Aktualności 5 lipca 2022

PZPN kończy długoletnią współpracę z firmą Sportfive

autor: Mateusz Mazur

Czeka nas ogromna zmiana w polskim futbolu. Po 25 latach Polski Związek Piłki Nożnej kończy współpracę z firmą Sportfive – agencją dysponującą pełnym portfolio praw do piłkarskiej reprezentacji Polski oraz Pucharu Polski. 

O nadchodzących zmianach poinformował dziennikarz TVP Sport – Mateusz Miga. Donosi on, że Polski Związek Piłki Nożnej nie zamierza przedłużać, wygasającej wraz z końcem lipca, umowy ze Sportfive. Firma współpracowała ze związkiem od 1997 roku i początkowo zajmowała się sprzedażą praw do transmisji meczów reprezentacji Polski. Obecnie w zakres jej obowiązków wchodzą również umowy sponsorskie i marketingowe kadry oraz przyjmowanie gości biznesowych podczas meczów kadry.

Kontrowersyjna współpraca

Współpraca na linii PZPN – Sportfive nie zawsze przebiegała wzorowo. Doprowadziła ona między innymi do tego, że w 2012 roku w ogólnodostępnej telewizji kibice nie mogli obejrzeć dwóch spotkań “Biało-Czerwonych”.

Prezesem polskiego oddziału Sportfive pozostaje Andrzej Placzyński, osoba dość kontrowersyjna, którego przeszłość przy okazji zamieszania z meczami reprezentacji prześwietliła “Polityka”. Okazało się wówczas, że Placzyński to były porucznik SB, a także kadrowy oficer wywiadu PRL. Po 1989 roku mocno zakorzenił się on w strukturach polskiej piłki.

Umowa, która dobiega właśnie końca podpisana została w 2017 roku. – Lagardere Sports Poland (dawniej: Sportfive) współpracuje z PZPN od wielu lat. Umowa współpracy łącząca strony dotyczy pośrednictwa przy zawieraniu przez PZPN umów w przedmiocie sprzedaży praw marketingowych, dotyczących Piłkarskiej Reprezentacji Polski, Reprezentacji do lat 21 oraz Pucharu Polski i obowiązywać będzie do końca lipca 2022 roku.Lagardere Sports Poland to jedyny oficjalny partner marketingowy PZPN, upoważniony do pośredniczenia przy zawieraniu przez PZPN umów dotyczących dysponowania prawami marketingowymi PZPN – mogliśmy przeczytać w oficjalnym komunikacie związku.

Teraz wszystko wskazuje na to, że drogi Sportfive i PZPN w końcu się rozejdą, a Polski Związek Piłki Nożnej zmuszony będzie do poszukiwań nowego partnera marketingowego.