Polski sport okiem sponsorów
Z najnowszego badania wynika, że kibice w naszym kraju zwracają największą uwagę na sponsorów podczas oglądania piłki nożnej. Jakie firmy najwięcej zyskują na sponsoringu?

W rankingu przedstawiającym dyscypliny, w których Polacy najczęściej zauważają sponsorów dominuje piłka nożna (57%). Za nią sklasyfikowana została Formuła 1 (46%) i rajdy samochodowe (42%). Na kolejnych miejscach uplasowały się takie dyscypliny jak: siatkówka, skoki narciarskie, koszykówka, lekkoatletyka, narciarstwo biegowe, boks, MMA/K1.
Badania dowiodły także, że części sponsorów dzięki odpowiednim działaniom udało się „zmonopolizować” dyscyplinę, którą sponsorują do tego stopnia, że kojarzy się ona praktycznie tylko z tą marką.
Tak jest choćby w przypadku siatkówki, która kojarzy się Polakom tylko i wyłącznie z Plusem (46%) czy skoków narciarskich, które jednoznacznie identyfikowane są z marką Red Bull (58%). Piłką nożną „podzieliło się” zaś T-Mobile (22%) i Biedronka (22%). Polbank „przywłaszczył” narciarstwo biegowe (44%).


Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]
Tomasz Brusiło, prezes występującej w Betclic 1. Lidze Miedzi Legnica, w rozmowie ze SportMarketing.pl przedstawia strategię sponsoringową klubu z Dolnego Śląska. Przybliża przedsięwzięcia marketingowe i zwraca uwagę na to, jak istotną rolę w rozwoju sportowym zespołu odgrywa klubowa akademia.![Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/Tomasz_Brusilo_fot_B_Hamanowicz_miedzlegnica_eu-1024x682.jpg)



