Aktualności 10 lipca 2023

Sportmarketing w pigułce. Podsumowanie tygodnia 03.07-09.07

autor: Maciej Stano
Powracamy do cotygodniowych podsumowań najważniejszych wiadomości oraz artykułów o marketingu sportowym, jakie pojawiły się w naszym serwisie. Zapraszamy!

02.07 Mistrz Polski, Raków Częstochowa, podpisał kontrakt z nowym sponsorem technicznym i od 1 lipca dołączył do piłkarskiej rodziny Adidasa.

Sprawdziły się nasze wcześniejsze informacje i niespełna dwa miesiące po zdobyciu przez Raków tytułu mistrza Polski, przedstawiciele Adidas oraz władze klubu z dumą ogłaszają początek nowego partnerstwa. Według naszych informacji 4F starał się o dalszą współpracę, jednak na niższych warunkach niż wspomniany dostawca Adidas

– Można powiedzieć, że „Impossible is nothing” to dewiza klubu od początku drogi, którą zmierzał do Tytułu i którą, teraz wspólnie z adidas, chce zmierzać dalej. Cieszymy się, że tak rozpoznawalna marka reprezentująca podobne wartości rozpoczyna wieloletnią współpracę z klubem. Drużyna, ale i cały klub z akademią włącznie, zyskały dzięki temu znaczące wsparcie. Jesteśmy też pełni wiary, że partnerstwo z adidas przyniesie wiele pozytywnych emocji naszym kibicom – tłumaczył Piotr Obidziński, prezes zarządu Rakowa Częstochowa.

Przy Church Road inflacja nie rusza tylko truskawek.

Byliśmy na miejscu! Jak i czym dostać się do Wimbledon Park, ile kosztują gadżety i słynne truskawki? O tym dowiecie się z naszego artykułu.

AC Sparta Praga prezentuje nowe koszulki w ramach 130-lecia istnienia klubu.

Kolory nowych strojów nawiązują do sukcesów zdobytych przez drużynę w niedawno zakończonym sezonie. W ramach promocji wykorzystali helikopter!

Reprezentanci Polski wzięli udział w klipie promującym wakacyjną promocją paliwową Orlenu.

W reklamie możemy zobaczyć m.in. Roberta Lewandowskiego, Piotra Zielińskiego, Wojciecha Szczęsnego, czy Jana Bednarka. Promocja paliw na stacjach ORLEN rozpoczęła się o północy 30 czerwca i potrwa do 31 sierpnia 2023 r. do godz. 23:59. Każdy uczestnik programu VITAY może uzyskać określony rabat na paliwa. Limit pojedynczego tankowania z rabatem to 50 litrów.

Czy Jeremy Sochan może przebić Świątek i Lewandowskiego?

Ma zaledwie 20 lat, a już teraz według tygodnika Wprost jest piątym najlepiej zarabiającym sportowcem w naszym kraju. Charakteryzują go uśmiech i kolorowe włosy, między innymi dzięki którym bryluje w mediach społecznościowych. Na parkietach NBA dał się jednak poznać jako waleczny, nieustępliwy, zadziorny i efektowny debiutant. Przed nim drugi sezon w najlepszej koszykarskiej lidze świata, ale już wiadomo, że nie będzie to tylko kolejny krok w rozwoju, a ogromny skok zarówno sportowy, jak i wizerunkowy.

Jeremy Sochan to niewątpliwie najciekawszy polski sportowiec, jaki pojawił się na rynku od wielu lat. Jest zupełnie inny od sportowców z generacji obecnych 30-latków, wychowanych w Polsce i wyjeżdżających rozwijać karierę za granicę. Widać to przede wszystkim po tym, że ma taki naturalny luz w tym co robi i jak się wypowiada. Już teraz, w tak młodym wieku jest bardzo wyrazistą postacią, co objawia się w jego stylu ubierania się czy chociażby częstej zmianie fryzur. Osobiście postrzegam Jeremiego jako bardzo rodzinnego i twardo stąpającego po ziemi młodego człowieka, który wie, czego chce, a przy tym potrafi być uśmiechnięty i zarażać swoim optymizmem innych. Doskonale widać to w serialu, „Jeremy” który powstał we współpracy z Canal+ – powiedział nam Krzysztof Stępniewski, Senior Manager Athlete Partnerships SPORTFIVE.

Warszawa doczeka się kompleksu sportowego z prawdziwego zdarzenia!

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski przedstawił projekt nowego stadionu lekkoatletycznego i hali sportowej.

– Wiemy już, jak będą wyglądały obiekty, na które stolica czeka wiele lat. Stadion lekkoatletyczny na prawie 25 tys. kibiców, który umożliwi organizację zawodów o randze mistrzowskiej. Hala sportowa na 6 tys. osób dla stołecznych drużyn koszykarskich i siatkarskich występujących w najlepszych klasach rozgrywkowych. Zwycięską koncepcję architektoniczną przygotowały pracownie Bujnowski Architekci Sp. z o.o. i ATJ ARCHITEKCI Sp. z o.o. z Warszawy.

Podsumowanie Igrzysk Europejskich 2023

Igrzyska Europejskie Kraków-Małopolska 2023 dobiegły końca. Przez dwa tygodnie Polska gościła 6432 sportowców, do których trafiło 1626 sztuk medali, zdobytych w 29 dyscyplinach. Polskę na arenie zmagań reprezentowało 374 zawodników, którzy wywalczyli 50 medali, zajmując 6. miejsce.

Żużlowy Klub Sportowy z kolejną akcją promocyjną.

FOGO Unia Leszno ogłosił akcję, w której można było zdobyć bilet na mecz FOGO Unia Leszno – ZOOLeszcz GKM Grudziądz w ramach rozgrywek PGE Ekstraligi. Akcja była przeprowadzana w bardzo szczytnym celu, ponieważ dotyczyła oddania krwi dla potrzebujących osób.

Znamy pierwszy pojedynek gali Clout MMA!

5 sierpnia 2023 roku w warszawskim COS Torwar do klatki wejdą doskonale znany kibicom freak-fightów Marcin Najman i jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich pięściarzy Andrzej Fonfara.

Wisła Kraków na dłużej ze sponsorem!

W sezonie 2023/24 zakłady bukmacherskie GO+bet nadal będą oficjalnym sponsorem klubu piłkarskiego Wisła Kraków.

Zmiany w zespole komunikacji i sponsoringu Ekstraklasy SA.

Managerem Biura Prasowego w Ekstraklasie został Dominik Mucha, były dziennikarz sportowy i współpracownik Ekstraklasy w ostatnich latach. Odpowiedzialny dotąd za ligową komunikację z mediami Bartosz Orzechowski przeszedł na nowe stanowisko w strukturach spółki – Managera ds. E-sportu i Projektów Specjalnych. Do zespołu marketingu Ekstraklasy dołączył także Marek Kubisiak odpowiedzialny za sponsoring.

Hala w Gliwicach zyskała nową nazwę i sponsora

PreZero Arena Gliwice – tak teraz brzmi pełna nazwa gliwickiego obiektu. Najmłodsza, mieszcząca kilkanaście tysięcy widzów polska arena, zyskała właśnie partnera tytularnego.

Ważny sponsor zostaje z Rakowem Częstochowa

Grupa TAURON pozostaje na kolejny sezon sponsorem strategicznym Rakowa Częstochowa! Przedłużenie współpracy ogłoszono na specjalnie zwołanej konferencji prasowej na stadionie przy ul. Limanowskiego 83. W ramach umowy logotyp TAURON nadal będzie widoczny na strojach drużyny, na materiałach promocyjnych oraz w mediach społecznościowych.