Aktualności 22 sierpnia 2023

Deutsche Telekom oficjalnym partnerem UEFA EURO 2024

autor: Adrian Janiuk
Deutsche Telekom został oficjalnym partnerem krajowym UEFA EURO 2024, które odbędzie się w Niemczech od 14 czerwca do 14 lipca 2024 roku. W ramach współpracy opartej na trzech filarach, niemiecka firma telekomunikacyjna będzie świadczyć usługi telekomunikacyjne na potrzeby turnieju, a także będzie sponsorem krajowym oraz partnerem w zakresie praw medialnych i transmisji. Oprócz zapewnienia infrastruktury cyfrowej, niemiecka firma telekomunikacyjna będzie transmitować wszystkie 51 meczów w Niemczech.

Jako oficjalny partner w zakresie usług telekomunikacyjnych, Deutsche Telekom zapewni łączność sieciową w 10 obiektach gospodarzy, 24 bazach drużyn i bazach treningowych, a także we wszystkich oficjalnych strefach kibica w miastach-gospodarzach. Będą one połączone z Międzynarodowym Centrum Nadawczym UEFA (IBC) w Lipsku, skąd obraz telewizyjny ze wszystkich meczów będzie transmitowany na cały świat. Telekom skonfiguruje również i będzie obsługiwał rozległe sieci informatyczne (LAN i WLAN) na stadionach, aby zapewnić płynną transmisję obrazu telewizyjnego i komunikację dla przedstawicieli mediów, a także włączenie siedziby UEFA EURO 2024 i jej centrów danych do ogólnej sieci.

Dodatkowo, w ramach partnerstwa ze sponsorem krajowym, Deutsche Telekom zaprezentuje program flagowy UEFA reprezentacji narodowych na wszystkie mecze. Ponadto pakiet sponsorski obejmuje obecność podczas wszystkich meczów na tablicach obwodowych, prawa cyfrowe na platformach UEFA widocznych w Niemczech i wykorzystanie logo UEFA EURO 2024. Do tego firma telekomunikacyjna zapewni prawa aktywacyjne w strefach kibica w miastach-gospodarza, gdzie Deutsche Telekom pokaże wszystkie mecze za pośrednictwem MagentaTV podczas oficjalnych publicznych pokazów w Niemczech.

Wreszcie, po nabyciu praw medialnych do pokazywania wszystkich 51 meczów UEFA EURO 2024 na żywo na dedykowanej platformie Deutsche Telekom, MagentaTV, potwierdzono, że cztery mecze fazy grupowej i jeden mecz rundy 16 będą pokazywane w Niemczech wyłącznie na tym kanale.

UEFA jest podekscytowana powitaniem Deutsche Telekom w rodzinie partnerów komercyjnych UEFA EURO 2024. Bezprecedensowe trójfilarowe partnerstwo podkreśla wspólny cel UEFA i Deutsche Telekom, jakim jest zapewnienie kibicom w całych Niemczech bardziej kompleksowej komunikacji podczas czterotygodniowego turnieju. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Deutsche Telekom na rzecz udanego UEFA EURO 2024 – powiedział Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA.

Zdanie Epsteina podziela Michael Hagspihl z Deutsche Telekom. – Cieszymy się, że możemy ujawnić tę specjalną trójfilarową umowę partnerską z UEFA na to, co zapowiada się na najbardziej ekscytujące UEFA EURO, jakie do tej pory miało miejsce w naszym kraju. To partnerstwo uosabia nasze zaangażowanie w wypełnianie luk i tworzenie znaczących połączeń, czy to poprzez nasze usługi telekomunikacyjne, czy siłę piłki nożnej. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z UEFA i odpowiednimi interesariuszami, aby zapewnić niezapomniane wrażenia kibicom i pokazać moc łączności – starszy wiceprezes ds. globalnych projektów strategicznych i partnerstw marketingowych w Deutsche Telekom.

Partnerstwo zostało zaprezentowane we wtorek podczas wydarzenia medialnego na stadionie w Kolonii, który będzie gospodarzem pięciu meczów podczas UEFA EURO 2024. Deutsche Telekom dołącza do niemieckiego dostawcy usług transportu kolejowego Deutsche Bahn i firmy ubezpieczeniowej Ergo jako sponsorów krajowych UEFA EURO 2024.

fot. Deutsche Telekom AG