Przejdź do treści
Tło nagłówka
Sportmarketing

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Wideo
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
CSR w Sporcie
Rzecznicy Prasowi
Wejście do Klubu
Sportowiec miesiąca
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Wideo
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
CSR w Sporcie
Rzecznicy Prasowi
Wejście do Klubu
Sportowiec miesiąca
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Marketing Ekstraklasa Marketingu. TOP 10 akcji polskich klubów
05.05.2025 14:12

Ekstraklasa Marketingu. TOP 10 akcji polskich klubów

Ostatnie tygodnie obfitowały w pomysłowe akcje marketingowe klubów PKO BP Ekstraklasy. W rankingu TOP 10 SportMarketing.pl prezentujemy najciekawsze inicjatywy.

Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Ekstraklasa Marketingu. TOP 10 akcji polskich klubów
Autor zdjęcia: Raków Częstochowa i Górnik Zabrze
  1. Murale dla klubowych legend

Jesus Imaz czuje się znakomicie na Podlasiu. Kibice Jagiellonii Białystok mają słabość do hiszpańskiego napastnika. A teraz na budynku przy ul. Antoniukowskiej można zobaczyć jego wizerunek. Piłkarz pochodzący z Półwyspu Iberyjskiego podpisał się na muralu i przyznał, że jest wdzięczny kibicom za wyrazy uznania.

W mieście jest nowy KRÓL 🤴 #JesusImaz #MistrzPolski #Jagiellonia pic.twitter.com/OvFvRikwQ2

— Artur Grygolec (@ArtekG77) April 7, 2025

Spoglądając na mural, dostrzeżemy snajpera Jagi trzymającego przy ustach wskazujący palec. To nie jest przypadek, tylko ważny motyw, bo tak właśnie Imaz cieszył się po strzeleniu gola wyrównującego w meczu z Legią Warszawa. Kiedy do tego doszło? Rok temu 7 kwietnia 2024 roku. Hiszpan gra w Białymstoku od sześciu lat. Zapracował na status miejscowego asa, o czym świadczy to, że pełnił funkcję kapitana. W 214 meczach strzelił 91 goli.

Z kolei w centrum Częstochowy na skrzyżowaniu ulic Feliksa Nowomiejskiego i Jerzego Waszyngtona można podziwiać mural na cześć Marka Papszuna. Raków Częstochowa zmierza po kolejne mistrzostwo. Papszun trafił do Rakowa jako trener 9 lat temu, obejmował drużynę w 2 lidze. Zaszedł z nią wysoko, dość powiedzieć, że przed dwoma laty świętował z Medalikami tytuł mistrza Polski.

NASZA DUMA CZĘSTOCHOWY! 🔴🔵 pic.twitter.com/OeaGQ75TnK

— Raków Częstochowa (@Rakow1921) April 4, 2025

Jednak na tym jego dokonania się nie kończą, bo dwukrotnie triumfował w rywalizacji o Puchar Polski, ma na koncie też dwa Superpuchary. A teraz chce odzyskać dla Rakowa prymat w kraju. To, jak ten szkoleniowiec umocnił markę klubu spod Jasnej Góry, sprawiło, że nikogo nie mogą zaskakiwać takie wyrazy uznania dla niego.

2. Widzew Łódź nawiązuje do złotej epoki

Łódzki klub, jak wiadomo, ma niesamowitą bazę oddanych kibiców, jednak mimo to dział marketingu nie próżnuje. W kwietniu do klubowego sklepu trafiła nowa koszulka meczowa, która przywołuje czasy Wielkiego Widzewa. Zaprezentowana kompozycja nawiązuje do kompletu wykorzystywanego przez drużynę, w której występowali Włodzimierz Smolarek, Wiesław Wraga czy Henryk Bolesta. Długi rękaw, kołnierzyk – to również krzyk ówczesnej piłkarskiej mody! Zwieńczeniem projektu jest oczywiście herb, wzorowany na tym z lat 80., wykonany techniką żakardu.


