Aktualności 19 lutego 2024

Podsumowanie Weekendu Gwiazd w NBA. Rekordowe wyniki!

All-Star Weekend w najlepszej koszykarskiej lidze świata już za nami. Fani NBA na pewno nie mogli narzekać na brak emocji. Byli świadkami prawdziwego święta basketu. Kibice również dopisali, ponieważ znów możemy mówić o rekordowej oglądalności.

Gdy spojrzymy na to widowisko czysto sportowo, widzimy, że był to najbardziej spektakularny punktowo Mecz Gwiazd w historii ligi. Zespół Wschodu pokonał faworyzowanych rywali z Zachodu 211-186. Tym samym pobili oni nieosiągalny jak dotąd rekord. Nikt nie rzucił do tej pory ponad 200 punktów. To niewyobrażalny wynik. Oczywiście z drugiej strony pojawiły się też głosy krytyków mówiących o tym, że koszykarze nie są zaangażowani w obronę i chcą wyłącznie rzucać do kosza, nabijając swoje statystyki. Gwiazdy basketu faulowały w całym spotkaniu tylko trzy razy, co pokazuje jakiej kategorii była to rywalizacja. Najważniejsza była rozrywka i to, co kochają Amerykanie, czyli czyste show.

Z marketingowego punktu widzenia to widowisko jest prawdziwym hitem medialnym. Mecz Gwiazd był transmitowany przez 214 krajów, w ponad 80 językach. Centrum wydarzeń, czyli Indianapolis odwiedziło ponad sto tysięcy fanów koszykówki. Miasto stało się dzięki temu stolicą sportu.

Świetnymi wynikami oglądalności zaczęła chwalić się także sama liga. Już teraz oficjalna strona NBA informuje, że All-Star Saturday Night przyciągnęło najwięcej widzów w ciągu czterech ostatnich lat. 5,4 miliona oglądających w samych Stanach Zjednoczonych spoglądało na sam 3-Point Challenge, a ponad 10 milionów unikalnych użytkowników w USA śledziło całą sobotę z gwiazdami NBA. To około 54-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najlepsze koszykarskie rozgrywki świata mają się czym chwalić. Show ewidentnie idzie w parze z zaangażowaniem widzów.

Szereg wydarzeń związanych z tym weekendem wspierali partnerzy tacy jak: Marka ’47, Adidas, American Express, Bleacher Report, Caesars Sportsbook, Canada Goose, DraftKings, Emirates, Foot Locker, Gatorade, Google Pixel, Hennessy, Hotels.com, Hyperice, Jordan Brand, Kumho Tire, Legal Zoom, Mitchell & Ness, Michelob Ultra, Microsoft, NBA 2K24, New Era, Nike, Outerstuff, Panini, Peloton, Pro Standard, Puma, Ruffles, SKIMS, SoFi, Starry, Tissot, Under Armour oraz Wilson. Jest to długa i bardzo imponująca lista, która z roku na rok jest coraz bardziej obfita w znane marki.

Już 23 lutego rozgrywki NBA wracają pełną parą wraz z meczami sezonu zasadniczego.