Aktualności 28 marca 2024

Czym jest reprezentacja Polski? W kraju mamy wielu selekcjonerów…

Emocje po zwycięstwie Polski w meczu z Walią powoli opadają, a tymczasem InPost, sponsor strategiczny reprezentacji Polski w piłce nożnej, opublikował kluczowe wyniki badania kibiców reprezentacji Polski, jakie zostało zrealizowane przez InPost przy współpracy z firmą badawczą Kantar na miesiąc przed barażami.

Tego typu aktywacja marki InPost to dobry przykład na story doing w marketingu sportowym, czyli generowanie określonego rodzaju zachowania u odbiorców oraz dostarczanie kontekstu do rozmów w grupie docelowej o tym, co dla tych osób jest ciekawe i wartościowe.

W badaniu na stronie www.krotka-pilka.pl wzięło udział łącznie ponad 1,6 tys. kibiców. W badaniu kibice odpowiadali na pytania związane z ich preferencjami i uczuciami odnośnie reprezentacji Polski w piłce nożnej. Za odpowiedź na pytanie konkursowe, które było jednym z elementów badania, kibice mogli walczyć o atrakcyjne nagrody, jak zaproszenie na specjalne spotkanie z selekcjonerem reprezentacji Polski, czy bilety na mecz barażowy Polska – Estonia.

 – Kibice i kibicki reprezentacji Polski w piłce nożnej do zadania wczucia się w rolę selekcjonerów podeszli bardzo poważnie. Przede wszystkim zależy nam na tym, aby oglądać na boisku 11 zawodników, od których bije duma z reprezentowania Polski, którzy są zdeterminowani i walczą do ostatniej minuty. Selekcjoner powinien zbudować stabilny kręgosłup drużyny z najlepszych piłkarzy grających w podstawowym składzie w swoich klubach – nieważne jakich. Wiek nie ma tu znaczenia – ale kibice przyjmują mix doświadczenia i młodości i rotację części piłkarzy w zależności od taktyki i przeciwnika. Opinie kibiców wydają się bardzo racjonalne i wynikające z zainteresowania piłką nożną i tym jak się gra w najlepszych drużynach na świecie – powiedział dr Michał Lutostański, Strategy Business Director w Kantar.