Aktualności 25 lipca 2023

Co za wynik! Rekord frekwencji w PKO Ekstraklasie

To była kolejka wielkich emocji, przepięknych goli i wypełnionych trybun. W inauguracyjnej serii spotkań PKO Bank Polski Ekstraklasy na meczach pojawiło się aż 102 050 kibiców. Najwięcej widzów obserwowało mecz Legia Warszawa – ŁKS Łódź. Spotkanie wygrane przez gospodarzy ze stadionu przy ul. Łazienkowskiej oglądało 26 584 kibiców.

To była kolejka wielkich emocji, przepięknych goli i wypełnionych trybun. W inauguracyjnej serii spotkań PKO Bank Polski Ekstraklasy na meczach pojawiło się aż 102 050 kibiców. Najwięcej widzów obserwowało mecz Legia Warszawa – ŁKS Łódź. Spotkanie wygrane przez gospodarzy ze stadionu przy ul. Łazienkowskiej oglądało 26 584 kibiców.

– To nie przypadek, że ponad sto tysięcy kibiców obserwowało z trybun mecze inauguracyjnej kolejki 90. sezonu naszej ligi. Stoi za tym ogrom pracy w przygotowanie inauguracji rozgrywek po stronie klubów, za który serdecznie dziękuję. Szczególne podziękowania kieruję do specjalistów od marketingu i ticketingu, bo doskonale zdajemy sobie sprawę, że bez nich ten wyczyn byłby trudny do osiągnięcia. To był naprawdę dobry weekend dla naszej ligowej piłki, także w wymiarze sportowym. W dziewięciu meczach obserwowaliśmy wiele emocjonujących zwrotów akcji i padło sporo goli, także tych o niezwykłej urodzie. Brawa dla wszystkich obecnych kibiców, bowiem ich obecność na stadionach z pewnością wpłynęła na bardzo pozytywny odbiór pierwszej serii spotkań – powiedział Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.

Efektem dużej liczby kibiców zebranych na stadionach Ekstraklasy jest również wysoka średnia widzów w 1. kolejce. 11 339 tysięcy widzów – to jednocześnie najwyższa średnia frekwencja pośród wszystkich inaugurujących sezon kolejek w całym XXI wieku.

Na wzrost frekwencji na meczach PKO Bank Polski Ekstraklasy wpływa też pierwsza kampania wizerunkową ligi – “Spotkajmy Się #NaStadionie”, którą rozpoczęto w poprzednim sezonie wspólnie z klubami. Przed startem rozgrywek zainaugurowano jej nową odsłonę. Opublikowany film z wykorzystaniem technik ASMR ukazuje pełną emocji atmosferę stadionu, by zachęcać do przychodzenia na stadiony Ekstraklasy i kreować modę na kibicowanie swoim drużynom na żywo. Prowadzona rok wcześniej szeroko zakrojona ofensywa medialna obejmowała działania digital oraz w telewizji.