28.11.2025 06:29

Marketingowe podsumowanie listopada w PKO BP Ekstraklasie. Movember i integracja z kibicami

W listopadzie siłą rzeczy kluby piłkarskie w Polsce informowały o konieczności profilaktyki, ale warto zwrócić uwagę także na spotkania z kibicami, w tym tymi najmłodszymi.

Marketingowe podsumowanie listopada w PKO BP Ekstraklasie. Movember i integracja z kibicami
Autor zdjęcia: Górnik Zabrze i Jagiellonia Białystok

WĄSOPAD

KGHM Zagłębie Lubin w ramach kampanii Narodowego Funduszu Zdrowia oraz lokalnej inicjatywy wspiera również akcję pod nazwą WĄSOPAD – hasłem, które pojawia się na wszystkich klubowych grafikach i materiałach informacyjnych w listopadzie. To sposób, aby w subtelny, ale widoczny sposób zachęcać mężczyzn do profilaktyki.

W 2020 roku w Polsce na nowotwory złośliwe zachorowało ponad 72 tysiące mężczyzn, a aż 1/4 wszystkich przypadków dotyczyła nowotworów układu moczowo-płciowego. Mimo to, jedynie co trzeci mężczyzna po 35. roku życia był kiedykolwiek u urologa.

To choroby, które mogą dotknąć każdego mężczyzny, niezależnie od wieku, stylu życia czy kondycji fizycznej. Rak jądra najczęściej atakuje młodych mężczyzn, często w pełni aktywnych zawodowo i sportowo. Z kolei rak prostaty jest jednym z najczęstszych nowotworów u panów po pięćdziesiątce. Oba te schorzenia łączy jedno – im szybciej zostaną wykryte, tym większe są szanse na pełne wyleczenie.

Prezent dla kibiców Legii

Przed meczem Legii Warszawy z Lechią Gdańsk, około godz. 19:00, w Sektorze Rodzinnym można było wejść w interakcję z graczem gospodarzy – Kacprem Urbańskim. Wielki talent, który chce się odbudować w Legii, był do dyspozycji kibiców.

Kolejarskie tradycje

Lech Poznań, jako klub o korzeniach kolejarskich, życzy wszystkim kolejarzom wszystkiego najlepszego. Z okazji ich święta, które wypada 25 listopada, klub poświęcił pracownikom lokalnej kolei czas przed rywalizacją z Radomiakiem.

Kampania Dzieciństwo bez przemocy Bohaterem Społecznym meczu Jagiellonia-GKS

W niedzielę (23.11) Jagiellonia Białystok rozegrała mecz na Chorten Arenie z GKS-em Katowice w 16. kolejce PKO BP Ekstraklasy. Bohaterem Społecznym tego meczu została kampania „Dzieciństwo bez przemocy”. Partnerem Strategicznym wydarzenia było Województwo Podlaskie.

Co roku setki tysięcy dzieci w Polsce doświadczają przemocy – w domu, w szkole, w najbliższym otoczeniu. Według badań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę 32 procent polskich dzieci doświadcza przemocy ze strony bliskich dorosłych, a aż 66 procent ze strony rówieśników. Mimo obowiązującego od 2010 roku zakazu stosowania kar fizycznych wobec dzieci, co trzeci Polak nadal uważa je za dopuszczalne.

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest coroczną, ogólnopolską akcją, mobilizującą całe społeczeństwo do zapobiegania krzywdzeniu dzieci oraz podejmowania działań na rzecz budowania bezpiecznego dzieciństwa, które daje dziecku moc. Kampania organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci.

„Czerwono-Niebieska Gmina”!

Piłkarze Rakowa Częstochowa kolejny raz uczestniczyli w cyklu „Czerwono-Niebieska Gmina”! Tym razem z kibicami spotkali się Patryk Makuch oraz Imad Rondić. Na obecnych w hali sportowej Szkoły Podstawowej im. Józefa Lompy w Starczy czekało wiele atrakcji. Najmłodsi mogli wziąć udział w treningu pod okiem szkoleniowców Małej Akademii Raków, a także pokazowych zajęciach sekcji kobiecej. Oprócz tego ze swoim programem zaprezentowało się Koło Gospodyń Wiejskich „Starczanki” ze Starczy. Poza tym można było zobaczyć kilka ekspozycji.

Punktem kulminacyjnym wydarzenia była wizyta Patryka Makucha i Imada Rondicia. Opowiedzieli m.in. o swoich piłkarskich początkach, ulubionych klubach, czy treningach. Na kibiców czekały również liczne quizy i konkursy z nagrodami. Dla wszystkich klub przygotował karty oraz plakaty z autografami piłkarzy Rakowa.

Piast Gliwice x Movember

Na 25 listopada na Scenie Głównej w CH Forum Gliwice zaplanowano wyjątkową akcję wspierającą kampanię Movember. Na wydarzeniu będzie obecny Brylant Barber Shop oraz piłkarze Piasta Gliwice. Chodziło o to, by okazać wsparcie w ramach kampanii Movember.

Na miejscu pojawił się Brylant Barber Shop, który razem z zawodnikami Niebiesko-Czerwonych miał golić chętnych tak, by zostawić jedynie wąsa – rozpoznawalny symbol zaangażowania w listopadową akcję. To nie tylko świetna zabawa, ale także sposób na pokazanie solidarności i szerzenie świadomości o profilaktyce chorób męskich.

