Maskotka zondacrypto ruszyła w tour po wydarzeniach sportowych. Jak symbolika jednorożca została przyjęta przez społeczność?
Zondolo jest otwarty, przyjazny, chętny do budowania relacji i przełamywania mitów o branży kryptowalut. Dodajmy, że w świecie biznesu jednorożec, a właściwie „unicorn” to firma warta ponad miliard dolarów, co stanowiło inspirację dla zondacrypto.

W świecie marketingu, gdzie firmy nieustannie poszukują świeżych pomysłów na przyciągnięcie uwagi odbiorców, coraz częściej sięgają po nietuzinkowe formy komunikacji. Jedną z nich jest wykorzystanie charakterystycznych, zapadających w pamięć maskotek – takich, które nie tylko reprezentują wartości marki, ale i wzbudzają emocje. Doskonałym przykładem takiego podejścia jest jednorożec Zondolo – oficjalna maskotka zondacrypto.
Gdy mamy do czynienia z jednorożcem na niwie biznesowej, od razu wiemy, że to innowacyjna firma technologiczna bądź start-up, których ambicje są bardzo wysokie. Sam „jednorożec” kojarzy się z rzadkim, iście magicznym stworzeniem, co uwypukla wyjątkowość i rozmach takich firm jak zondacrypto. W naszej kulturze jednorożec ma wyłącznie pozytywne konotacje. A zatem symbolizuje jedność (pojedynczy róg), czystość i niewinność.
zondacrypto ma aspiracje, by umacniać swoją pozycję w branży kryptowalut. Wywodząca się z Polski firma działa jako giełda dla indywidualnych traderów oraz dla firm, które chcą akceptować płatności w kryptowalutach. Aby być bliżej klientów (obecnych i potencjalnych), realizuje inicjatywy, w których liczy się humor, otwartość i innowacyjne podejście, jak przystało na branżowego lidera Europy Środkowo-Wschodniej.
Jednorożec jest także kojarzony z indywidualnością i wiarą w niezwykłość, co sprawia, że możemy go łączyć z tak mocno akcentowaną przez zondacrypto kreatywnością i pogonią za nowymi, przełomowymi rozwiązaniami na rynku. Firma aspiruje do tego, by mieć wśród ambasadorów słynne postaci polskiego i światowego sportu. Ambasadorami marki są m.in. Giorgio Chiellini, i David Trezeguet, czy Valtteri Bottas. Dlatego nie może zaskakiwać, że Zondolo przemierza nie tylko Polskę, ale też inne części Europy.
Wizyty maskotki w Polsce i we Włoszech, a skąd inspiracja?
Marka zondacrypto jest również dobrze znana ze swojego zaangażowania w kolarstwo jako Oficjalna Giełda Kryptowalut wyścigów takich jak Strade Bianche czy Milano-Sanremo. Wiele mówi nam też dobór ambasadorów, do których należą kolarki Katarzyna Niewiadoma oraz Tiffany Cromwell – atletka z partnerskiej drużyny Canyon//SRAM zondacrypto.
Zabawa ku uciesze tysięcy widzów
#ZondoloOnTour trwa w najlepsze. Jednorożec Zondolo był obecny chociażby w Szczecinie, by sprawdzić umiejętności piłkarskie kibiców Pogoni. Konkurs przygotowany przez Partnera Kluczowego Dumy Pomorza odbył się w przerwie meczu z Górnikiem Zabrze.
Konkurencja polegała na oddawaniu strzałów piłką do specjalnie przygotowanych przez zondacrypto tarcz, powieszonych w narożnikach bramki. Ideą jest uaktywnienie kibiców, zaangażowanie ich do wspólnej zabawy, by skrócić ich dystans do sponsora klubu. https://www.instagram.com/p/DF5Tl52R09S

Chęć dotarcia do różnych pokoleń
Co istotne, zondacrypto, organizując aktywacje dla kibiców, stara się, by ta marka była przyjazna dla osób w różnym wieku. Naturalnie chociażby we wspomnianym konkursie w Szczecinie nie uczestniczyły dzieci, niemniej najmłodsi chętnie robią sobie zdjęcia z maskotką Zondolo, która wzbudza zainteresowanie podczas sportowych wydarzeń. https://www.facebook.com/reel/599376306268955

