Mural z Maradoną turystyczną perłą Włoch
Mural z Diego Maradoną w Neapolu jest drugą atrakcją turystyczną we Włoszech. Wyprzedza go tylko Koloseum, natomiast ów mural cieszy się większym zainteresowaniem niż pobliski park archeologiczny w Pompejach.

Opublikowane dane dowodzą, że Koloseum rok temu odwiedziło 12 milionów turystów. Natomiast w biednej Dzielnicy Hiszpańskiej mural z wizerunkiem Maradony podziwiało nieco mniej osób.
Autorem jest 23-letni neapolitański artysta-amator Mauro Filardi, który stworzył to dzieło w 1990 roku, gdy Napoli dzięki kapitalnej postawie Maradony na boisku zdobyło mistrzostwo Włoch.
Miara fanatyzmu
Co ciekawe, po kilku tygodniach, gdy w Kampanii odbywał się mecz mundialu Włochy – Argentyna, neapolitańscy fani tak zakochani w Maradonie trzymali kciuków za Argentynie, czyli „niepatriotycznie”. Taki to był fanatyzm i kult boskiego Diego.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Marketing
DDB i Grupa K+ tworzą Sporting Agency – pierwszą kompleksową agencję marketingu sportowego w Polsce
Liderzy komunikacji i marketingu łączą siły, aby skuteczniej wspierać marki w ich obecności w świecie sportu. Sporting Agency ma czerpać z doświadczeń DDB i Grupy K+, w tym należącej do niej agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight. Agencja będzie koncentrować się na tworzeniu kompleksowych projektów, które nie tylko zwiększają rozpoznawalność marek poprzez…



