Aktualności 3 lutego 2024

FC Barcelona nie ma sobie równych w serwisie Threads

autor: Adrian Janiuk
FC Barcelona w dalszym ciągu pokazuje, że uważnie śledzi każdy nowy ruch w cyfrowej rzeczywistości, żeby przybliżyć swoim fanom z całego świata codzienność klubową i dostęp do piłkarzy. Klub ze stolicy Katalonii przekroczył 6 milionów obserwujących na platformie Threads, która jest połączona z Instagramem. Oznacza to, że klub Roberta Lewandowskiego jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o ten ranking.

FC Barcelona pojawiła się na Threads, platformie powiązanej z Instagramem, 14 grudnia, czyli w dniu, w którym aplikacja została uruchomiona w Europie. Od tego czasu obecność klubu wzrosła wykładniczo, przekraczając 6 milionów obserwujących w nieco ponad miesiąc. Dla porównania, FC Barcelona jest pierwszym klubem sportowym, który osiągnął tę liczbę, wyprzedzając Manchester City, PSG i Manchester United, które nie osiągnęły jeszcze liczby 5 milionów.

Tak naprawdę wśród profili piłkarskich tylko konto Ligi Mistrzów ma więcej obserwujących – 8 milionów. Niemniej jednak trzeba zaznaczyć, że konto Champions League istnieje na platformie od lipca ubiegłego roku, czyli od momentu jej uruchomienia w USA. Innym przykładem jest NBA, która ma 6,3 miliona obserwujących, ale na platformie jest od lipca ubiegłego roku, czyli kilka miesięcy dłużej niż konto Barcelony. Liga Mistrzów, NBA i FC Barcelona to jedyne konta sportowe, które przekroczyły granicę 6 milionów obserwujących.

Liczby odzwierciedlające zaangażowanie klubu w tworzenie rozrywkowych treści cyfrowych i które od momentu utworzenia działu tożsamości Barcy wzmacniają DNA klubu. Celem kanałów cyfrowych Barcelony jest przybliżenia zawodników fanom, przyciągnięcia nowej publiczności i pozycjonowania sportowców jako liderów inspirujących dla nowego pokolenia.