Dla kibiców przewidziano dodatkowe strefy i aktywności:

– Strefa Foto: zdjęcia i autografy,
– Konkursy i zabawy,
– Mini strefa dla dzieci,
– Oficjalny Sklep Piasta Gliwice

Na co mogli liczyć panowie, którzy zdecydowali się podjąć wyzwanie i ogolić wąsy?

– Bilet VIP Silver na mecz Pucharu Polski z Lechem Poznań,
– Zniżki 25% do 4F,
– Gadżety klubowe.

Klasa na stadionie czeka na małych kibiców!

Program „Klasa na stadionie” przygotowano z myślą o trzech ostatnich domowych meczach Lechii Gdańsk w tej rundzie: z Bruk-Bet Termalicą Nieciecza oraz dwóch z Górnikiem Zabrze. To doskonała okazja do wizyty na stadionie i do kibicowania Biało-Zielonym. Klub zaprosił szkoły oraz grupy zorganizowane!

Projekt dedykowany jest:

  • szkołom podstawowym i ponadpodstawowym,
  • szkółkom piłkarskim,
  • grupom sportowym i młodzieżowym,
  • innym zorganizowanym grupom dzieci i młodzieży.

W ramach akcji Lechia przygotowała ofertę cenową:

  • 10 zł – bilet dla ucznia,
  • 10 zł – bilet dla pierwszego opiekuna (przypada na 10 dzieci),
  • 20 zł – bilet dla kolejnych dwóch opiekunów grupy 10-osobowej.

Wisła Płock sprzeciwia się przemocy wobec kobiet

Podczas meczu Wisły Płock z Lechem Poznań, który zostanie rozegrany w niedzielę 30 listopada 2025 roku o godzinie 20:15 na ORLEN Stadionie im. Kazimierza Górskiego, Nafciarze włączą się w międzynarodową kampanię „Biała Wstążka – Stop przemocy wobec kobiet”.

Minimalistyczny, monochromatyczny strój stanie się mocnym manifestem solidarności z ofiarami przemocy. Podobne inicjatywy – jak „No More Red” Arsenalu czy projekty Realu Madryt i Adidas Parley – pokazały, jak silnym narzędziem może być symboliczna zmiana barw w kampaniach społecznych. Wisła Płock przenosi tę ideę na polski grunt, wykorzystując wyjątkowe wydarzenie sportowe do zwrócenia uwagi na problem przemocy wobec kobiet.

Radomiak pamięta o zdrowiu

Listopad to miesiąc, w którym na całym świecie trwa akcja Movember, mająca na celu zwiększenie świadomości mężczyzn w zakresie profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. Do tegorocznej edycji inicjatywy dołączył również Radomiak Radom, który wspólnie z Radomskim Centrum Onkologii im. Bohaterów Czerwca ’76 zachęca wszystkich kibiców do dbania o zdrowie i regularnych badań profilaktycznych. W listopadzie Zieloni grają nie tylko o punkty – grają o zdrowie!

Kulminacyjnym punktem akcji była Biała Sobota, zaplanowana na 22 listopada w Radomskim Centrum Onkologii. Tego dnia każdy mężczyzna mógł wykonać bezpłatne badania profilaktyczne, ukierunkowane na wczesne wykrywanie nowotworów jąder i prostaty.

Tego samego dnia Radomiak, wspólnie z RCO, zaprosił również legendy klubu – byłych piłkarzy Radomiaka, którzy poddadzą się kompleksowym badaniom profilaktycznym, dając przykład, że o zdrowie warto dbać niezależnie od wieku.

Integracja z lokalną społecznością

Przed meczem z Wisłą Płock Górnik Zabrze sprawdzał gotowość kibiców w dwóch miejscowościach partnerskich – Kuźni Raciborskiej oraz gminie Lyski. Z kibicami spotkali się Roberto Massimo oraz Young-jun Goh. Nie zabrakło też klubowej maskotki.

Legia Warszawa w odwiedzinach

Uśmiech na twarzach ponad 300 dzieci, to największa nagroda za takie spotkanie. Mania Litiwiniec i Basia Staszewska z Legia Ladies oraz Wahan Biczachczjan i Antonio Colak, byli specjalnymi gośćmi szkoły podstawowej nr 400 im. Marii Curie-Skłodowskiej w Wilanowie.

Sala gimnastyczna w czerwono-biało-zielonych barwach późnym czwartkowym popołudniem była pełna. Przez prawie dwie godziny legionistki i legioniści odpowiadali na pytania uczniów, rozdawali autografy i pozowali do zdjęć. Na początek spotkania wspólnie odśpiewaliśmy „Sen o Warszawie”, a potem przeszliśmy do pytań ze strony dzieci. Messi czy Ronaldo? Haaland czy Mbappe? LaLiga czy Premier League?

Przeciwko gwieździe reprezentacji Portugalii miał okazję zagrać ormiański pomocnik.

– Mega doświadczenie. Mimo że przegraliśmy, to czułem, że gram przeciw wyjątkowemu zawodnikowi, który mógłby być wzorem dla każdego. Po to też się trenuje – mówił Wahan.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski