Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Z kraju
Z kraju Marketingowe podsumowanie sierpnia w PKO BP Ekstraklasie – było dużo historii
01.09.2025 13:48

Marketingowe podsumowanie sierpnia w PKO BP Ekstraklasie – było dużo historii

Sierpień był intensywny w polskiej piłce. Co ciekawe, także działy marketingowe rodzimych klubów miały mnóstwo pracy. Wyróżniliśmy najciekawsze inicjatywy w minionym miesiącu.

Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Marketingowe podsumowanie sierpnia w PKO BP Ekstraklasie – było dużo historii
Autor zdjęcia: Cracovia

Poznań, Enigma i genialni matematycy. Premiera trzeciej koszulki Lecha

Cofnijmy się o niemal równe sto lat. W Poznaniu rozwijał się właśnie klub piłkarski, który dziś jako Lech stanowi dumę miasta i całego regionu. Z kolei na Uniwersytecie Poznańskim chwilę później zorganizowano kurs kryptologiczny, który ukończyła trójka geniuszy: Marian Rejewski, poznaniak Henryk Zygalski oraz Jerzy Różycki…

Trzeci zestaw kolorystyczny strojów Lecha w tym sezonie – tym razem klub postawił na granatowy ze złotymi elementami. Autorem projektu jest Bartosz Parys. Oprócz typowo lechowych elementów, czyli herbu klubowego i hasła Nigdy Się Nie Poddawaj na karku, widzimy również nawiązania do tego, co działo się na początku lat 30. Na rękawku znajduje się data 31 grudnia 1932, kiedy Rejewski rozszyfrował maszynę Enigma.

ENIGMA – poznaj historię i inspirację do stworzenia trzecich koszulek meczowych Lecha Poznań na sezon 2025/26 👕 pic.twitter.com/3OqFDFYHMw

— Lech Poznań (@LechPoznan) August 5, 2025

Poniżej na rękawkach znajduje się fragment płach Zygalskiego, czyli poznaniaka biorącego udział w projekcie. Płachty, czyli arkusz papieru perforowanego z drobnymi kwadratami, to jedno z narzędzi stosowanych do złamania szyfru Enigmy. A na przodzie koszulki znajdują się napisy KKS Lech i Kolejorza zaszyfrowane z użyciem szyfru Cezara. Zresztą każdy z fanów KKS, który zdecyduje się na zakup, będzie miał też szansę na zrobienie treningu umysłowego. Bo do każdej koszulki dołączona zostanie ulotka z zadaniem, rozwiązanie go oznaczać będzie dodatkową niespodziankę dla fanów.

Wyjątkowy benefit dla karnetowiczów Pogoni Szczecin

Wraz z informacją o starcie sprzedaży karnetów na mecze Pogoni Szczecin na sezon 2025/26 pojawiło się wiele benefitów dla potencjalnych abonamentowiczów.

Wśród nich była także możliwość zakupu dedykowanej koszulki meczowej Capelli Sport, zawierającej nazwiska posiadaczy karnetów na sezon 2025/26, w której zawodnicy zagrają podczas jednego z meczów w nadchodzącym sezonie. Limitowana koszulka zostanie wyprodukowana, jeśli liczba zamówień złożonych przez kibiców przekroczy 500 sztuk.

Drodzy Karnetowicze, jak wiecie, przygotowujemy dla Was dedykowaną koszulkę, w której Portowcy wystąpią podczas jednego z meczów w sezonie 2025/26.

Informujemy, że do niedzieli włącznie możecie przesyłać zmiany zgód na umieszczenie swojego imienia i nazwiska na dedykowanej… pic.twitter.com/zy1UJ0u307

— Pogoń Szczecin (@PogonSzczecin) August 5, 2025

Miss Polonia 2025 zaprezentowała nowe koszulki GKS Katowice

W meczu z Legią Warszawa piłkarze GKS Katowice zagrali w nowych trykotach zaprezentowanych przez Miss Polonia – Maję Todd. GKS Katowice zaprezentował drugi komplet koszulek meczowych! W meczu z Legią Warszawa (10 sierpnia) piłkarze trenera Rafała Góraka wybiegli na boisko w stylowych, czarnych trykotach z charakterystycznym żółtym kołnierzykiem oraz pionowymi prążkami, które dodają klasy i sportowego charakteru. 

𝐌𝐢𝐬𝐬 𝐰𝐬́𝐫𝐨́𝐝 𝐤𝐨𝐬𝐳𝐮𝐥𝐞𝐤 👑

Maja Todd, Miss Polonia 2025, prezentuje drugi komplet koszulek GKS-u Katowice na sezon 2025/26 przygotowany przez @MacronSports.

