Błyszczą w Lidze Mistrzów z udziałem polskiego giganta
InPost od grudnia 2023 roku sponsoruje Newcastle United. Drużyna z Premier League znakomicie zaczęła zmagania w Lidze Mistrzów. Po efektownym 3:0 z Benfiką Lizbona zajmuje miejsce w TOP8 tych rozgrywek.
Sponsoring jest znakomitą formą jeszcze lepszego zaprezentowania swoich sportowych działań. Wielkie, dobrze prosperujące firmy chcą być obecne przy tym, co interesuje mieszkańców danego regionu. Swoim zaangażowaniem mogą jeszcze mocniej związać się z lokalną społecznością, a to pozwoli jeszcze lepiej pokazać oferowany produkt. Chyba każdy kibic chciałby, aby jego drużyna osiągała jak najlepsze wyniki. Sukcesów w dzisiejszym sporcie nie będzie bez pieniędzy. Z kolei klub nie jest w stanie odpowiednio funkcjonować bez wsparcia. Tutaj koło się zamyka.
W XXI wieku sponsoring sportowy nie jest już tylko umieszczeniem banneru, reklamy LED czy wpisu w mediach społecznościowych. Takich działań jest cała i to już nie trafia do ludzi. W cenie jest pomysł na działania, odpowiednia kampania, a jeszcze wcześniej wybranie potencjalnego partnera.
Te cechy pasują do InPostu, jednej z największych firm w naszym kraju, która swoją działalnością podbija Europę. Z danych przesyłkowego giganta wynika, że 98 procent paczek trafia do klienta kolejnego dnia. To wyróżnia firmę na rynku i przy tym ułatwia codzienne funkcjonowanie.
InPost od lat wspiera polski sport. Jednak tak jak biznesowo, sportowo również wyszedł poza granice naszego kraju. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ otwarcie się na nowe rynki powoduje kolejne korzyści biznesowe. Dlatego też w „rodzinie InPostu” znajdują się m.in. Atletico Madryt czy Newcastle United. Firmie mocno zależy na jeszcze mocniejszym podbijaniu hiszpańskiego i angielskiego rynku. Na co dzień stawia na solidną pracę oraz nieustanny rozwój. Tym samym może pochwalić się klub z północy Anglii. Newcastle United może nie jest największą piłkarską marką na Wyspach, ale dzięki odpowiedniej strategii jest w stanie wygrywać z silniejszymi i bogatszymi od siebie. Klub znakomicie rozpoczął rywalizację w elitarnej Lidze Mistrzów. Na inaugurację minimalnie uległ Barcelonie, ale kolejne dwa spotkania zakończył zwycięsko.
Europa była pod dużym wrażeniem pewnego, ale też efektownego 3:0 z Benfiką Lizbona. Angielski klub z wielką łatwością poradził sobie z drużyną samego Jose Mourinho. Słynny Portugalczyk z ogromną bezradnością patrzył na poczynania swoich zawodników na murawie legendarnego St. James Park.
Mecz oglądały ponad 52 tysiące widzów, czyli nieco ponad… 1/5 populacji całego miasta. Dla ludzi w tym regionie piłka nożna jest czymś więcej… Jak mówi sama nazwa, Newcastle United, czyli zjednoczeni. Futbol łączy całą społeczność tego robotniczego miasta. Legendarny St. James Park jest położony w samym sercu Newcastle. Dzięki temu możemy mówić o jeszcze większej „bliskości” klubu z miastem. Wokół obiektu znajdują się… 174 puby. Tak, 174, to nie jest żaden chochlik. Żaden inny brytyjski stadion nie jest tak dobrze zaopatrzony w ulubione przez Brytyjczyków trunki.

Ten zasłużony dla angielskiej piłki obiekt wyróżnia jeszcze jedna rzecz. Tuż przy wejściu do ogromnego, piętrowego sklepu kibica znajduje się… paczkomat InPost. Nie jest jednak tradycyjny, żółty, lecz biało-czarny, czyli ubrany w. barwy Newcastle United. Kilkadziesiąt tysięcy fanów wchodzących na mecz średnio co dwa tygodnie widzi obiekt, który przecież teraz znajduje się praktycznie w każdej polskiej miejscowości.
InPost jest widoczny na bandach reklamowych przy okazji meczów Premier League i stara się jak najlepiej wykorzystać współpracę z klubem. Firma mocno stawia na biznesowy rozwój w tej części Anglii. Nie powiedziała też ostatniego słowa, jeżeli chodzi o sportowe działania. Jak usłyszeliśmy, InPost jest zadowolony z efektów współpracy z popularnymi Srokami. Obecność przy tak znanym w Anglii klubie pomogła jeszcze mocniej rozwinąć biznesowe skrzydła.

Nie ma przypadku w żadnym obszarze tego partnerstwa. Jedni i drudzy stale się rozwijają, zyskują na popularności, mocno pracują na kolejne sukcesy i chcą być coraz lepsi. Newcastle chce sprawić kolejne niespodzianki w Lidze Mistrzów, InPost jeszcze mocniej zaznaczyć swoją obecność na Wyspach. Wiele na to wskazuje, że obie strony niebawem będą mogły być zadowolone z realizacji swoich celów.
Jakub Kłyszejko
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.