Co więcej, jest swego rodzaju łącznikiem między różnymi pokoleniami. Dzięki niej marka może zyskiwać wizerunkowo i zwiększać rozpoznawalność w szerszym gronie, w większej grupie fanów sportu. Taki przekaz trafia w dużej mierze do młodych kibiców, ponieważ widząc sympatyczną maskotkę, na ich twarzy pojawia się uśmiech. Zondolo zapewnia wiele pozytywnych wrażeń i mnóstwo radości.
– W świecie biznesu jednorożec to firma wyceniana na ponad miliard dolarów – rzadka, mityczna i często nieosiągalna. Ale Zondolo jest inny i ma zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają kryptowaluty – przyjazny, otwarty i gotowy przełamać stereotypy. Nie jest tylko maskotką. To ktoś, kogo chcesz poznać, zrobić sobie z nim zdjęcie i rozpocząć podróż razem z nim – mówił Przemysław Kral, CEO zondacrypto.
Na hicie Serie A
Gdy w marcu Juventus zmierzył się z Atalantą na Allianz Stadium w Turynie, zondacrypto, która jest oficjalną giełdą kryptowalut obu drużyn, była oficjalnym sponsorem dnia meczowego. Jeśli chodzi o futbol, firma zamierza bowiem oddziaływać nie tylko na kibiców oglądających z trybun mecze najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Kolejnym krokiem z myślą o stałym rozwoju, okazało się wejście na scenę europejską, pojawienie się na salonach Serie A i dotarcie do fanów calcio. Gdy urocza maskotka Zondolo pojawiła się na słynnym stadionie w Turynie, z pewnością radość i magia jednorożca ujęły wielu kibiców.
– Kryptowaluty stają się częścią krajobrazu finansowego. Mimo ich licznych zalet, dla wielu osób technologia ta pozostaje niezrozumiała. Misją zondacrypto, jako giełdy w pełni legalnie działającej i licencjonowanej m.in. we Włoszech, jest zmieniać ten stan rzeczy. Cieszę się, że mogę wspierać partnera Juventusu FC w zwiększaniu rozpoznawalności na rynku włoskim – przyznaje legendarny obrońca Juve Giorgio Chiellini, ambasador zondacrypto.
W Turynie zondacrypto cieszy się sporym uznaniem, co może stanowić zapowiedź owocnej współpracy na długie lata:
– Nasza współpraca ma na celu wsparcie międzynarodowej ekspansji spółki poprzez wykorzystanie siły i entuzjazmu naszej rozległej bazy fanów. Dla Juventusu kluczowe znaczenie ma współpraca z myślącym przyszłościowo, innowacyjnym i profesjonalnym podmiotem, a zondacrypto wyróżnia się jako wiodąca firma w swoim sektorze – uważa Francesco Calvo, dyrektor zarządzający ds. przychodów i rozwoju piłki nożnej Juventusu.
https://www.instagram.com/p/DHLSsbQIR2N

Bologna, klub z potencjałem w rodzinie zondacrypto
Zondolo swego czasu zawitał też do Bolonii, gdzie był także na meczu Bologna – Cagliari. Można go było spotkać w najbardziej rozpoznawalnych częściach miasta, tam rozdawał uściski i gadżety zondacrypto. Jednorożec zatem rozmiłował się calcio. A Bologna, czyli drużyna, w której regularnie występuje Łukasz Skorupski, w obecnym sezonie zaprezentowała się na europejskiej scenie jako uczestnik fazy ligowej Ligi Mistrzów. Dla zondacrypto z pewnością to też był istotny czynnik, który pozwolił na ekspozycję marki w elitarnych rozgrywkach. To typowa sytuacja win-win.
– Innowacja i pasja są fundamentami naszej strategii. Współpraca z klubem o tak bogatej historii, jak Bolonia FC 1909, pozwoli nam docierać z przekazem edukacyjnym i przełamywać kryptowalutowe stereotypy poprzez sport na jeszcze większą skalę. Czwarta już współpraca w Serie A, jednej z najlepszych lig świata, jeszcze bardziej wzmocni naszą widoczność na rynku włoskim i międzynarodowym, za sprawą występów drużyny z Bolonii w Lidze Mistrzów – deklarował Przemysław Kral.
Toskańskie ściganie
Pozostając w Italii, warto przypomnieć, że w marcu 2025 roku miał miejsce Strade Bianche: wyścig, który żyje w sercu Toskanii. W międzyczasie Zondolo, zapewnił dodatkową dawkę zabawy w Sienie – spotykając się z odwiedzającymi, robiąc zdjęcia i rozdając gadżety na strefie zondacrypto. To był niezapomniany weekend kolarskich wrażeń.

Akcent hokejowy
zondacrypto nadała kultowemu Eisstadion Davos nowy, odważny rozdział jako zondacrypto Arena, łącząc historyczne dziedzictwo HC Davos z najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Niedawno zondacrypto dopingowała drużynę HC Davos w towarzystwie urokliwego jednorożca Zondolo – atmosfera była niesamowicie elektryzująca! To pokazuje, że zondacrypto chce docierać do fanów różnych dyscyplin z myślą o poszerzaniu tego spektrum.
Postawienie na współpracę z klubem z Davos pozwala też na to, by marka zondacrypto została dostrzeżona podczas odbywającego się w tym mieście Światowego Forum Ekonomicznego. To sprawia, że rozpoznawalność marki nie tylko w Szwajcarii, ale na całym świecie może dynamicznie rosnąć.
https://www.instagram.com/p/DGqK761tone

Udział w wyścigu jako symbol pasji firmy
zondacrypto promuje aktywność fizyczną i wartości, które są fundamentalne na sportowych arenach. Dowód? Obecność przedstawicieli tej marki i rzecz jasna maskotki na starcie 11. edycji dorocznego charytatywnego rajdu kolarskiego z St. Tropez do Monako. zondacrypto to główny partner rajdu organizowanego przez Champagne & Oyster Cycling Club of Monaco, który odbył się 27 kwietnia. firma wspiera Fundację Księżnej Charlene z Monako i Fundację My Name’5 Doddie na dwóch frontach: na szosie i w aplikacji!
Na szosie było emocjonująco – bo w rajdzie wystartowali Przemysław Kral, CEO zondacrypto, Karolina Gwóźdź, CLO… a nawet Zondolo! To miało jasno pokazać, że zondacrypto chce być kojarzona z determinacją i uporem w dążeniu do celu. Udział nie profesjonalnych zawodników, tylko pasjonatów, którzy postanowili stawić czoła wyzwaniu, stanowi niezwykły symbol ich pasji i oddania.
To partnerstwo wiąże się z realizacją szczytnego celu. W trakcie zawodów logo zondacrypto widniało na koszulkach kolarzy, a przekazanie środków na rzecz wyścigu to kolejna forma wsparcia Fundacji Księżnej Monako Charlene przez zondacrypto. Użytkownicy giełdy już od dawna mogą przekazywać darowizny w kryptowalutach bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej.
Ekspansja w księstwie
Współpraca z Champagne & Oyster Cycling Club to ważny przykład obecności zondacrypto w Monako. Firma jest sponsorem tytularnym prestiżowej imprezy supersamochodowej Top Marques Monako, a także Salon Honneur, klubu AS Monaco FC i koszykarskiego AS Monaco Basket.
Ambasadorkami marki są nie tylko kolarki. Należą do nich m.in. także kierowcy wyścigowi mieszkający w Monako tacy jak Arthur Leclerc czy Valtteri Bottas.
Mural na cześć trenera Rakowa Częstochowa – Zondolo docenia legendy
zondacrypto uczestniczyła w odsłonięciu muralu trenera Marka Papszuna w Częstochowie, którego jest dumnym mecenasem. Wydarzeniu towarzyszył Zondolo. Oczywiście tam, gdzie tematy sportowe, nie mogło zabraknąć maskotki! Zondolo był jednym z gości specjalnych wydarzenia, roztaczając krypto magię wśród uczestników!
To mogło udowodnić zebranym, że zondacrypto jak mało kto rozumie lokalną tożsamość, potrzebę doceniania i wręcz oddania hołdu postaciom, które na stałe zapisały się w historii, tak jak w tym przypadku, Rakowa. Kultywowanie tradycji i wyrażanie podziwu dla legend za życia wpisuje się w system wartości tej marki.
Wielkanocne wyzwanie
21 kwietnia Zondolo zaginął i trzeba było go znaleźć! Ostatni raz widziano go, jak przymierzał swoje królicze uszy… Z okazji Świąt Wielkanocnych zondacrypto przygotowała specjalne wyzwanie polowania. Oto sprawa – każdy, kto zauważył Zondolo w przynajmniej 3 postach 21 kwietnia na kontach zondacrypto w mediach społecznościowych, dał lajka i opublikował komentarz, zgarnął nagrodę! Nie mogło zabraknąć elementów świątecznych, ponieważ one łączą Polaków. zondacypto ma na względzie potrzebę krzewienia tradycji, które stanowią spoiwo dla całego społeczeństwa.
Hit z udziałem Zondolo
Ale… każda inna osoba, która znalazła Zondolo po tym, otrzymała również 5 ZND! Dodatkowo, pierwsze trzy osoby zdobyły parę biletów na mecz drużyn, z którymi współpracuje zondacrypto! Zondolo nie próżnuje. Wkrótce zobaczymy go na hicie PKO BP Ekstraklasy Raków Częstochowa-Jagiellonia Białystok. Spotkanie odbędzie się 10 maja. Dla Medalików, grających mecze z zondacrypto na froncie koszulki, będzie to spotkanie, które może zaważyć o mistrzostwie Polski.
Nie dziwi więc, że na takim wydarzeniu nie może zabraknąć Zondolo, wszak zondacrypto zacieśnia współpracę z Medalikami, a maskotka zapewni miejscowym kibicom sporo radości przy okazji meczu, który na finiszu sezonu zapewne wiąże się siłą rzeczy z pewnymi napięciami i lekkim podenerwowaniem. W następnym sezonie można spodziewać się maskotki w nowej wersji, ponieważ zondacrypto chce jeszcze w większym stopniu zrobić ukłon w stronę kibiców, by jednorożec był jeszcze sympatyczniejszy i wyszedł naprzeciw oczekiwaniom fanów w jeszcze większym stopniu niż dotychczas.
Wyjątkowy żart na Prima Aprilis
Zondacrypto nie współpracuje jedynie z klubami czy sportowcami. Brand można dostrzec m.in. na jednym z najpopularniejszych piłkarskich kanałów YouTube. Partnerstwo nie ogranicza się do samej ekspozycji logo i reklam. Po raz kolejny mogliśmy zobaczyć niestandardowe działania firmy. Zondolo 1 kwietnia pojawił się w programie Warszawa–Poznań na kanale Meczyki.pl.
Został piłkarskim ekspertem, oczywiście tylko podczas Prima Aprilis. Ten nietypowy żart się udał, co widać było po reakcjach internautów. zondacrypto po raz kolejny chciała pokazać, że komunikacja wcale nie musi być sztywna. Poczucie humoru oraz dystans do siebie są w dzisiejszych czasach czymś pożądanym. Świat kryptowalut często jest postrzegany jako zbyt poważny. Zondolo ma przełamywać bariery i pokazać, że do złożonych tematów można podejść z lekkością. Jest metaforą śmiałości, innowacyjności i wyróżniania się w sposobie komunikacji.