INFO 👉 https://t.co/lSWhYJTVdX pic.twitter.com/Kj8OxovM94

— GKS Katowice (@_GKSKatowice_) August 10, 2025

Oficjalna premiera nowego trykotu miała wyjątkową aurę, ponieważ koszulkę zaprezentowała Miss Polonia 2025 – Maja Todd, nadając wydarzeniu dodatkowego prestiżu i elegancji. Pochodząca z Katowic Maja gościła na meczu GKS Katowice inaugurującym sezon 2025/26 PKO BP Ekstraklasa.

Legia Warszawa zaprezentowała koszulki w wyjątkowy sposób

Uroczysta prezentacja nowych koszulek Legii Warszawa miała miejsce podczas meczu z GKS Katowice, a te trykoty zostały bardzo dobrze przyjęte przez kibiców. Nowe stroje nawiązują do tradycji, są proste i nowoczesne, a także uwzględniają sugestie kibiców.

Pierwszy raz klub z Warszawy wpadł na pomysł, by przygotować sesję z koszulkami w trakcie ligowego spotkania. Tego typu inicjatywa spotkała się z entuzjastycznymi reakcjami kibiców. Zainspirowana zielenią wykorzystaną w jednym z trykotów z sezonu 1995/96, nowa koszulka Legii Warszawa oddaje hołd klasyce w nowoczesnym wydaniu. Szmaragdowa zieleń, intensywna i klasyczna, powraca w odświeżonej formie, tworząc unikalne zestawienie z czernią i bielą – barwami tak ważnymi dla historii klubu.

Wszystkie oczy na nią 🤩

Koszulki wyjazdowe dostępne w Legia FanStore ➡️ https://t.co/5AosAQTNDB

📸 @mat_kostrzewa pic.twitter.com/DpdPrK0BGk

— Legia Warszawa 🏆 (@LegiaWarszawa) August 11, 2025

Nowy model to więcej niż tylko strój meczowy – to manifest stylu nawiązującego do mody retro, coraz silniej obecnej na stadionach i ulicach miast. Koszulka łączy w sobie trzy struktury materiału – gładki, prosty materiał ramion i rękawów, pionowe tłoczone pasy w panelu korpusu oraz perforowane panele boczne. Dopełnieniem projektu jest czarny kołnierz typu v-neck – inspirowany klasycznymi modelami retro, czarne, delikatne wykończenia rękawków oraz czarne paski konturowe na froncie, subtelnie nawiązujące do legendarnej linii Teamgeist.

Ruszył projekt „Motor daje szansę”

Osoby, które mają talent muzyczny lub wokalny i marzą o tym, by pokazać go na scenie przed publicznością, dostały nie lada gratkę. Projekt Motoru Lublin jest skierowany do takich osób!

Przypominamy, że wciąż czekamy na Wasze zgłoszenia do projektu „MOTOR DAJE SZANSĘ” 🎶

Poszukujemy nie tylko uzdolnionych wokalistów, ale także instrumentalistów 🥁

SZCZEGÓŁY 🔗 https://t.co/qT406T9YPR#MotorDajeSzansę pic.twitter.com/A6ypwsH65H

— Motor Lublin (@MotorLublin) August 12, 2025

Lublinianie kochający muzykę mogli wystąpić na Motorowym Miasteczku i pokazać, co potrafią. Warunkiem udziału było przesłanie próbki swojego talentu na email: marketing@motorlublin.eu. W temacie wiadomości należało wpisać „Motor daje szansę” oraz imię i nazwisko.

Cracovia świetnie opakowała marketingowo transfer Mateusza Klicha

Po czternastu latach Mateusz Klich, wychowanek Cracovii, który ma za sobą długi okres spędzony za granicą, wrócił do macierzystego klubu. 41-krotny reprezentant Polski podpisał dwuletni kontrakt z klubem z Grodu Kraka. A dla Pasów nadarzyła się świetna okazja, by ten transfer wykorzystać marketingowo.

Spekulacje nt. powrotu Klicha do klubu z ulicy Kałuży trwały od wielu tygodni. To w Cracovii debiutował w Ekstraklasie i świetnie się wypromował. Na tyle, że przygodę z zagranicznymi klubami zaczął z wysokiego c, od transferu do Bundesligi, a konkretnie VFL Wolfsburg. Miało to miejsce w 2011 roku. Choć niemieckiej piłki nie podbił, w kolejnych latach pokazywał się z niezłej strony np. na Wyspach Brytyjskich, reprezentując barwy Leeds United.

Jego ostatnim klubem była Atlanta United, czyli drużyna rywalizująca w MLS. 22 lipca doszło do rozstania. Po dwóch tygodniach Klich trafił do Polski, a ogłoszenie transferu było nietypowe… Paris Platynov, popularny twórca internetowy, który jest kibicem Cracovii, ogłosił hit letniego okienka w PKO BP Ekstraklasie.

