Aktualności 11 czerwca 2024

Wielki sukces Pucharu Tymbarku. „Angażujemy się w ten projekt, bo w niego wierzymy”

Za nami już XXIV edycja Pucharu Tymbarku. Najlepsi młodzi piłkarze i piłkarki z całej Polski w poniedziałek 10 czerwca spotkali się na PGE Narodowym w Warszawie. – Odpowiedzialność społeczna, która wynika z DNA marki, czy strategii zrównoważonego rozwoju jest autentyczna, bo dzieje się to przez kilkanaście lat – powiedział nam Daniel Karaś, CSR Manager w grupie Maspex.

Spotkania były sędziowane m.in. przez Szymona Marciniaka, Tomasza Musiała i Monikę Mularczyk. Na ogólnopolskich finałach pojawili się nastolatkowie z całego kraju. Widzieliśmy piękne bramki, walkę do samego końca, łzy radości, ale też momentami wielki smutek…

XXIV edycja Pucharu Tymbarku przebiegła fantastycznie. Mieliśmy 11 200 zapisanych drużyn. W turnieju bierze udział coraz więcej dziewczynek i to też bardzo cieszy. Nasza impreza dynamicznie się rozwija. Widzimy efekty społeczne i sportowe. Z jednej strony mamy poczucie, że co czwarta szkoła jest zaangażowana w projekt i coraz więcej dziewczynek gra w piłkę nożną. Widzimy rosnące zaangażowanie ze strony nauczycieli w szkołach podstawowych. W kadrze na Euro 2024 jest 14 byłych uczestników Pucharu Tymbarku. Mamy poczucie, że ten efekt sportowy też się realizuje – powiedział nam Daniel Karaś.

Za rok będziemy świadkami jubileuszowej, 25. edycji tych wyjątkowych zmagań. Organizatorzy mają nadzieję, że do rywalizacji dołączy jeszcze większa liczba drużyn.

Chcielibyśmy, aby za rok wręcz 80 procent szkół brało udział w Pucharze Tymbarku. Duże ukłony i podziękowania dla wszystkich nauczycieli i trenerów, którzy się zaangażowali w tegoroczną edycję. To naturalna droga, aby zachęcać dzieci do uprawiania piłki nożnej. Najzdolniejszym można umożliwić przebicie się z umiejętnościami i talentem nawet do młodzieżowych reprezentacji. Dzieci z największym potencjałem są wychwytywane przez skautów PZPN, selekcjonerów młodzieżowej kadry. Na turnieju finałowym był z nami trener Marcin Kasprowicz. W jego drużynie, która sięgnęła po brąz mistrzostw Europy U17 kobiet, ponad 90 procent zawodniczek grało kiedyś w Pucharze Tymbarku. Widzimy, że droga z podwórka na stadion jest realna. Wszystko zaczyna się od wsparcia rodziców, nauczycieli i trenerów oraz chęci samego dziecka – dodał nasz rozmówca.

Turniej na dobre zakorzenił się w świadomości młodych piłkarzy, trenerów, kibiców czy dziennikarzy. Tymbark od lat  organizuje to niepowtarzalne sportowe wydarzenie. Przy okazji realizuje swoją strategię społecznej odpowiedzialności biznesu.

Puchar Tymbarku jest największym turniejem piłkarskim dla dzieci w Europie. Tymbark od 18 lat jest generalnym sponsorem. Angażujemy się w ten projekt, bo w niego wierzymy. Odpowiedzialność społeczna, która wynika z DNA marki, czy strategii zrównoważonego rozwoju jest autentyczna, bo dzieje się to przez kilkanaście lat. Nie robimy tego raz na jakiś czas, w ramach działalności marketingowej. Mocno wierzymy w projekt, od lat jesteśmy zaangażowani i widzimy jego społeczne oraz sportowe efekty – podsumował Karaś.