Marketingowe podsumowanie sierpnia w PKO BP Ekstraklasie – było dużo historii
Sierpień był intensywny w polskiej piłce. Co ciekawe, także działy marketingowe rodzimych klubów miały mnóstwo pracy. Wyróżniliśmy najciekawsze inicjatywy w minionym miesiącu.
Poznań, Enigma i genialni matematycy. Premiera trzeciej koszulki Lecha
Cofnijmy się o niemal równe sto lat. W Poznaniu rozwijał się właśnie klub piłkarski, który dziś jako Lech stanowi dumę miasta i całego regionu. Z kolei na Uniwersytecie Poznańskim chwilę później zorganizowano kurs kryptologiczny, który ukończyła trójka geniuszy: Marian Rejewski, poznaniak Henryk Zygalski oraz Jerzy Różycki…
Trzeci zestaw kolorystyczny strojów Lecha w tym sezonie – tym razem klub postawił na granatowy ze złotymi elementami. Autorem projektu jest Bartosz Parys. Oprócz typowo lechowych elementów, czyli herbu klubowego i hasła Nigdy Się Nie Poddawaj na karku, widzimy również nawiązania do tego, co działo się na początku lat 30. Na rękawku znajduje się data 31 grudnia 1932, kiedy Rejewski rozszyfrował maszynę Enigma.
Poniżej na rękawkach znajduje się fragment płach Zygalskiego, czyli poznaniaka biorącego udział w projekcie. Płachty, czyli arkusz papieru perforowanego z drobnymi kwadratami, to jedno z narzędzi stosowanych do złamania szyfru Enigmy. A na przodzie koszulki znajdują się napisy KKS Lech i Kolejorza zaszyfrowane z użyciem szyfru Cezara. Zresztą każdy z fanów KKS, który zdecyduje się na zakup, będzie miał też szansę na zrobienie treningu umysłowego. Bo do każdej koszulki dołączona zostanie ulotka z zadaniem, rozwiązanie go oznaczać będzie dodatkową niespodziankę dla fanów.
Wyjątkowy benefit dla karnetowiczów Pogoni Szczecin
Wraz z informacją o starcie sprzedaży karnetów na mecze Pogoni Szczecin na sezon 2025/26 pojawiło się wiele benefitów dla potencjalnych abonamentowiczów.
Wśród nich była także możliwość zakupu dedykowanej koszulki meczowej Capelli Sport, zawierającej nazwiska posiadaczy karnetów na sezon 2025/26, w której zawodnicy zagrają podczas jednego z meczów w nadchodzącym sezonie. Limitowana koszulka zostanie wyprodukowana, jeśli liczba zamówień złożonych przez kibiców przekroczy 500 sztuk.
Miss Polonia 2025 zaprezentowała nowe koszulki GKS Katowice
W meczu z Legią Warszawa piłkarze GKS Katowice zagrali w nowych trykotach zaprezentowanych przez Miss Polonia – Maję Todd. GKS Katowice zaprezentował drugi komplet koszulek meczowych! W meczu z Legią Warszawa (10 sierpnia) piłkarze trenera Rafała Góraka wybiegli na boisko w stylowych, czarnych trykotach z charakterystycznym żółtym kołnierzykiem oraz pionowymi prążkami, które dodają klasy i sportowego charakteru.
Oficjalna premiera nowego trykotu miała wyjątkową aurę, ponieważ koszulkę zaprezentowała Miss Polonia 2025 – Maja Todd, nadając wydarzeniu dodatkowego prestiżu i elegancji. Pochodząca z Katowic Maja gościła na meczu GKS Katowice inaugurującym sezon 2025/26 PKO BP Ekstraklasa.
Legia Warszawa zaprezentowała koszulki w wyjątkowy sposób
Uroczysta prezentacja nowych koszulek Legii Warszawa miała miejsce podczas meczu z GKS Katowice, a te trykoty zostały bardzo dobrze przyjęte przez kibiców. Nowe stroje nawiązują do tradycji, są proste i nowoczesne, a także uwzględniają sugestie kibiców.
Pierwszy raz klub z Warszawy wpadł na pomysł, by przygotować sesję z koszulkami w trakcie ligowego spotkania. Tego typu inicjatywa spotkała się z entuzjastycznymi reakcjami kibiców. Zainspirowana zielenią wykorzystaną w jednym z trykotów z sezonu 1995/96, nowa koszulka Legii Warszawa oddaje hołd klasyce w nowoczesnym wydaniu. Szmaragdowa zieleń, intensywna i klasyczna, powraca w odświeżonej formie, tworząc unikalne zestawienie z czernią i bielą – barwami tak ważnymi dla historii klubu.