Comunicado Oficial: Mateusz Klich. pic.twitter.com/mllTclPHFh

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) August 13, 2025

Unikatowe koszulki retro Widzewa Łódź

Widzew Łódź rozpoczął sprzedaż koszulek retro. To limitowana replika kultowego wzoru sprzed 30 lat, w którym Widzew Łódź sięgnął po mistrzostwo Polski. Klasyczne czerwono-biało-czerwone barwy, historyczne logo oraz sponsor Bakoma przywołują niezapomniane chwile z lat 90. Wydaje się, że jest to idealna propozycja dla kibiców chcących poczuć klimat złotej ery Widzewa.

Unikatowe koszulki 𝐑𝐞𝐭𝐫𝐨 𝐖𝐢𝐝𝐳𝐞𝐰 𝐱 𝐁𝐚𝐤𝐨𝐦𝐚 są już dostępne! 😎

Zostały one podzielone po równo pomiędzy sklep stacjonarny i internetowy 👕

ℹ️ Przypominamy, że liczba trykotów w pierwszej serii jest ograniczona. Jeżeli nie zdołasz nabyć swojego, pojawi się… pic.twitter.com/QwMb5fKN1U

— Widzew Łódź (@RTS_Widzew_Lodz) August 25, 2025

Cracovia prezentuje koszulki, które stanowią hołd dla Kurierów Tatrzańskich

„Kurierzy Tatrzańscy” to określenie używane dla konspiratorów, którzy w czasie II wojny światowej przerzucali ludzi, dokumenty i sprzęt przez Tatry, działając w ramach Polskiego Państwa Podziemnego. Cracovia oddała im hołd w trzecim komplecie strojów na ten sezon.

Trzeci komplet meczowy „Śladami Kurierów Tatrzańskich” to hołd dla bohaterów, którzy nieśli nadzieję i wolność przez granice.

Głównym elementem trykotu jest mapa przedstawiająca trasę Kurierów Tatrzańskich – z Polski, przez Słowację, aż do Węgier. Zaznaczono na niej kluczowe… pic.twitter.com/Uq1XOvF0B3

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) August 18, 2025

Artystyczne wrażenie w Zabrzu

Przy okazji ligowego meczu z Motorem Lublin na stadionie przy ulicy Roosevelta po raz kolejny miał miejsce występ artystyczny. Ta inicjatywa pozwala kibicom się skupić i obcować z muzyką na najwyższym poziomie.

Tradycyjnie! Tym razem wiolonczela 🎶#GÓRMOT pic.twitter.com/z1H85bdn6R

— Górnik Zabrze (@GornikZabrzeSSA) August 30, 2025

Miedziowi pamiętają o historii

Zagłębie Lubin w Ekstraklasie występowało w latach 1985-1988, 1989-2003 (najdłuższy nieprzerwany okres występów na tym szczeblu), 2004-2008, 2009-2014, a obecnie gra od 2015 r. Historyczne odwołanie widzimy także tym razem.

Biało-zielona klasyka w nowym wydaniu🤍💚

Sprzedaż trzeciego trykotu KGHM Zagłębia Lubin rozpocznie się w sobotę po meczu z Piastem Gliwice 🔜 pic.twitter.com/kPNou4GgKN

— Zagłębie Lubin (@ZaglebieLubin) August 29, 2025

Należy zaznaczyć, że motyw historyczny był w ostatnich tygodniach widoczny w działaniach marketingowych szeregu polskich klubów.

cracovia GKS Katowice Górnik Zabrze Lech Poznań Legia Warszawa Motor Lublin PKO BP Ekstraklasa Pogoń Szczecin Widzew Łódź Zagłębie Lubin
Materiał Promocyjny
Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Z kraju

Aktualności

Były reprezentant Polski zrezygnował z zakupu Zagłębia Sosnowiec

Marek Koźmiński, który od pewnego czasu rozważał zakup Zagłębia Sosnowiec, niespodziewanie oświadczył, że nie zamierza dłużej starać się o pakiet kontrolny klubu. Redakcja Sport Marketing
2018.09.06 Bolonia
 Pilka nozna, Liga Narodow sezon 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus

2018.09.06 
Football Nations League season 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus
(240125) -- MILWAUKEE, Jan. 25, 2024 (Xinhua) -- Milwaukee Bucks forward Bobby Portis (R) competes during the NBA regular season game between Milwaukee Bucks and Cleveland Cavaliers in Milwaukee, the United States, Jan. 24, 2024. (Photo by Joel Lerner/Xinhua)

2024.01.24 Milwaukee
koszykowka mezczyzn , amerykanska liga koszykowki NBA
Milwaukee Bucks - Cleveland Cavaliers
Foto Joel Lerner/Xinhua/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Media Znany dziennikarz wraca do komentowania NBA w… TV Republika Redakcja Sport Marketing
Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven
Media Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven Redakcja Sport Marketing
Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze
Eventy Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze Redakcja Sport Marketing
Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje
Z kraju Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje Redakcja Sport Marketing

SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}