Aktualności 14 października 2022

FC Barcelona zagra w El Clasico bez logo Spotify na koszulkach. Z jakiego powodu?

autor: Mateusz Mazur
Coraz większymi krokami zbliża się El Clasico. Już w najbliższą niedzielą Real Madryt zmierzy się na Santiago Bernabeu z FC Barceloną w hitowym starciu, którego stawką będzie miejsce w fotelu lidera La Liga. Ze względu na umowę ze Spotify goście przystąpią jednak do tego spotkania w wyjątkowych strojach. 

Barcelona z logo wytwórni na koszulkach

Od początku obecnego sezonu najbardziej eksponowane miejsce na koszulkach “Dumy Katalonii” zajmuje logo Spotify, czyli głównego sponsora FC Barcelony. Przypomnijmy, że na mocy umowy podpisanej z platformą streamingową, stadion Blaugrany również doczekał się przemianowania na Spotify Camp Nou. Tytularnego sponsora stadionu Barcelony zabraknie jednak na koszulkach “Dumy Katalonii” w najbliższym El Clasico.

Zastąpi je bowiem logo wytwórni OVO Sound, założonej oraz zarządzanej przez rapera Drake’a. W ten sposób Spotify we współpracy z FC Barceloną uczcić zamierza fakt, że utwory kanadyjskiego artysty przekroczyły liczbę 50 miliardów odtworzeń na platformie.

Koszulka limitowana

– Jesteśmy naprawdę podekscytowani, mogąc świętować jedno z największych sportowych wydarzeń roku, honorując jednocześnie dokonanie Drake’a, który jako pierwszy artysta osiągnął 50 milionów odtworzeń na Spotify – powiedział Marc Hazan, wiceprezes ds. partnerstwa Spotify.

Komunikat prasowy klubu głosi, że projekt koszulki ma charakter limitowany i nie jest przeznaczony do ogólnej sprzedaży. FC Barcelona zaleca jednak, aby fani „uważnie przyglądali się kanałom społecznościowym ‘Dumy Katalonii’ i Spotify, gdzie wkrótce pojawi się więcej informacji na ten temat.