Aktualności 26 stycznia 2021

AFC i KONAMI podpisują nową umowę sponsorską i licencyjną

Azjatycka federacja piłkarska AFC (Asian Football Confederation) ogłosiła dzisiaj przedłużenie umowy z Konami Digital Entertainment Co., Ltd., która będzie obowiązywać przez najbliższe cztery lata. Obejmować będzie ona sponsoring oraz prawa licencyjne reprezentacji narodowych zrzeszonych w AFC oraz wszystkich rozgrywek klubowych.

Nowa umowa AFC i KONAMI

Nowa umowa obejmować będzie najważniejsze rozgrywki organizowane przez AFC, takie jak: eliminacje do Mistrzostw Świata w Katarze, Puchar Azji, który odbędzie się w Chinach w czerwcu 2023 roku, inne flagowe rozgrywki azjatyckich reprezentacji, a także najważniejszy turniej klubowy czyli azjatycką Ligę Mistrzów.

Rozszerzenie praw o rozgrywki reprezentacji narodowych oznacza możliwość rozegrania eliminacji do Mistrzostw Świata w Katarze lub też Pucharu Azji w kolejnych odsłonach gry produkowanej przez KONAMI czyli Pro Evolution Soccer. Tryb rozgrywek azjatyckiej Ligi Mistrzów był już dostępny w poprzednich edycjach gry, ale nowa umowa pozwoli na ich odświeżenie, które obejmować będzie głównie aktualną szatę graficzną.

Zadowolenie przedstawicieli AFC oraz KONAMI

Sekretarz Generalny AFC Dato’ Windsor John skomentował przedłużenie umowy słowami:

– Bardzo cieszymy się, że możemy nie tylko przedłużyć, ale także rozszerzyć naszą umowę partnerską z KONAMI. Jest to kultowa azjatycka marka w branży gier wideo, odnoszącą ogromne sukcesy już od kilkunastu lat. Umowa ta pokazuje niesamowitą atrakcyjność oraz rangę rozgrywek AFC, a także popularność gier elektronicznych wśród fanów piłki nożnej. Nie możemy doczekać się, by zobaczyć kolejne nasze rozgrywki w produktach KONAMI.

Prezes Konami Digital Entertainment Co., Ltd. Hideki Hayakawa zauważył:

– Jako azjatycki wydawca gier z dumą ogłaszamy przedłużenie i rozszerzenie współpracy z AFC. Piłka nożna w Azji stale się rozwija i staje się coraz ważniejsza w skali globalnej. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę z AFC, której celem będzie kontynuacja promocji azjatyckiego futbolu na całym świecie.