Z kraju 9 czerwca 2018

Gorzej niż rok wcześniej, ale i tak dobrze

Pentagon Sponsor Track wycenił wartość wystąpienia marek sponsorów podczas wydarzeń sportowych transmitowanych przez stacje telewizyjne w ubiegłym roku.

Według badania wartość ta wynosi 4,3 miliarda złotych. Oznacza to, że w ubiegłym roku wartość sponsoringu sportowego w telewizji zmalała w stosunku do 2016 roku o 0,6 mld zł. Mimo wszystko, to drugi najwyższy wynik biorąc pod uwagę ostatnie kilkanaście lat.

 
W podziale na dyscypliny bezsprzecznie prowadzi piłka nożna, warta 1,7 mld zł. Dalej jest siatkówka mężczyzn – 825,9 mln i skoki narciarskie – 823,8 mln. W dalszej kolejności uplasowały się żużel, kolarstwo szosowe, siatkówka kobiet, sztuki walki, boks, lekkoatletyka i piłka ręczna mężczyzn.
 
Wpływ na poszczególne wyniki miały dobre występy polskich sportowców i polskich drużyn – mowa zarówno o sukcesach Kamila Stocha, jak i całej kadry narodowej skoczków narciarskich. Istotne są też duże imprezy organizowane w Polsce – jak Tour de Pologne.
 
W zestawieniu grup telewizyjnych pod względem wartości mediowej sponsorów liderem jest Grupa Polsat (ponad połowa udziałów). Dalej jest Telewizja Polska (32%), Canal+ (10%), Eurosport (4%) i TVN (3%).
 
Najwięcej na sponsoringu zyskała Grupa Lotos, PKN Orlen i Plus (Polkomtel).