Z kraju 19 lutego 2013

Polski sport okiem sponsorów

Z najnowszego badania wynika, że kibice w naszym kraju zwracają największą uwagę na sponsorów podczas oglądania piłki nożnej. Jakie firmy najwięcej zyskują na sponsoringu?


W rankingu przedstawiającym dyscypliny, w których Polacy najczęściej zauważają sponsorów dominuje piłka nożna (57%). Za nią sklasyfikowana została Formuła 1 (46%) i rajdy samochodowe (42%). Na kolejnych miejscach uplasowały się takie dyscypliny jak: siatkówka, skoki narciarskie, koszykówka, lekkoatletyka, narciarstwo biegowe, boks, MMA/K1. 

Badania dowiodły także, że części sponsorów dzięki odpowiednim działaniom udało się „zmonopolizować” dyscyplinę, którą sponsorują do tego stopnia, że kojarzy się ona praktycznie tylko z tą marką.

Tak jest choćby w przypadku siatkówki, która kojarzy się Polakom tylko i wyłącznie z Plusem (46%) czy skoków narciarskich, które jednoznacznie identyfikowane są z marką Red Bull (58%). Piłką nożną „podzieliło się” zaś T-Mobile (22%) i Biedronka (22%). Polbank „przywłaszczył” narciarstwo biegowe (44%).