Nowy model to więcej niż tylko strój meczowy – to manifest stylu nawiązującego do mody retro, coraz silniej obecnej na stadionach i ulicach miast. Koszulka łączy w sobie trzy struktury materiału – gładki, prosty materiał ramion i rękawów, pionowe tłoczone pasy w panelu korpusu oraz perforowane panele boczne. Dopełnieniem projektu jest czarny kołnierz typu v-neck – inspirowany klasycznymi modelami retro, czarne, delikatne wykończenia rękawków oraz czarne paski konturowe na froncie, subtelnie nawiązujące do legendarnej linii Teamgeist.
Ruszył projekt „Motor daje szansę”
Osoby, które mają talent muzyczny lub wokalny i marzą o tym, by pokazać go na scenie przed publicznością, dostały nie lada gratkę. Projekt Motoru Lublin jest skierowany do takich osób!
Lublinianie kochający muzykę mogli wystąpić na Motorowym Miasteczku i pokazać, co potrafią. Warunkiem udziału było przesłanie próbki swojego talentu na email: marketing@motorlublin.eu. W temacie wiadomości należało wpisać „Motor daje szansę” oraz imię i nazwisko.
Cracovia świetnie opakowała marketingowo transfer Mateusza Klicha
Po czternastu latach Mateusz Klich, wychowanek Cracovii, który ma za sobą długi okres spędzony za granicą, wrócił do macierzystego klubu. 41-krotny reprezentant Polski podpisał dwuletni kontrakt z klubem z Grodu Kraka. A dla Pasów nadarzyła się świetna okazja, by ten transfer wykorzystać marketingowo.
Spekulacje nt. powrotu Klicha do klubu z ulicy Kałuży trwały od wielu tygodni. To w Cracovii debiutował w Ekstraklasie i świetnie się wypromował. Na tyle, że przygodę z zagranicznymi klubami zaczął z wysokiego c, od transferu do Bundesligi, a konkretnie VFL Wolfsburg. Miało to miejsce w 2011 roku. Choć niemieckiej piłki nie podbił, w kolejnych latach pokazywał się z niezłej strony np. na Wyspach Brytyjskich, reprezentując barwy Leeds United.
Jego ostatnim klubem była Atlanta United, czyli drużyna rywalizująca w MLS. 22 lipca doszło do rozstania. Po dwóch tygodniach Klich trafił do Polski, a ogłoszenie transferu było nietypowe… Paris Platynov, popularny twórca internetowy, który jest kibicem Cracovii, ogłosił hit letniego okienka w PKO BP Ekstraklasie.
Unikatowe koszulki retro Widzewa Łódź
Widzew Łódź rozpoczął sprzedaż koszulek retro. To limitowana replika kultowego wzoru sprzed 30 lat, w którym Widzew Łódź sięgnął po mistrzostwo Polski. Klasyczne czerwono-biało-czerwone barwy, historyczne logo oraz sponsor Bakoma przywołują niezapomniane chwile z lat 90. Wydaje się, że jest to idealna propozycja dla kibiców chcących poczuć klimat złotej ery Widzewa.
Cracovia prezentuje koszulki, które stanowią hołd dla Kurierów Tatrzańskich
„Kurierzy Tatrzańscy” to określenie używane dla konspiratorów, którzy w czasie II wojny światowej przerzucali ludzi, dokumenty i sprzęt przez Tatry, działając w ramach Polskiego Państwa Podziemnego. Cracovia oddała im hołd w trzecim komplecie strojów na ten sezon.
Artystyczne wrażenie w Zabrzu
Przy okazji ligowego meczu z Motorem Lublin na stadionie przy ulicy Roosevelta po raz kolejny miał miejsce występ artystyczny. Ta inicjatywa pozwala kibicom się skupić i obcować z muzyką na najwyższym poziomie.
Miedziowi pamiętają o historii
Zagłębie Lubin w Ekstraklasie występowało w latach 1985-1988, 1989-2003 (najdłuższy nieprzerwany okres występów na tym szczeblu), 2004-2008, 2009-2014, a obecnie gra od 2015 r. Historyczne odwołanie widzimy także tym razem.
Należy zaznaczyć, że motyw historyczny był w ostatnich tygodniach widoczny w działaniach marketingowych szeregu polskich klubów.