Z kraju 9 kwietnia 2015

Oficjalnie Nice sponsorem PLŻ

Do tej pory sporo mówiło się o dalszej współpracy sponsora tytularnego z Polską Ligą Żużlową, ale ostatnich podpisów na kontrakcie brakowało.


Teraz można już oficjalnie stwierdzić, iż Nice pozostanie na drugi sezon z rozgrywkami żużlowymi zaplecza Ekstraligi. Oprócz tego zawarto umowę z Telewizją Polską, która pozostanie nadawcą Nice Polskiej Ligi Żużlowej.

W każdej kolejce jeden mecz na żywo pokaże TVP Sport i TVP Regionalna (niedziela, godz. 13:15) – powszechnie dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej. Dzięki temu możliwość obejrzenia  transmisji będzie miało praktycznie każde gospodarstwo w Polsce posiadające odbiornik telewizyjny. Spotkania (w większości także na żywo) będą także dostępne na stronie sport.tvp.pl.

– Ubiegłoroczna Nice Polska Liga Żużlowa okazała się najchętniej oglądaną ligą sportową w Polsce w telewizji. Negocjacje związane z przedłużeniem umowy nieco przeciągały się, ale ostatecznie jesteśmy niezwykle zadowoleni, że drugi rok z rzędu przyjdzie nam współpracować z Telewizją Polską. Dzięki naszemu zaangażowaniu doszło do profesjonalizacji rozgrywek, które zyskały wielką renomę – powiedział Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska.

W ramach sponsoringu tytularnego ligi planowana jest kontynuacja działań z poprzedniego roku oraz kilka zupełnie nowych projektów. W związku z tym nie zabraknie nowej edycji turniejów dla najmłodszych zawodników – Nice Cup oraz konkursu na typowanie wyników meczów za pośrednictwem serwisów społecznościowych – Nice PLŻ Typer. Oprócz tego w trakcie sezonu planowane jest przeprowadzenie konkursu na Miss Nice PLŻ oraz wybór najlepszej oprawy kibicowskiej. Już od najbliższej kolejki startuje konkurs dla kibiców zbierających kupony z programów meczowych. Do wygrania karnety na kolejny sezon.

Nice Polska Liga Żużlowa będzie także odpowiednio promowana w serwisach sportowych Telewizji Polskiej, a podsumowanie każdej kolejki znajdzie się w „Sportowej Niedzieli”, emitowanej w TVP INFO i TVP Sport. W sumie będzie 18 transmisji: 14 z rundy zasadniczej, po dwa spotkania półfinałowe i finałowe.
W zeszłym sezonie w TVP Regionalnej przeprowadzono 17 transmisji, a średnia wyniosła aż 159 tys. widzów (udziały 1,63 proc.). Rekordowe było spotkanie GKM Grudziądz – PGE Marma Rzeszów z 29 czerwca 2014 roku: średnia wyniosła 218 tys., udziały 2,41 proc. Równoległe transmisje były przeprowadzane w TVP Sport – średnia wyniosła 74 tys. (udziały 0,75 proc.); rekord to mecz Orzeł Łódź – GKM Grudziądz – 120 tys. (1,24 proc.).