Jak Cracovia opakowała marketingowo transfer Mateusza Klicha?
Po czternastu latach Mateusz Klich, wychowanek Cracovii, który ma za sobą długi okres spędzony za granicą, wrócił do macierzystego klubu. 41-krotny reprezentant Polski podpisał dwuletni kontrakt z klubem z Grodu Kraka. A dla Pasów nadarzyła się świetna okazja, by ten transfer wykorzystać marketingowo.
Spekulacje nt. powrotu Klicha do klubu z ulicy Kałuży trwały od wielu tygodni. To w Cracovii debiutował w Ekstraklasie i świetnie się wypromował. Na tyle, że przygodę z zagranicznymi klubami zaczął z wysokiego c, od transferu do Bundesligi, a konkretnie VFL Wolfsburg. Miało to miejsce w 2011 roku. Choć niemieckiej piłki nie podbił, w kolejnych latach pokazywał się z niezłej strony np. na Wyspach Brytyjskich, reprezentując barwy Leeds United.
Influencer z ważną informacja
Jego ostatnim klubem była Atlanta United, czyli drużyna rywalizująca w MLS. 22 lipca doszło do rozstania. Po dwóch tygodniach Klich trafił do Polski, a ogłoszenie transferu było nietypowe… Paris Platynov, popularny twórca internetowy, który jest kibicem Cracovii, ogłosił hit letniego okienka w PKO BP Ekstraklasie.
Cracovia opublikowała sporo materiałów nt. Klicha, chwaląc się tym transferem w social mediach, czemu trudno się dziwić.
W powitalnym filmiku Mateusz Klich opowiada w sposób emocjonalny o powrocie do klubu, z którym jest blisko związany. Widzimy materiały z archiwum, jego występy w kraju i za granicą. Panorama Krakowa i wizyta w klubie stanowią dopełnienie materiału.
Partner bukmacherski złożył ofertę kibicom
Bukmacher forBET został oficjalnym sponsorem Cracovii w 2024 roku, a teraz także wziął udział w promowaniu tego transferu, proponując ciekawe opcje kibicom.
Okolicznościowa rozmowa
Cracovia opublikowała także w mediach społecznościowych krótki wywiad z nowym-starym piłkarzem, w którym gracz mający w CV występy w kilku zagranicznych klubach podkreślał, że będzie chciał wnieść doświadczenie na boisku i w szatni. Klich liczy także na to, że uda mu się z Cracovią coś wygrać.
Specjalne koszulki
Wydaje się, że w tym przypadku główną atrakcją może być okazjonalna koszulka z okazji powrotu Mateusza Klicha do Pasów. Koszulki są sprzedawane w formie preorderu, a pierwsze 43 zakupione sztuki podpisze sam zawodnik.
„#MK43 – Witamy w Domu” to specjalna, limitowana edycja koszulki. Projekt łączy sportowy charakter z wyjątkowym, symbolicznym nadrukiem – na froncie znajduje się duży numer 43 z napisem „Witamy w Domu” oraz sylwetką piłkarza w dynamicznej pozie. Tył koszulki zdobi nazwisko zawodnika wraz z numerem.
Koszulka wykonana jest z wysokiej jakości 100% bawełny, a za jej projekt i produkcję odpowiada firma ORLOVSKI, znana z dbałości o detale i sportowy charakter odzieży. To i Idealna propozycja dla kibiców pragnących upamiętnić ten szczególny moment w historii klubu. Można ją kupić za 129 zł: https://sklep.cracovia.pl/koszulka-mk43-witaj-w-domu,3,1252,4130.
Jak widać, Cracovia dość intensywnie działała marketingowo wokół transferu Klicha. Warto także zwrócić uwagę na nostalgiczne nagranie na YouTube DominAImusic. To konto poświęcone Cracovii, na którym znajdziemy fragmenty meczów sprzed lat, a w tle słychać cover legendarnego utworu „Three Lions” ze słynnym refrenem „Football’s coming home”, który w 1996 roku towarzyszył finałom mistrzostw Europy w Anglii.
Zaznajamiając się z tymi materiałami, można odnieść wrażenie, że Mateusz Klich jest szczerze kochany w Krakowie. A jego mocna pozycja w tym klubie nie wzbudza żadnych wątpliwości. Marketingowa aktywność Cracovii pokazuje, jak klub może komunikować kibicom ważne dla całej społeczności sprawy.