Koszulki sprzedały się znakomicie. Była to edycja limitowana. W tych barwach klub z Łodzi święcił największe triumfy, a dziesiątki fanów Widzewa przyjęły je jako swoje. Białe koszulki towarzyszyły Widzewowi od samego początku istnienia, w trakcie wielkich bojów w europejskich pucharach oraz meczów wyjazdowych. Czerwień z proporca w herbie stała się symbolicznym kolorem, w którym drużyna występuje u siebie – w Sercu Łodzi. Chodziło o znalezienie odpowiedniego rozwiązania i cofnięcie się aż do 1984 roku. To właśnie wtedy Widzewiacy zagrali w wyjątkowych trykotach zdobionych przez czerwono-biało-czerwone pasy.

3. Gratka dla fanów kina

Real-time marketing to rodzaj działań marketingowych, który świadczy o dobrym timingu i znakomitym rozeznaniu w wielu tematach ze strony osób publikujących treści w social mediach klubów.

Przy okazji ligowego klasyka, czyli konfrontacji Górnika Zabrze z Legią Warszawa mieliśmy z czymś takim do czynienia. Lech Poznań natomiast analogicznie zrobił ukłon w stronę młodych fanów, wykorzystując również filmowy motyw do promowania akcji „Kibicuj z klasą” przed domowym meczem z Koroną Kielce.

W niedzielę wchodzimy do gry! 👾 #GÓRLEG@_Ekstraklasa_ @Minecraft pic.twitter.com/hWGP0A3J1H

— Górnik Zabrze (@GornikZabrzeSSA) April 4, 2025

Minecraft: Film to produkcja z tego roku, która w momencie realizowania akcji przez kluby Ekstraklasy miała premierę w polskich kinach. Jeśli chodzi o fabułę, zaznaczmy, że grupka ludzi trafia do popularnej gry komputerowej „Minecraft”. Wprawia to ich w zdumienie, jednak dokładają wszelkich starań, by wydostać się z tej kwadratowej krainy. Przychodzi im w sukurs ikoniczna postać – Steve.

⚽️🎮 Nasi młodzi kibice są już gotowi, by "Kibicować z Klasą" – wejdź do gry i dołącz do nich 👥👥

Sold out 🔜#WiaraNaLecha 🎫 https://t.co/as3xChlSCV pic.twitter.com/7N1ZSYP2IQ

— Lech Poznań (@LechPoznan) April 1, 2025

4. Wspólne święcenie potraw

Fani futbolu, nie tylko w Polsce, przyzwyczaili się, że święta wielkanocne to nie tylko wzniosły moment z punktu widzenia religijnego, ale też czas, gdy jesteśmy świadkami emocji na boiskach PKO BP Ekstraklasy. Jak co roku grano w Wielką Sobotę i Poniedziałek Wielkanocny. W niedzielę była przerwa, a niektórzy mogli zasiąść do wielkanocnego śniadania po poświęceniu potraw na… stadionie.

Zgodnie z coroczną tradycją Zagłębie Lubin zaprosiło kibiców na święcenie pokarmów wielkanocnych, które odbyło się w Wielką Sobotę na KGHM Zagłębie Arena.

Zgodnie z coroczną tradycją zapraszamy wszystkich kibiców na święcenie pokarmów wielkanocnych, które odbędzie się w Wielką Sobotę o godzinie 14:00 na KGHM Zagłębie Arena 🥚🐰

Pokarmy poświęci kapelan Zagłębia Lubin, Ksiądz Remigiusz Tobera 🪺 pic.twitter.com/P3itQKlYcX

— Zagłębie Lubin (@ZaglebieLubin) April 13, 2025

Wspaniałą tradycję krzewi również Cracovia. Klub z Grodu Kraka zorganizował to w Wielką Sobotę w samo południe.

ℹ️ Święcenie Pokarmów na Stadionie Cracovii!

🔗 Więcej informacji: https://t.co/DhTzTp0rge pic.twitter.com/CBg1xbZie7

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) April 14, 2025

5. Motor Lublin pamięta o potrzebujących zwierzętach

4 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Bezdomnych Zwierząt. Motor Lublin stara się zachęcić kibiców do empatii wobec nich. W tym dniu piłkarzy Motoru odwiedzili czworonożni przyjaciele ze Stowarzyszenia Lubelski Animals. Zawodnicy mieli przyjemność pozować z cudownymi zwierzakami, gotowymi do adopcji. Klub wyraża nadzieję, że każde z nich odnajdzie swój nowy, kochający dom.

Motor poinformował, że warto wesprzeć stowarzyszenie i zdecydować się na adopcję zwierzaków w myśl zasady #AdoptujOdpowiedzialnie. Link: https://lubelskianimals.pl/?fbclid=IwY2xjawJcbhRleHRuA2FlbQIxMAABHWvmCERm5WH7-c8ORVN8ULuwobVhyrNgAkIkivS_wmdDQG-VeE41PIRf7A_aem_zg7CpirWQAAOV4R6S7wG7A. Tego typu akcje znamy także z hiszpańskich boisk.

Piłkarze Espanyolu wyszli na dzisiejszy mecz z 11 psiakami ze schroniska ❤️

Akcja ta ma na celu pomoc w znalezieniu domu szczeniakom. Kibice mogą przemyśleć sprawę i zgłosić chęć adopcji.pic.twitter.com/FWh7prVQw0

— BuckarooBanzai (@Buckarobanza) October 5, 2024

6. Cracovia i rzucanie pluszakami

Gdy na początku maja Cracovia podejmowała na stadionie przy ul. Kałuży walczącą o utrzymanie Lechię Gdańsk i przegrała z ekipą Trójmiasta, miejscowi kibice czuli zawód. Jednak jednocześnie na obiekcie w Małopolsce byliśmy świadkami wielkoduszności.

Już 4 maja o 14:45 gramy z Lechią Gdańsk – Gramy u siebie. Gramy razem. ⚪️🔴

Podczas meczu odbędzie się akcja #MiSieToPodoba! Po pierwszym golu dla Cracovii rzucamy pluszaki na murawę – trafią do małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie! 🧸

🎟️ ʙɪʟᴇᴛʏ:… pic.twitter.com/1KzJZJcTmr

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) April 23, 2025

Podczas meczu odbyła się akcja #MiSieToPodoba! Fani mieli rzucać pluszaki na murawę po pierwszym golu dla gospodarzy, jednak ponieważ piłkarze z Krakowa nie trafili do siatki ani razu, maskotki znalazły się na boisku po końcowym gwizdku. Wkrótce trafią do do małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie!

7. Propozycja Pogoni Szczecin dla kibiców, którzy nie pojechali na finał Pucharu Polski do Warszawy

Kibice Portowców, którzy z różnych względów 2 maja nie mogli wybrać się na PGE Narodowy, mieli szansę, by finał Pucharu Polski obejrzeć na stadionie. Specjalnie dla nich klub ze Szczecina przygotował transmisję tego spotkania na wielkoformatowych telebimach, którą można było zobaczyć, siedząc na trybunach.

Wiesz już, że z różnych względów 2 maja nie możesz wybrać się na PGE Narodowy? 👀

❗️Przygotowujemy transmisję z finału Pucharu Polski na wielkoformatowych telebimach, którą będziesz mógł zobaczyć, siedząc na trybunach przy Twardowskiego! 🏠

Szczegóły 👉 https://t.co/GNHmRDNCMh pic.twitter.com/fDteu96cWl

— Pogoń Szczecin (@PogonSzczecin) April 17, 2025

To nie wszystko! Kibice, którzy 2 maja byli na stadionie w Szczecinie, mogli liczyć na wiele atrakcji, które towarzyszą domowym meczom Pogoni: catering czy przygotowane dla fanów konkursy. Z myślą o najmłodszych zostanie uruchomiona także dedykowana dla nich strefa, a więc „Rodzinny Port Kibica”. Aby pomóc drużynie, mecz rozpocznie stadionowy znak rozpoznawczy – dźwięk tyfonu.

8. WKS pamięta o dzieciach

Na mecz przyjaźni z Motorem Lublin Śląsk Wrocław przygotował moc atrakcji dla najmłodszych! Darmowe bilety na trybunę D dla grup dzieci i młodzieży, spotkanie z zawodnikami i Orłem Ślązakiem, miasteczko sportowe, kącik małego kibica, stanowisko z grami wideo oraz oczywiście główny punkt programu – starcie w ramach PKO BP Ekstraklasy na Tarczyński Arenie Wrocław obfitowało w atrakcje.

