rosyjskiego turnieju znalazły się na dalszych miejscach finansowego zestawienia. Mowa tutaj o takich firmach, jak Grupa Żywiec (Warka), Kompania Piwowarska (Tyskie), Unilever (Rexona), czy Jeronimo Martins.