Z kraju 26 czerwca 2018

Polska z Kolumbią na 22 mln

Wpływy reklamowe Telewizji Polskiej podczas meczu Polski z Kolumbią wyniosły niespełna 22 miliony złotych.

Drugi mecz polskiej reprezentacji na piłkarskich mistrzostwach świata w Rosji odbył się w niedzielę (24 czerwca), na Kazań Arenie. Rywalizację z Kolumbią transmitowano na trzech kanałach: TVP1, TVP Sport i TVP 4K. 

 
Cennikowe wpływy z reklam publicznego nadawcy wyniosły w związku z tymi relacjami 21,98 mln zł. Dzieląc je na rodzaj transmisji, sam pojedynek "zarobił" dla nadawcy 18,73 mln, a emisja reklam wokół studia – 3,24 mln.
 
Biorąc pod uwagę reklamy branżowe, najwięcej na ich emisję wydały firmy związane ze sprzedażą (5,32 mln). Następne w kolejce były przedsiębiorstwa spożywcze (4,12 mln) i telekomunikacyjne (3,54 mln). 
 
Najwięcej spośród poszczególnych marek wydał Lotos (2,49 mln), kobietymafii.com (1,87 mln) i Blachotrapez z Visą (po 1,55 mln).
 
Najdroższe spoty reklamowe emitowano w przerwie spotkania.