Ze świata 24 lipca 2013

Sprzedaż ruszyła z kopyta

Po miesiącach letargu sprzedaż biletów na tegoroczne Mistrzostwa Świata w lekkoatletyce w końcu zaczęła wzbudzać zainteresowanie kibiców. Co się zmieniło?

Jeszcze niedawno Lamine Diack stojący na czele Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) krytykował rosyjskie władze za marketingową ignorancję w stosunku do tegorocznych Mistrzostw Świata w lekkoatletyce, które odbyć mają się w Moskwie. Diack twierdził bowiem, że impreza ta nie jest promowana w wystarczającym stopniu, co spowoduje nikłe zainteresowanie tym wydarzeniem.

W lipcu wiele się jednak zmieniło. Rozpoczęła się bowiem potężna kampania promująca lekkoatletyczne zmagania. Pojawiły się reklamy telewizyjne, radiowe oraz w prasie. Moskiewskie metro jak i całe miasto zostało oklejone specjalnymi billboardami.

Efekt? Sprzedano ponad 80 procent biletów na każdy z dziewięciu dni zawodów, a na finałowy weekend mistrzostw już brakło wejściówek. Przypomnijmy, że impreza odbędzie się w dniach 10-18 sierpnia na stadionie Łużniki w Moskwie.