Z kraju 22 grudnia 2017

Lewandowski nie ma sobie równych

Robert Lewandowski to największa gwiazda polskiej piłki nożnej. Potwierdza to również sprzedaż gadżetów piłkarskich.


Piotr Koźmiński z „Super Expressu” zbadał jak to dokładnie wygląda: – Jego gigantyczną przewagę widać już po poziomie sprzedaży spersonalizowanych koszulek reprezentacji. Z danych sklepu, który odwiedziłem (sieć R-GOL.com), wynika że ponad 80 proc. kupujących wybiera właśnie Lewandowskiego. 8 na 10 klientów wskazuje na kapitana kadry. Pozostali piłkarze zespołu Nawałki to w sumie zaledwie 10 proc., a ostatnie 10 proc. to nazwiska lub pseudonimy samych kibiców lub szczególne dedykacje np. "Super tata" czy "Najlepszy dziadek”.

Co ciekawe, Lewandowski deklasuje innych reprezentantów nie tylko trykotami, ale i kubkami czy… pościelą. I tu ciekawostka. 45 procent klientów nabywa pościel z wizerunkiem kapitana drużyny narodowej. Na drugim miejscu, z 21 procentami, plasuje się cała drużyna, a na najniższym stopniu podium Arkadiusz Milik (10%).

W przypadku kubków na ten z twarzą napastnika Bayernu Monachium wskazuje 37 procent nabywców. Na dalszych miejscach są Kamil Grosicki (13%) oraz Milik (12%).