👦 Wraca akcja „Dzieci na stadionie”! 🏟️

5 kwietnia o 17:30 zapraszamy do wspólnego kibicowania podczas meczu przyjaźni #ŚLĄMOT! Na najmłodszych czekać będą https://t.co/adD5sJD2UN. bezpłatne bilety, miasteczko sportowe i strefa gier wideo. Na trybunie D pojawią się także goście… pic.twitter.com/rbVpUHr9ke

— Śląsk Wrocław (@SlaskWroclawPl) March 25, 2025

Akcja „Dzieci na stadionie” kierowana jest do osób do 15 roku życia, a dokładniej do placówek edukacyjnych i opiekuńczych, akademii, gmin oraz klubów partnerskich (w przypadku klubów partnerskich i internatów do 18 r.ż.).

9. Kibice Rakowa Częstochowa mogą spotkać się w klubowym lokalu

30 kwietnia Raków Częstochowa otworzył lokal „Mistrzowska„. Przez najbliższe miesiące kibice będą mogli skorzystać z nowego menu z pysznymi przekąskami i napojami, spotykać się ze znajomymi i przeżywać wiele sportowych emocji!

Początek majówki stał pod znakiem otwarcia „Mistrzowskiej” – lokalu na placu Biegańskiego, w którym fani będą mogli przeżywać sportowe emocje.

10. Kibice Piasta Gliwice mogli przejechać się klubowym autokarem

Swego czasu klubowy autokar Piasta ruszył na ulice Gliwic. Kibice, którzy mieli ochotę przejechać się autokarem pierwszej drużyny, dostali idealną okazję, by ten cel zrealizować.

W ramach tej inicjatywy autokar, z którego na co dzień korzysta pierwsza drużyna Piasta, kursował po mieście. W środku obecni byli wybrani zawodnicy, z którymi można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i zdobyć autograf. Celem akcji było przypomnienie gliwiczanom o nadchodzącym meczu i zaproszenie ich do wspólnego kibicowania na stadion przy ul. Okrzei.

#MiSieToPodoba cracovia Dzieci na stadionie finał Pucharu Polski Górnik Zabrze Jagiellonia Białystok Jesus Imaz koszulki retro Legia Warszawa Marek Papszun Minecraft Motor Lublin mural Piast Gliwice PKO BP Ekstraklasa pluszaki Raków Częstochowa real-time marketing Śląsk Wrocław Światowy dzień bezdomnych zwierząt święconka Widzew Łódź Zagłębie Lubin
Materiał Promocyjny
Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Marketing

Z kraju

Mnóstwo koszulek dla kibiców Legii Warszawa od strategicznego sponsora

Legia Kosz pozostaje pod skrzydłami ORLEN. Od sezonu 2025/2026 partnerem stołecznego klubu będzie ORLEN Termika S.A – spółka wytwarzająca energię elektryczną oraz ciepło dla Warszawy. Teraz partner stołecznego klubu przygotował atrakcję dla kibiców. Redakcja Sport Marketing
Mnóstwo koszulek dla kibiców Legii Warszawa od strategicznego sponsora
Koszulki Manchesteru City na Klubowe Mistrzostwa Świata mają polski akcent
Ze świata Koszulki Manchesteru City na Klubowe Mistrzostwa Świata mają polski akcent Redakcja Sport Marketing
Barcelona oddała hołd swojej legendzie. Specjalne stroje Barca x Cruyff są hitem
Ze świata Barcelona oddała hołd swojej legendzie. Specjalne stroje Barca x Cruyff są hitem Redakcja Sport Marketing
Macron partnerem technicznym GKS-u Katowice
Z kraju Macron partnerem technicznym GKS-u Katowice Redakcja Sport Marketing
Apr 27, 2024; Foxborough, Massachusetts, USA; Inter Miami CF midfielder Lionel Messi (10) in the second half against the New England Revolution at Gillette Stadium. Mandatory Credit: Eric Canha-USA TODAY Sports/Sipa USA
2024.04.27 Foxborough
pilka nozna amerykanska liga MLS
MLS: Inter Miami CF at New England Revolution
Foto Eric Canha-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Ze świata Bilety na mecz otwarcia Klubowych Mistrzostw Świata za 4 dolary. Desperacja FIFA Redakcja Sport Marketing

Sportmarketing

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}