Aktualności 16 listopada 2023

Legia najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w październiku

Legia Warszawa była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w październiku br. Stołeczny klub odnotował ogrom publikacji związanych ze skandalem po meczu wyjazdowym z AZ Alkmaar, co znacząco wpłynęło na taką przewagę w zestawieniu.

Legia Warszawa w październiku była zdecydowanie najpopularniejsza zarówno w prasie, najważniejszych portalach internetowych, jak i mediach społecznościowych, gdzie jej przewaga nad rywalami była największa. Więcej publikacji niż zwykle zapewniła stołecznemu klubowi wyjazdowa potyczka z AZ Alkmaar w Lidze Konferencji Europy, a dokładniej skandal, jaki wybuchł po jej zakończeniu z udziałem holenderskiej policji i władz polskiego klubu. „Legioniści” odnotowali w związku z tym największą miesięczną liczbę publikacji w ramach raportu „Piłka w grze” od grudnia 2021 roku, kiedy również Legia wygenerowała 5 702 materiały.

Na drugim miejscu znalazł się Śląsk Wrocław, w przypadku którego kluczowa była doskonała postawa na boisku. Zespół prowadzony przez Jacka Magierę jest objawieniem aktualnego sezonu najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Po pokonaniu Pogoni Szczecin i Lecha Poznań, w październiku „Wojskowi” rozgromili Legię Warszawa 4:0, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem w mediach. Śląsk tradycyjnie już był także najczęściej obecny na okładkach gazet.

Na podium wrócił Lech Poznań, który odnotował największy wzrost liczby publikacji względem września bieżącego roku. „Kolejorz” po bolesnej porażce 0:5 z Pogonią Szczecin na początku października w kolejnych meczach odnotował dwa zwycięstwa i dwa remisy. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się mecz z będącą „na fali” Jagiellonią Białystok, który zakończył się ostatecznie remisem 3:3, pomimo prowadzenia poznaniaków trzema bramkami.

Czołową piątkę uzupełniły Raków Częstochowa i wspomniana Jagiellonia, dla której miejsce w TOP 5 to niespotykany od kilku sezonów wynik. Na uwagę zasługuje także siódme miejsce Ruchu Chorzów. „Niebiescy” osiągnęli ten wynik głównie dzięki rozgrywaniu medialnych meczów – z Pogonią Szczecin, a przede wszystkim ze Śląskiem Wrocław na Stadionie Śląskim.

 

fot. Pressfocus.pl

Źródło: psmm.pl