Z kraju 25 września 2015

Logo kampanii UEFA na koszulkach Lecha

Jak wiadomo, Lech Poznań nie może zagrać w Szwajcarii, w mecz z FC Basel, z logo sponsora, firmy STS.


Akcja „Koszulka na Basel” jest już znana kibicom piłkarskiego mistrza Polski. W sierpniu, dzięki wspólnej akcji Lecha Poznań i firmy STS, internauci – za pośrednictwem strony www.koszulkanabasel.pl – mogli wybrać organizację, której logotyp pojawił się na koszulkach meczowych podczas wyjazdowego spotkania w eliminacjach Ligi Mistrzów. Dzięki późniejszej licytacji koszulek zebrano ponad 14 tysięcy złotych, które zasiliło konto Fundacji Drużyna Szpiku. To logotyp właśnie tej organizacji wybrali w głosowaniu internauci.

Teraz drużyny z Poznania i Bazylei spotkają się ponownie w meczu fazy grupowej Ligi Europy. Pierwsze spotkanie zostanie rozegrane 1 października w Bazylei. Również i tym razem poznaniacy zagrają w koszulkach przygotowanych specjalnie na tę okazję. W miejscu logotypu STS pojawi się hasło „RESPECT”, będące nazwą kampanii odpowiedzialności społecznej UEFA, zainaugurowanej podczas turnieju UEFA Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii.

– Wiemy też jak bardzo Lechowi potrzebne jest teraz wsparcie od kibiców, ale także osób, instytucji i firm z nim związanych. Dlatego spodobała nam się na inicjatywa klubu, aby udostępnić miejsce na przodzie koszulek „Kolejorza” w meczu z FC Basel kampanii RESPECT. Wspólne działanie Lecha i STS po raz kolejny przyczyni się szczytnemu celowi. STS od zawsze wspiera nie tylko polski sport i kibiców, ale także szlachetne idee – powiedział Mateusz Juroszek, prezes STS.

Ideą akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyrażany nie tylko na boisku, ale i poza nim. Piłka nożna to nie tylko dyscyplina sportu ale również społeczne zjawisko o niezwykłej sile oddziaływania. Dlatego UEFA postanowiła za pomocą futbolu mówić o potrzebie poszanowania ludzi, środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym przeciwstawieniu się rasizmowi i przemocy.

– Jako członek europejskiej rodziny piłkarskiej podpisujemy się pod wartościami, które niesie ze sobą kampania RESPECT – mówi Łukasz Borowicz, rzecznik prasowy Lecha Poznań. – Postanowiliśmy wykorzystać mecz w Bazylei jako okazję do wyrażenia naszego wsparcia dla idei szacunku zarówno wobec rywali, kibiców oraz różnorodności, która jest nieodłączną cechą współczesnego futbolu. Liczymy, że nasze działanie spotka się z aprobatą kibiców i wszystkich, którzy podobnie jak my, wierzą w pozytywną moc piłki nożnej – dodał.