Zondolo widoczny nie tylko w sporcie
Aktywności sportowe to jedno, zondacrypto często wspiera również inne inicjatywy. Zondolo ma ręce (i nogi!) pełne roboty. Maskotka robi furorę nie tylko na stadionach czy kolarskich trasach. Nie tak dawno gościła m.in. na Mastercard Off Camera, spacerowała w okolicach Pałacu Kultury i Nauki, jeździła także na… łyżwach.
Wszystko po to, aby różowy jednorożec wzbudzał zaciekawienie oraz zainteresowanie. Już teraz króluje w mediach społecznościowych i tam generuje gigantyczne zasięgi. Podczas różnego rodzaju imprez chętnie dzieli się swoją wiedzą i opowiada o tym, na czym zna się najlepiej. Kiedy najmłodsi robią sobie zdjęcia, ich opiekunowie mogą dowiedzieć się jeszcze więcej o świecie kryptowalut.
https://www.instagram.com/p/DJUr3YItXpO

Dalszy plan na Zondolo
Zondolo udowadnia, że czasem najprostsze pomysły – jak sympatyczna maskotka – mogą nieść za sobą ogromny potencjał wizerunkowy i marketingowy. Jak już wiemy, do tej pory był aktywny na wielu wydarzeniach wspieranych przez zondacrypto, a m.in. kibice piłkarscy coraz częściej łączą jednorożca z tą marką. Jakich aktywacji związanych z maskotką można się jeszcze spodziewać? Gdzie i w jakiej formie pojawi się Zondolo w nowym sezonie rozgrywkowym? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można znaleźć już niebawem na mediach społecznościowych marki.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Marketing
Utalentowany lekkoatleta wspierany przez największy hub e-commerce
Primavera Parfum, największa firma w kraju w zakresie wielokanałowej sprzedaży produktów Health&Beauty, nawiązała współpracę sponsorską z Krzysztofem Grochowskim. W ramach współpracy grupa będzie korzystać z wizerunku utalentowanego, reprezentującego barwy AZS-AWF Warszawa skoczka w dal. Umowa została podpisana na czas nieokreślony.



