Aktualności 14 września 2023

ORLEN Superliga i ORLEN Superliga Kobiet z nową oprawą TV

Od pierwszych meczów sezonu 23/24 ORLEN Superliga i ORLEN Superliga Kobiet zaprezentowała zupełnie nową oprawę meczów telewizyjnych. Kibice piłki ręcznej podczas wszystkich spotkań zobaczą nowe czołówki i rozbudowane grafiki meczowe. Za wdrożenie oprawy odpowiada polska firma BlackBurst, wspierana przez międzynarodową agencję Dragon Rouge.

– ORLEN Superliga zyskała spójność, jakiej do tej pory nie mieliśmy. Nowa oprawa telewizyjna jest konsekwencją nowej identyfikacji wizualnej. Cieszymy się, że obecnie wszystkie nasze materiały bazują na tej samej identyfikacji, począwszy od stron internetowych, aplikacji, grafik w digitalu i projektów offline, a kończąc właśnie na oprawie telewizyjnej. Do projektu zaprosiliśmy dwie uznane firmy – Dragon Rouge od kreacji i BlackBurst od implementacji. Liczymy, że obecna oprawa telewizyjna spodoba się fanom piłki ręcznej – mówił Jakub Kowalcze, Manager ds. komunikacji Superligi sp. z o.o.

W ramach nowej oprawy, w jednolitej stylistyce prezentowane są wszystkie elementy oprawy telewizyjnej, między innymi prezentacje składów drużyn, statystyk meczowych, wyników spotkań czy terminarzy. Całej oprawie towarzyszy nowy sygnet i logo rozgrywek ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet. Każdą transmisję poprzedza czołówka prezentująca wszystkie 14 drużyn występujących w lidze męskiej oraz 10 zespołów w lidze żeńskiej.

– Nowa oprawa graficzna ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet jest ekscytująca, wyrazista i bardzo nowoczesna.  Cieszymy się, że po raz kolejny mieliśmy możliwość pracy przy projektach Superligi. Tym razem nasza firma była odpowiedzialna za przygotowanie dynamicznych i nowoczesnych animacji wszystkich graficznych elementów oprawy telewizyjnej, jak również za przygotowanie animowanej czołówki, która jest ucieleśnieniem naszej pasji do tworzenia wizualnych narracji. Mamy nadzieję, że nowa oprawa oddaje niesamowitą energię piłki ręcznej i że przypadnie kibicom do gustu – dodał Maciej Kowalski, BlackBurst.

Przy pracach nad nową oprawą telewizyjną brała również udział międzynarodowa agencja Dragon Rouge, która była odpowiedzialna za przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej ORLEN Superligi. Rozgrywki zyskały nowy charakter, dedykowaną typografię oraz szereg brand assetów. Z początkiem sezonu 2023/2024 identyfikację uzupełniła nowa oprawa telewizyjna.

– Praca nad oprawą telewizyjną to prawdziwe wyzwanie, wymagające idealnego wyważenia pomiędzy brandingiem, który powinien oddawać charakter marki, a funkcjonalnością i czytelnością opracowanych rozwiązań. Mamy poczucie, że w przypadku Superligi udało się doskonale wyważyć te dwa elementy. Zastosowane gradientowe kolory i charakterystyczne skosy oddają dynamikę piłki ręcznej oraz wyróżniają oprawę od innych rozgrywek, a jednocześnie są tylko akcentem, który nie utrudnia odbioru treści przez kibiców – przyznał Tomasz Lewandowski, Account Manager w dziale CI, Dragon Rouge Warsaw.

Hitowe pojedynki w ORLEN Superlidze (2 spotkania w każdej serii) i ORLEN Superlidze Kobiet (1 spotkanie każdej w serii) można oglądać na sportowych kanałach Telewizji Polsat. Pozostałe spotkania dostępne są na platformie Emocje.TV.