Aktualności 8 lipca 2024

“Maison Polonaise” – Dom Polskiego Sportu w sercu Paryża

Ruszyła rejestracja dla kibiców do Domu Polskiego – „Maison Polonaise”. Bilety, uprawniające do uczestnictwa w atrakcjach Domu oraz do spotkań z polskimi olimpijczykami, a także do wspólnego oglądania i kibicowania Polakom podczas igrzysk olimpijskich, można nabywać bezpośrednio na stronie internetowej – www.dompolski.pkol.pl.

Dom Polski będzie otwarty dla kibiców codziennie w godzinach 14:00-22:00, z kilkoma niewielkimi wyjątkami. Na stronie internetowej Domu Polskiego można sprawdzać aktualny plan wydarzeń na dany dzień, w tym starty Polaków oraz wszystkie zaplanowane wydarzenia kulturalno-artystyczne. Plan ten będzie sukcesywnie zmieniany i aktualizowany. Ponadto organizator – Polski Komitet Olimpijski – przygotował kilka stref, które będą dostępne dla kibiców. Link do strony www. dompolski.pkol.pl.

Dom Polski to projekt bez precedensu, który Polski Komitet Olimpijski realizuje po raz pierwszy w historii. Po raz pierwszy i do tego 100 lat po pierwszym starcie Polaków w igrzyskach, które również odbyły się w Paryżu w 1924 roku, koncepcja i cały pomysł stworzenia Domu Polskiego został stworzony z myślą o sportowcach i wszystkich fanach polskiego sportu, którzy będą obecni podczas igrzysk we Francji, a przede wszystkim w Paryżu.

Lokalizacja “Maison Polonaise” nie jest przypadkowa. Miejsce Domu Polskiego Sportu PKOl wybrał samodzielnie. Celem było miejsce z ogrodem oddalone od tłumów, ale zarazem blisko centrum wydarzeń, a w tym przypadku podróż samochodem z Champs – Élysées trwa zaledwie 15 minut.  Niedaleko znajdują się także korty Rolanda Garrosa, na których będą rozgrywane wszystkie olimpijskie turnieje. Jest to świetna lokalizacja również biorąc pod uwagę fakt, że Dom Polski będzie miał dobrych sąsiadów w postaci Brytyjczyków z Team GB House oraz Włochów ze słynną Casa Italia.

Organizatorzy przygotowują różne atrakcje: historyczne, sportowe, edukacyjne, jak i również takie angażujące fanów i gości odwiedzających to niezwykłe miejsce. Polski Komitet Olimpijski chce tam pokazać prawdziwą polską gościnność – nie zabraknie typowo polskich potraw, produktów regionalnych, a goście będą mogli również wybrać się w podróż poprzez 100 lat Polski w igrzyskach olimpijskich, posłuchać polskich wykonawców, czy podziwiać polskich artystów.

Wybrany na ten cel budynek, oprócz tego, że jest w świetnej lokalizacji, ma również przepiękną architekturę. Jeśli chodzi o wystrój, to na pewno nie zabraknie mocnych polskich akcentów jak i również kreatywnych elementów, które wszystkim powinny się spodobać. Przynajmniej taką nadzieję mają organizatorzy.

Projekt został stworzony z myślą o sportowcach, ale oczywiście najważniejsze są igrzyska olimpijskie, zmagania na paryskich arenach, jak również zobowiązania, które sportowcy mają wobec MKOl. W związku z tym większość naszych atletów odwiedzi dom po zakończeniu swoich startów – mamy nadzieję, że z wieloma medalami. Na te okoliczności też przygotowujemy coś specjalnego – powiedział Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Ponadto chcemy, aby kibice odwiedzający Dom Polski, ale i dziennikarze obsługujący igrzyska mogli spotkać się z polskimi sportowcami w miarę och możliwości oczywiście, ale w tym celu chcemy, aby wszyscy nasi zawodnicy, którzy nie będą ślubować w Polsce, swoje nominacje odbierali właśnie w Domu Polskim w obecności swoich fanów i naszych dziennikarzy – dodał prezes Piesiewicz.

  1. Strefa kibica: 

Strefa kibica to miejsce osadzone w 1000-metrowym ogrodzie, gdzie każdy będzie mógł śledzić wszystkie wydarzenia sportowe z paryskich aren na dużych ekranach. Kanały Eurosport 1 i Eurosport 2 będą dedykowane dla startów wszystkich Polaków. Strefa będzie umeblowana w meble ogrodowe, leżaki TeamPL oraz „uzbrojona” w dźwięk, wielkoformatową diodę oraz dedykowany system dźwiękowy i oświetleniowy. W strefie tej będą się również odbywać wieczorne imprezy muzyczne z udziałem naszych DJ-ów.

  1. Strefa sportowa: 

Wspólnie z partnerem PKOl marka adidas powstaną unikalne multi-funkcyjne boiska: do koszykówki 3×3, tenisa i siatkówki. Strefa sportowa będzie osadzona poniżej naszej strefy ogrodowej – to przestrzeń pełna aktywności, w której będziemy animować dzieci oraz i dorosłych, prowadzić turnieje koszykówki i konkursy rzutów 3×3. Boisko jest również uzbrojone w duży wyświetlacz diodowy oraz trybunę, dla tych bardziej zagorzałych kibiców, którzy będą chcieli oglądać występy właśnie tam

  1. Podróże kulinarne: 

Przy współpracy z jednym z województw organizatorzy przygotowali selekcję najlepszych polskich przysmaków. Goście będą również mogli zasmakować lokalnych francuskich specjałów, które będą serwowane aż do późnych godzin wieczornych. Każdy bez dodatkowych opłat będzie mógł się delektować tradycyjnymi potrawami i napojami (alkoholowymi i bezalkoholowymi).

  1. Quizy i wystawy:

Razem działem edukacji PKOl zorganizowany będzie „Quiz wiedzy olimpijskiej”, w którym każdy kto posiada telefon komórkowy, będzie mógł się podłączyć do systemu Kahoot i interaktywnie wziąć w nim udział. W Domu Polskim będą gościć również troje polskich artyści wraz ze swoimi rzeźbami i obrazami – Jerzy Kędziora, Wojciech Brewka oraz Joanna Mieszko. Oprócz tego na gości Domu czekać będą liczne aktywacje, które będą tworzone indywidualnie z partnerami PKOl i Domu Polskiego.

  1. Showroom adidas:

W showroomie adidas każdy odwiedzający Dom Polski, będzie mógł zakupić oficjalne stroje TeamPL.

  1. Aktywacje historyczne: 

Budujemy aktywację 100 lat udziału Polaków w Igrzyskach. Każdy przeniesie się w czasie i pozna naszą historię przez pryzmat startów Polaków. Przygotowaliśmy immersyjne standy contentowe z multimedialnym sound-feedbackiem, zdjęciami, animacjami i dedykowaną treścią, które przybliżą najważniejsze momenty w historii Polski i polskiego sportu.

  1. Strefa konferencyjno-prasowa: 

Dedykowane miejsce na panele dyskusyjne, spotkania z artystami, biznesmenami i sportowcami, a także konferencje prasowe i celebracje medalowe. Jest to również strefa, w której będą się aktywować partnerzy PKOl i Domu Polskiego.

  1. Centrum medialne: 

Dedykujemy pół całego piętra Domu Polskiego wraz z tarasem i widokiem na wieżę Eiffel’a dla wszystkich dziennikarzy i prasy. Swoją obecność potwierdziły takie telewizje jak Polsat, Eurosport czy Olympic Channel. Dostęp do studia będą mieli wszyscy dziennikarze posiadający akredytacje MKOl, jak i również ci bez niej. Swoją obecność potwierdził również TikTok. Będziemy też odpalać nowy kanał YouTube – TEAMPL.TV, który zadebiutuje podczas tegorocznych igrzysk.

  1. Strefa sportowców:

Dedykujemy drugą połowę medialnego piętra sportowcom i ich rodzinom. To miejsce, gdzie wszyscy reprezentanci będą mogli spotkać się ze swoimi bliskimi, przyjaciółmi i partnerami, uciec od zgiełku igrzysk oraz spędzić trochę czasu w spokoju.