Oknoplast oficjanie we Francji
Klub ze Stade Gerland to już trzecia po włoskim Interze Mediolan i niemieckiej Borussii Dortmund inwestycja Oknoplastu w jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich. Podczas sobotniej prezentacji nowego sponsora drużyny należącej do czołówki francuskiej Ligue 1 obecni byli: po stronie klubu – Prezes Jean-Michel Aulas oraz po stronie OKNOPLAST – Prezes firmy Mikołaj Placek i Dyrektor Generalny na rynek francuski – Gregoire Cauvin.
OKNOPLAST jest pierwszą w Polsce marką, która w portfolio ma aż trzy międzynarodowej rangi kluby piłkarskie. Powody współpracy Oknoplastu z Olympique Lyon są analogiczne jak w przypadku Borussii i Interu: firma chce wzmocnić swoją markę na kolejnym zagranicznym rynku. We Francji spółka obecna jest od 2009 roku, a jej produkty można nabyć w 380 salonach na terenie całego kraju. Rozwój ten doceniono w ubiegłym roku, honorując OKNOPLAST tytułem „Najlepszy Polski Exporter”, wręczonym przez Ambasadora Polski we Francji.
Dzięki współpracy z czołowym francuskim klubem z Ligue 1 – logo firmy od lipca 2013 roku, kiedy to został podpisany kontrakt, pojawiło się na strojach piłkarzy wraz z takimi markami jak m.in. Hyundai.
Kolejnymi elementami umowy są także: obecność jednego z zawodników podczas międzynarodowych targów budowlanych Batimat w Paryżu, logotyp na telebimach i videobandach w trakcie meczów oraz komunikacja nowego partnera Olympique Lyon na oficjalnej stronie internetowej drużyny.
Możliwości promocji marki, wynikające z partnerstwa z klubem, są jednak o wiele większe. Ostatnio logo OKNOPLAST pojawiło się w popularnej grze FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku.
W najnowszej wersji gry – FIFA 14, les Olympiens wystąpią w strojach z logotypem firmy, takich samych jak w rzeczywistości. OKNOPLAST wkroczyło więc także na wirtualne boiska świata. Dzięki temu markę OKNOPLAST poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych.
Właścicielom OKNOPLAST od początku marzyła się ekspansja pod własnym logo, która długo była poza zasięgiem większości polskich firm sprzedających za granicą: Szybko dostrzegliśmy, że markowa sprzedaż daje ogromne możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach – mówi prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek. Dziś spółka jest silnym graczem na 10-ciu rynkach starego kontynentu – Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier.