22.08.2025 11:24

PayPo sponsorem kobiecej drużyny futbolu amerykańskiego Warsaw Sirens

PayPo, lider płatności odroczonych w Polsce, dołącza do grona sponsorów Warsaw Sirens – pierwszej kobiecej drużyny futbolu amerykańskiego w Polsce. To kolejne partnerstwo firmy wspierające polski sport, tym razem w zyskującej na popularności dyscyplinie. Współpraca ta wesprze działania drużyny, która od ponad dekady łączy futbol na najwyższym poziomie z misją wspierania i inspirowania kobiet.

PayPo sponsorem kobiecej drużyny futbolu amerykańskiego Warsaw Sirens
Autor zdjęcia: PayPo

Warsaw Sirens to pierwsza w Polsce kobieca drużyna futbolu amerykańskiego. Zespół powstał w 2012 roku w Warszawie z inicjatywy grupy pasjonatek tego wymagającego fizycznie sportu, które zdecydowały, że nazwa drużyny powinna wiązać się z symbolem
miasta. Dziś Sirens zrzeszają około 50 zawodniczek, które regularnie trenują, uczestniczą
w meczach międzynarodowych i aktywnie promują futbol amerykański i flagowy w Polsce.
Od roku 2024 roku w drużynie działa również sekcja juniorska dla dziewczynek w wieku 8-
16 lat.

W swojej długiej historii zawodniczki Warsaw Sirens rywalizowały z drużynami m.in z
Francji, Niemiec i Węgier, a w 2019 roku dołączył do ligi czeskiej, zdobywając w niej tytuł
wicemistrza kraju. W lipcu 2025 r. odniosły zwycięstwo w Sisterhood Bowl 2025 (Padwa, Włochy) – pokonując Guerreras Jaguar México i Scarlet Phoenix Sirens (Włochy) zdobyły 1. miejsce w prestiżowym turnieju promującym kobiecy futbol amerykański.

Sukces bez precedensu

To pierwszy przypadek, w którym drużyna z Polski wygrała międzynarodowy turniej tej rangi w futbolu kobiet. Obecnie są jedyną aktywnie uczestniczącą w rozgrywkach ligowych i turniejowych drużyną kobiecego futbolu amerykańskiego w Polsce, a ich ambicją jest dalszy rozwój dyscypliny, również w innych miastach. Warsaw Sirens angażują się również w wydarzenia edukacyjne i kulturalne, dając kobietom przestrzeń do rozwoju, budowania pewności siebie i poczucia przynależności.

Współpraca z PayPo to dla nas ogromne wsparcie, które pozwala nam kontynuować
rozwój i popularyzację kobiecego futbolu amerykańskiego i flagowego w Polsce. Daje
nam to możliwość realizowania naszej misji, którą jest tworzenie społeczności pełnej
inspiracji, gdzie kobiety czują siostrzeństwo niezależnie od wieku, doświadczenia czy
miejsca zamieszkania
– mówi Ewa Yoko Staniewska, prezes Warsaw Sirens. PayPo konsekwentnie angażuje się w inicjatywy wspierające rozwój sportu i aktywności fizycznej, również tam, gdzie łączy się to z przełamywaniem stereotypów i wzmacnianiem pozycji kobiet.

Firma podkreśla, że sponsoring sportowy jest doskonałym sposobem na budowanie wizerunku marki ze względu na pozytywne emocje i zaangażowanie kibiców.

W PayPo wierzymy, że sport to coś więcej niż rywalizacja – to przestrzeń do rozwoju,
przełamywania barier i budowania pewności siebie. Dlatego angażujemy się w inicjatywy,
które wspierają aktywność fizyczną, ale też inspirują do łamania stereotypów. W tym roku
ponownie wchodzimy w rolę sponsora – tym razem wspierając kobiecą drużynę w
nietypowej, wymagającej dyscyplinie sportu. To dla nas sposób, by nie tylko realnie
przyczynić się do rozwoju sportu kobiecego, ale też pokazać, że determinacja, odwaga i
pasja są uniwersalne – bez względu na płeć czy dziedzinę. Chcemy, aby nasze działania
sponsoringowe były jednocześnie wsparciem dla zawodniczek oraz okazją do budowania
świadomości marki PayPo jako partnera, który stawia na wartości i odważne wyzwania

mówi Piotr Szymczak, Chief Growth Officer w PayPo.

Współpraca PayPo z Warsaw Sirens została zawarta do końca bieżącego roku. Umowa obejmuje wsparcie finansowe oraz działania komunikacyjne i promocyjne.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing