Taylor Swift bohaterką… Super Bowl. Miała olbrzymi wpływ na rekordową oglądalność
Stacja CBS, która transmitowała mecz podała, że Super Bowl oglądało średnio 123,4 mln widzów na wszystkich platformach. Poprzedni rekord oglądalności wynosił 115,1 mln i został ustanowiony w trakcie zeszłorocznego Super Bowl pomiędzy Chiefs i Philadelphia Eagles.
Amerykańska cyfrowa sieć telewizji kablowej i satelitarnej podkreśliła, że przynajmniej część meczu obejrzało aż 202,4 mln widzów, bijąc rekord 184 mln, również ustanowiony podczas poprzedniego Super Bowl. W samej stacji CBS spotkanie oglądało 120 mln widzów, a łączna liczba 123,4 mln obejmuje również transmisje w Nickelodeon, Univision, Paramount+, NFL+ i innych cyfrowych serwisach NFL. Co ciekawe, taki stan rzeczy jest sporą zasługą Taylor Swift.
The Taylor Swift effect was real for this year's recording-breaking Super Bowl:
• Female viewership ages 12-17 up +11%
• Female viewership ages 18-24 up +24%Women also represented 47.5% of the total audience for this year's Super Bowl — an all-time high.
(h/t @paulsen_smw) pic.twitter.com/koBzRiao5n
— Joe Pompliano (@JoePompliano) February 14, 2024
Piosenkarka miała ogromny wpływ na tegoroczny Super Bowl. Oglądalność kobiet w wieku 12-17 lat wzrosła aż o 11 procent. Z kolei oglądalność wśród kobiet w wieku 18-24 lat zwiększyła się o 24 procent.
Kobiety stanowiły również 47,5 procent całkowitej widowni tegorocznego Super Bowl. To nowy rekord wszech czasów. Efektem końcowym było wspomniane rekordowe 123,4 mln widzów i prawie 700 mln dolarów przychodów z reklam dla CBS.
Mecz rozgrywany na stadionie w Paradise na przedmieściach Las Vegas wygrała ekipa Kansas City Chiefs 25:22, zdobywając po raz drugi z rzędu i czwarty w historii tytuł mistrzowski. O wygranej Chiefs przesądziło przyłożenie Mecole’a Hardmana w 15. minucie dogrywki.