Z kraju 28 maja 2013

„Efekt Legii”

Okazuje się, że sponsorzy Legii Warszawa zacierają ręce z radości. Ich inwestycja w piłkarski klub ze stolicy przynosi im bowiem wymierne korzyści.

\"\"Wiele wskazuje na to, że najwięcej na współpracy z warszawską drużyną zyskuje ActiveJet. Co prawda nie wiadomo ile za umieszczenie logotypu tej marki na koszulkach piłkarzy zapłaciła firma Action (właściciel ActiveJet), ale nieoficjalnie mówi się nawet o 10 milionach złotych za dwa lata obowiązywania umowy.

Najwyraźniej zyski i tak przewyższają koszty. Władze marki mówią wprost o „efekcie Legii”. Choć branża, którą reprezentuje ActiveJet ostatnimi czasy mocno się skurczyła to marka ta odnotowuje wzrosty sprzedaży – jej udział w rynku wzrósł z 14% do ponad 18%. Marka ActiveJet przestała być anonimowa i zyskała uznanie oraz renomę.

Wystarczy wspomnieć o tym, że tylko po meczu z Lechem Poznań ekwiwalent reklamowy zdjęć piłkarzy Legii z symbolem ActiveJet na koszulkach wyniósł około 700 tysięcy złotych. Współpraca z tym klubem z pewnością się więc opłaca.

Podobnie zresztą kooperację z Legią Warszawa oceniają pozostali sponsorzy tej drużyny. Przedstawiciele Pepsi i piwa Królewskie zapewniają, że klub pomaga im budować pożądany wizerunek.