Anwil i Orlen zostają z włocławską koszykówką
Anwil z grupy Orlen w sezonie 2025/26 kontynuuje sponsoring tytularny koszykarskiego klubu z Włocławka. Sponsorem strategicznym klubu pozostanie także Orlen.
Wieloletnie zaangażowanie Anwilu we włocławską koszykówkę przyczyniło się do licznych sukcesów drużyny, która stała się sportową wizytówką miasta i regionu. Logotyp spółki po raz kolejny znajdzie się w centralnym punkcie koszulek meczowych koszykarzy. Kontynuacja sponsoringu tytularnego przez Anwil oraz wsparcie strategiczne ze strony Orlenu umacniają podstawy dalszego rozwoju klubu i umożliwiają rywalizację na najwyższym poziomie, zarówno w krajowych, jak i międzynarodowych rozgrywkach.
– Decyzja o kontynuacji sponsoringu tytularnego została podjęta mimo trudnej sytuacji branży, w której działa ANWIL. Zrezygnowaliśmy z innych działań sponsoringowych, ale wierzymy, że wsparcie dla włocławskiej koszykówki to inwestycja w coś więcej niż tylko sport – to element tożsamości miasta i regionu. Oczekujemy od zespołu pełnego zaangażowania i ambitnej walki o jak najlepsze wyniki w nadchodzącym sezonie. Na to liczą również nasi pracownicy i kibice, którzy od lat są częścią tej wyjątkowej historii – podkreśla Konrad Tajduś, prezes Anwilu.
Stała ekspozycja
Umowa sponsoringowa pomiędzy Anwilem oraz Orlenem a klubem koszykarskim z Włocławka będzie obowiązywała do końca czerwca 2026 roku. Logotyp Orlenu będzie prezentowany na najlepszych powierzchniach reklamowych w Hali Mistrzów we Włocławku (w tym na parkiecie – na kołach podkoszowych i bandach LED) oraz na strojach sportowych zawodników. Stała ekspozycja logotypu Orlen, również podczas telewizyjnych i internetowych transmisji krajowych rozgrywek ligowych i europejskich pucharów, będzie dla Grupy Orlen gwarancją dotarcia do tysięcy kibiców koszykówki.
– Klub koszykarski to sportowa wizytówka Włocławka i doskonale rozumiemy, jak istotną rolę odgrywa w życiu lokalnej społeczności. Już od blisko 30 lat Anwil z Grupy Orlen angażuje się w jego rozwój. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie tej współpracy i wniesienie istotnego wkładu w sukcesy drużyny w nadchodzącym sezonie. Na pewno ucieszą one jej licznych kibiców, wśród których jest także wielu pracowników Anwilu – powiedziała Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu Orlenu.
– Razem z naszym sponsorem strategicznym Orlenem oraz sponsorem tytularnym ANWILEM wkraczamy w sezon 2025/2026. Sezon tym bardziej wyjątkowy, że w nowym roku będziemy świętować 30-lecie współpracy. Trzy dekady wspólnej drogi to kluczowy czas największych sukcesów naszego Klubu. Chciałbym serdecznie podziękować, że w obliczu trudnej sytuacji w branży, firma nadal wierzy, że sponsoring koszykówki to coś więcej niż projekt biznesowy i widzi w tym ludzi, relacje, historię i przyszłość – stwierdził Łukasz Pszczółkowski, prezes KK Włocławek.
Anwil Włocławek trzykrotnie w swojej historii sięgał po mistrzostwo kraju, ośmiokrotnie po wicemistrzostwo i czterokrotnie po brązowy medal. Do tego cztery razy triumfował w Pucharze i trzy razy w Superpucharze Polski. W sezonie 2024/25 ORLEN Basket Ligi włocławianie otarli się o najniższy stopień podium – w meczu o 3. miejsce play-offów minimalnie przegrali w dwumeczu z Treflem Sopot.