01.09.2025 09:13

EuroBasket od strony sponsoringowej. Kto wysuwa się na pierwszy plan?

Przed rozpoczęciem EuroBasketu spore kontrowersje wzbudziły billboardy z hasłem "Banany na medal", ponieważ kibice dopatrywali się w tym przekazie rasizmu. Teraz jednak to marka Yellow, które realizowała tamtą kampanię, jest najbardziej widoczna podczas turnieju.

EuroBasket od strony sponsoringowej. Kto wysuwa się na pierwszy plan?
Autor zdjęcia: Yellow

Gdy pytaliśmy dyrektora marketingu i PR w Polskim Związku Koszykówki Michała Latosią o tamtą zdaniem wielu niefortunną kampanię, stwierdził:

To jest akcja sponsora, który produkuje banany, w Europie jest potentatem. Ma prawo do wykorzystywania wizerunków naszych koszykarzy i to zrobił. Myślę, że w marketingu chodzi o to, żeby ludzie mówili o danych kreacjach i o tej się mówi, a jeżeli ktoś ma nietypowe, czy nawet stereotypowe skojarzenia, to wynika to tak naprawdę chyba z otoczenia, w jakim się porusza.

Najlepsze przygotowanie marketingowe

Jednak marka Yellow robi wiele, by mieć jak największą ekspozycję podczas koszykarskich zmagań w Polsce. To symptomatyczne, że na meczu Polski ze Słowenią, pierwszym dla biało-czerwonych w tej imprezie, pojawił się ambasador Yellow Piotr Żyła, który sprawił przyjemność kibicom swoją obecnością i sposobem bycia. Radosław Hyży i Kamil Chanas przygotowali niespodziankę dla kibiców, prowadzili dla nich zajęcia w strefie. A to nie koniec działań marketingowych marki Yellow, bo fani otrzymali banany, by umilić sobie czas w strefie kibica. Tych elementów marketingowych było jeszcze więcej, warto wspomnieć chociażby o żółtej piłce.

Co przygotował Orlen?

Orlen również przygotował szereg atrakcji dla kibiców. Pod katowickim Spodkiem znajduje się Strefa Kibica, a w niej darmowa kawa za okazaniem aplikacji VITAY, popcorn w kubkach z możliwością wydrukowania na nich własnego zdjęcia czy też ścianka do wyskoków (dla najlepszych przygotowane są nagrody).

Druga, wewnętrzna strefa znajduje się w Spodku – oprócz kawy za okazaniem aplikacji, przygotowana została m.in. fotościanka. Co więcej, na stacjach Orlenu w Katowicach pracownicy są ubrani w specjalne koszulki, zagrzewające polskich koszykarzy do walki. Wszystkie te atrakcje czekają a fanów przez cały czas trwania fazy grupowej (od 28 sierpnia do 4 września).

Kto rozczarował?

KFC również jest oficjalnym partnerem EuroBasketu. Sieć fast foodów codziennie organizuje konkurs dla fanów koszykówki, a do wygrania jest wyjątkowa piłka (szczegóły: https://kfc.pl/promo/konkurs_eurobasket), natomiast uczestnicy imprezy w Katowicach nie kryją rozczarowania, ponieważ w strefie KFC jest niewiele atrakcji. W zasadzie głównie można zamówić jedzenie do strefy i odebrać je punkcie KFC.

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski