Z kraju 6 stycznia 2018

Grupa LOTOS na dłużej z polską piłką

Polski Związek Piłki Nożnej oraz Grupa LOTOS podpisały umowę, na mocy której koncern pozostanie głównym sponsorem reprezentacji. Ale nie tylko.


Potentat branży energetycznej dodatkowo zaangażuje się w szereg innych aktywności wspierających rozwój najpopularniejszej dyscypliny sportowej w naszym kraju.

– Jako LOTOS jesteśmy pod wielkim wrażeniem osiągnięć naszej reprezentacji w ostatnich latach. Cieszymy się z tego, iż przez cały okres naszej współpracy polscy piłkarze pokazują ogromne zaangażowanie i profesjonalizm, czego efektem jest historyczny wynik podczas ostatniego Euro we Francji, rekordowe miejsce w ogólnoświatowym rankingu FIFA, czy też niedawny awans z pierwszego miejsca w grupie do finałów tegorocznych mistrzostw świata – mówi Marcin Jastrzębski, prezes zarządu Grupy LOTOS S.A.

– Jestem pewien, że dzięki przedłużeniu współpracy o następne cztery lata, wspólnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zapiszemy kolejną piękną kartę w historii polskiego futbolu, a piłkarze nadal będą dostarczać kibicom emocji do pełna – dodaje.

Obecna umowa pomiędzy Grupą LOTOS a PZPN obowiązuje do 31 grudnia 2018. Na mocy nowego porozumienia LOTOS będzie wspierał rozwój polskiej piłki nożnej przez kolejne cztery lata, tj. do końca 2022 roku. Szacuje się, że w tym czasie federacja zarobi około 100 milionów złotych, co jest najwyższą umową w historii polskiego sportu.

Ponadto firma pozostanie głównym sponsorem reprezentacji Polski U21, a także – co jest nowym świadczeniem – będzie głównym sponsorem reprezentacji Polski kobiet.

– Przedłużenie współpracy z firmą LOTOS to potwierdzenie tego, że inwestycja w reprezentację Polski pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata – powiedział Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

– Jako federacja na co dzień pracujemy nad tym, aby budować pozytywny wizerunek całej dyscypliny. Cieszymy się, że firmy widzą potencjał, jaki niosą za sobą organizowane przez nas wydarzenia, czego wymiernym efektem jest zainteresowanie firm nie tylko pierwszą reprezentacją mężczyzn, ale również reprezentacją U-21 oraz kobiet, czy też portalem ŁączyNasPiłka.pl, których głównym sponsorem został również LOTOS – kontynuuje Zbigniew Boniek.

– Reprezentacja Polski postrzegana jest jako „produkt premium” na rynku sponsoringu w Polsce, a przedłużenie kolejnej umowy sponsoringowej jest dowodem na to, że PZPN to uznana firma, z którą współpraca niesie za sobą wiele wymiernych korzyści. Ciężką pracą, przy ogromnym udziale drużyny narodowej, przez ostatnie lata zbudowaliśmy silną markę, z którą chcą się utożsamiać największe firmy. Bardzo się cieszymy, że po upływie trzech lat od podpisania naszej pierwszej umowy firma LOTOS tak szybko zdecydowała się przedłużyć kontrakt do końca 2022 roku – dodaje Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN.

Kontrakt sponsorski rozszerza dotychczasową współpracę o nowe świadczenia reklamowe i sponsorskie. W ramach współpracy LOTOS będzie nadal miał prawo do wykorzystywania wizerunku piłkarzy w swoich działaniach reklamowych.