17.12.2025 13:25

adidas ubierze polskich koszykarzy

Marka 4F kończy współpracę z Polskim Związkiem Koszykówki (PZKosz), co oznacza, że reprezentanci Polski będą nosić koszulki z logo innego partnera technicznego. Po Nowym Roku o współpracy oficjalnie poinformuje adidas.

adidas ubierze polskich koszykarzy
Autor zdjęcia: Wojciech Figurski
  • Marka 4F kończy obowiązującą umowę z PZKosz z końcem 2025 roku, przestając być partnerem technicznym reprezentacji Polski w koszykówce (w tym kadr 3×3 i młodzieżowych).
  • Rozstanie nie wynika ze sporu z zawodnikami czy związkiem, lecz ze zmiany strategii marketingowej 4F i koncentracji na innych projektach sportowych.
  • Mimo zakończenia współpracy z reprezentacją, marka nadal będzie partnerem technicznym Orlen Basket Ligi oraz Orlen Basket Ligi Kobiet.

Z końcem grudnia 2025 roku wygasa czteroletnia współpraca marki 4F (właścicielem jest OTCF) z Polskim Związkiem Koszykówki, w ramach której firma była partnerem technicznym reprezentacji Polski: zarówno seniorskich, jak i młodzieżowych drużyn koszykówki (także 3×3).

Od 2026 roku Mateusz Ponitka i spółka będą korzystać ze sprzętu od adidasa. To powrót niemieckiego giganta do polskiej koszykówki. Firma współpracowała z PZKosz już kilka lat temu (przed 4F).

4F nie rezygnuje całkowicie z koszykówki

Mimo zakończenia umowy z PZKosz, 4F nie wycofuje się z koszykówki: pozostaje partnerem technicznym Orlen Basket Ligi i Orlen Basket Ligi Kobiet, czyli najwyższych lig krajowych, dla których projektuje i dostarcza stroje oraz akcesoria. Umowa 4F z Orlen Basket Ligą obowiązuje do końca sezonu i nie jest wcale pewne, że zostanie przedłużona.

Zakończenie współpracy z PZKosz wynika z decyzji strategicznych marki dotyczących rozwoju i wejścia w nowe projekty sportowe: np. związek z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Pływackim.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing