Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Z kraju
Z kraju Najważniejsze akcje marketingowe klubów Ekstraklasy przed rozpoczęciem sezonu
18.07.2025 08:28

Najważniejsze akcje marketingowe klubów Ekstraklasy przed rozpoczęciem sezonu

Wśród 10 inicjatyw, które wyróżniliśmy, są takie, w których nacisk był kładziony na aspekt historyczny i społeczny. Jednak mamy też do czynienia z kampanią antyrasistowską czy… przyznaniem się do błędu i wsłuchaniem w głos kibiców po uprzedniej refleksji.

Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Najważniejsze akcje marketingowe klubów Ekstraklasy przed rozpoczęciem sezonu
Autor zdjęcia: Korona Kielce i Pogoń Szczecin

Rodzinny Białystok

Dom to nie tylko miejsce – to ludzie, relacje, wspólne chwile. W Białymstoku można to wyczuć to na każdym kroku. Od lat Toyota Auto Park jest dumnym partnerem Jagiellonii Białystok – warto prześledzić tę wyjątkową podróż pełną pasji i lokalnej dumy.

𝗖𝘇𝘆𝗺 𝗱𝗹𝗮 𝗖𝗶𝗲𝗯𝗶𝗲 𝗷𝗲𝘀𝘁 𝗱𝗼𝗺?

🔗 Kup karnet: https://t.co/NLFeaGu7TH#𝗡𝗶𝗲𝗠𝗮𝗠𝗶𝗲𝗷𝘀𝗰𝗮𝗝𝗮𝗸𝗗𝗼𝗺
______________________

Za pomoc w realizacji materiału dziękujemy naszym Partnerom – Toyota Auto Park Białystok, Stadion Miejski w Białymstoku… pic.twitter.com/7H9Va3WLFf

— Jagiellonia Białystok (@Jagiellonia1920) July 1, 2025

Nagranie pokazuje, że bez względu na zawód, status społeczny, sytuację materialną czy zdrowotną, na Podlasiu prawie każdy jest kibicem Jagi, a ci fani tworzą wspaniałą piłkarską rodzinę.

Hiszpan w grze

Jesus Jimenez został nowym piłkarzem Bruk-Betu Termaliki. Hiszpański napastnik, który ostatnio grał w indyjskim Kerala Blasters, podpisał z beniaminkiem kontrakt ważny do 30 czerwca 2027 roku. Warto zwrócić uwagę, jak klub z Małopolski prezentował wieści na jego temat w mediach społecznościowych.

Cisza nocna? 🌜Nie u nas! 😎

🔜 ✍️ pic.twitter.com/1fgI58GIZ2

— Bruk-Bet Termalica Nieciecza (@BB_Termalica) July 10, 2025

Na początku było lekko tajemniczo, a akcję osadzono w realiach gry. To kreatywne podejście do sprawy.

Flagowa koncepcja

Kibicowskie flagi, które można zobaczyć na stadionie przy ulicy Bułgarskiej, stanowią clue wzoru na nowej koszulce Lecha Poznań. Kibice, którzy chcą ją mieć, muszą się wydać nawet ponad 500 zł. A to, że poznaniacy wybrali akurat taki motyw, służy podkreśleniu, jak ważna jest dla lokalnej społeczności Wiara Lecha.

Here we go 🔥🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 @LechPoznan zrealizował mój projekt koszulek inspirowanych flagami kibiców. Co kryje wzór, który zobaczycie w nadchodzącym sezonie? pic.twitter.com/XPGIDtyFkP

— Kuba Malicki (@_kubamalicki) July 7, 2025

Enea Stadion przy Bułgarskiej to miejsce, które odwiedzają tłumy. Lechici mogą liczyć na ogromne wsparcie. Przypomnijmy, że w sezonie 2024/2025 KKS pobił rekord Ekstraklasy w XXI wieku pod względem średniej frekwencji. A właściwie wyśrubował na poziomie blisko 29 tysięcy, co stanowi pobicie dotychczasowego najlepszego wyniku – także zresztą należącego do Kolejorza- o ponad cztery tysiące. #MistrzowieTrybun – bez wątpienia kibice zasłużyli na to miano.

Historyczny wymiar

Historia Cracovii jest niezwykle bogata. Cracovia to najstarszy działający klub sportowy w Polsce. W Krakowie w piłkę nożną grywano już od lat dziewięćdziesiątych XIX stulecia, początkowo na terenie Parku Jordana, a następnie na murawie Błoń, jednak gra ta miała charakter rekreacyjny i odbywała się według dowolnego stosowania i interpretacji przepisów. Tę piękną historię widać było podczas prezentacji nowych koszulek Cracovii.

Duma Małopolski w hołdzie dla tradycji i Krakowa.

Cracovia. To Tutaj. pic.twitter.com/otcfbjxChz

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) July 11, 2025

Hasło umieszczone wewnątrz kołnierza – „Duma Małopolski”. Te dwa słowa niosą ogromny ładunek emocji i symboliki. To nie tylko slogan – to deklaracja lojalności wobec regionu, z którego pochodzi klub. Cracovia to duma Krakowa, ale także dumna reprezentantka całej Małopolski – W tej koszulce zawodnik wychodzi na boisko nie tylko jako piłkarz – wychodzi jako ambasador tradycji, historii i pasji pokoleń kibiców z całego województwa.

Symboliczny nadruk w kształcie Małopolski na karku – sylwetka województwa w Pasy przypomina, że Cracovia reprezentuje cały region i jego kibiców. To dumny znak przynależności.

O co chodzi z żółtym szaleństwem?

Żółte szaleństwo opanowało Katowice! To właśnie pod tym hasłem GKS prowadzi kampanię przed sezonem 2025/26 PKO BP Ekstraklasy. Z czasem jej częścią stały się wyjątkowe żółte koszulki z serii “Color of The Season”! Nowy wzór jest dostępny zarówno w sklepie online, jak i stacjonarnie w oficjalnym sklepie GKS-u Katowice (Katowice, ul. Bukowa 1A) w cenie 89,99 PLN.

Katowice w objęciach ŻÓŁTEGO SZALEŃSTWA! 🟡

Wszystkie karnety na "Blaszok" wyprzedane. W sobotę 19 lipca widzimy się na Arenie Katowice na meczu GieKSy z @Rakow1921.

🎟️ ⁦https://t.co/hOFZCqj8ug⁩ pic.twitter.com/3JSrt6qJ24

— GKS Katowice (@_GKSKatowice_) July 14, 2025

Trzeba przyznać, że w Katowicach można zauważyć modę na Gieksę. A nowa Bukowa przyciąga co mecz sporą rzeszę fanów.

Nowa idea Korony

Kampania #NowaKorona ma jasno pokazać zmianę we wewnątrz klubu. Od pewnego czasu w klubowych materiałach przewija się charakterystyczna pieczęć – pieczęć nowej jakości Korony Kielce.

Dzień dobry – z tej strony #NowaKorona.

Kim jesteśmy?

Przede wszystkim – klubem praktycznie w 100% prywatnym. Na początku marca 99% akcji Korony przejął Pan Łukasz Maciejczyk – biznesmen z województwa świętokrzyskiego.

1% udziałów wciąż należy do Miasta Kielce, z czego… pic.twitter.com/cWoTzGrPBz

— Korona Kielce (@Korona_Kielce) July 14, 2025

Korona to klub, który kilka razy zaskoczył już w obecnym okienku transferowym, a możliwe, że to jeszcze nie koniec. Jest to też klub, który będzie starał się wychodzić poza schemat – czego dowodem jest niniejszy post. Trzeba przyznać, dość niestandardowy w klubowej komunikacji. Korona chce zmienić podejście do naszych partnerów i sponsorów. Gorąco wierzy, że wkrótce przekonają się o tym kibice. Należy stawiać na bliższą komunikację z nimi.

Gdańska wspólnota

Z Wami Gdańsk odzyskuje swój dźwięk. Tym hasłem Lechia zachęca do kupowania karnetów. Klub z Trójmiasta kładzie nacisk na to, by uświadomić lokalnej społeczności, że w klubie najważniejsi są ludzie – a szczególnie oddani i lojalni kibice.

Z Wami Gdańsk odzyskuje swój dźwięk 📣

Karnety sezon 2025/2026 wciąż są dostępne 👉 https://t.co/mgnwF8r7Ub pic.twitter.com/508mQNjEaT

— Lechia Gdańsk (@LechiaGdanskSA) July 13, 2025

Na pewno warto zwrócić uwagę na panoramę Gdańska, zabytki, najważniejsze miejsca w tym mieście. Klub jest jednym z istotnych punktów na mapie Gdańska, a Bursztynowa Arena – wizytówką.

Jak można uświetnić rocznicę?

Domowa historia i wyjazdowa przyszłość. Motor Lublin przedstawił nowe koszulki meczowe na 75-lecie Dumy Koziego Grodu. Ten aspekt historyczny został mocno zaakcentowany w tym przypadku, co należy odnotować.

Domowa historia i wyjazdowa przyszłość. Przedstawiamy nowe koszulki meczowe na 75-lecie Dumy Koziego Grodu! 🟡⚪🔵

Kup koszulkę ➡️ https://t.co/7Dp43VoNBq
Szczegóły ➡️ https://t.co/jAFewQFEor

Niech ta historia trwa w nieskończoność! ✊ pic.twitter.com/hvR7CBa8l2

— Motor Lublin (@MotorLublin) July 7, 2025

Oficjalna domowa koszulka meczowa Motoru Lublin na sezon 2025/2026, stworzona z okazji jubileuszu 75 – lecia klubu, prezentuje się znakomicie. Projekt inspirowany stylem retro to świadome nawiązanie do bogactwa tradycji i do ludzi, którzy na przestrzeni dekad tworzyli historię Motoru. Klasyczna estetyka połączona z nowoczesnymi technologiami wykonania symbolizuje szacunek dla przeszłości oraz ambicję patrzenia w przyszłość.

Pogoń mówi „stop” rasizmowi

Futbol potrafi zjednoczyć świat. Dzięki niemu nabieramy samodyscypliny, kształtuje charaktery, piłka też wskazuje właściwe postawy, zgodne z duchem fair play. Pogoń Szczecin stanowczo apeluje do wszystkich swoich kibiców: w demokratycznych społeczeństwach nie ma miejsca dla dyskryminacji na tle rasowym ani jakiejkolwiek innej formy rasizmu. Kategorycznie nie ma na to naszej zgody.

Piłka nożna łączy nas wszystkich. Bez wyjątku.

Sport uczy samodyscypliny, kształtuje charaktery oraz wskazuje właściwe postawy, zgodne z duchem fair play. To wartości, z których jesteśmy dumni i o które chcemy walczyć. Dlatego też stanowczo apelujemy do wszystkich kibiców Pogoni… pic.twitter.com/FzgMo5YGBN

— Pogoń Szczecin (@PogonSzczecin) July 9, 2025

W reakcji na rasistowskie komentarze, które pojawiły się w ostatnim czasie w kontekście nowych zawodników szczecińskiego klubu, Pogoń wprowadziła w trybie natychmiastowym niniejsze zasady:

– wszelkie rasistowskie komentarze lub posty skierowane do naszych graczy – lub graczy drużyny przeciwnej – zostaną usunięte z przestrzeni publicznej,

– osoby odpowiedzialne zostaną zablokowane w naszych mediach społecznościowych,

– używając wszelkich możliwych zasobów ludzkich klub zidentyfikuje winnych, a następnie otrzymają oni dożywotni zakaz wstępu na nasz stadion.

Cracovia zmazała plamę

8 lipca Cracovia ogłosiła, że organizuje ankietę ws. nowej maskotki. Klub bowiem uznał, że czas na coś nowego. Chciał, aby nowa maskotka była tak wyjątkowa jak krakowscy kibice – dlatego to właśnie oni mieli zdecydować, kto będzie dumnie reprezentował klub podczas meczów i eventów. Głosowanie miało trwać do: 15.07.2025 r. do godziny 23:59 i być anonimowe. Stało się inaczej.

Lajkonik jest maskotką Cracovii od 11 czerwca 2004 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się na meczu przeciwko Szczakowiance Jaworzno (zakończonym wynikiem 8:1). Według „WikiPasy.pl” inicjatywa sprowadzenia Lajkonika na stadion pojawiła się właśnie wtedy – przedstawiono go jako symbol drużyny. To nawiązanie do krakowskiej tradycji legendy Lajkonika z dzielnicy Zwierzyniec – blisko stadionu – który już od lat 2000–ych działał jako element miejskiej kultury. Kibice zżyli się z tą postacią i teraz nie wyobrażają sobie zmiany maskotki.

Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi. My go popełniać nie chcemy.

Pasiacy, w zły sposób zakomunikowaliśmy ostatnią informację w temacie klubowej maskotki, co wywołało Waszą słuszną reakcję. Doceniamy Wasze zaangażowanie w każdym aspekcie funkcjonowania… https://t.co/Z8PAi0Pv7B

— CRACOVIA (@KSCracoviaSA) July 8, 2025

„Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi. My go popełniać nie chcemy. Pasiacy, w zły sposób zakomunikowaliśmy ostatnią informację w temacie klubowej maskotki, co wywołało Waszą słuszną reakcję. Doceniamy Wasze zaangażowanie w każdym aspekcie funkcjonowania klubu, po raz kolejny potwierdziliście także przywiązanie do naszych tradycji. Naszym zamiarem nie było sugerowanie konieczności wymiany Lajkonika, a chęć poznania Waszego głosu. Ten jest jednoznaczny. Lajkonik oczywiście pozostanie jako jeden z bardziej charakterystycznych klubowych symboli, przechodząc małe odświeżenie” – napisał klub.

Bruk-Bet Termalica Nieciecza Cracovia Kraków GKS Katowice Jagiellonia Białystok Korona Kielce Lech Poznań Lechia Gdańsk Motor Lublin Pogoń Szczecin
Materiał Promocyjny
Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Z kraju

Aktualności

Były reprezentant Polski zrezygnował z zakupu Zagłębia Sosnowiec

Marek Koźmiński, który od pewnego czasu rozważał zakup Zagłębia Sosnowiec, niespodziewanie oświadczył, że nie zamierza dłużej starać się o pakiet kontrolny klubu. Redakcja Sport Marketing
2018.09.06 Bolonia
 Pilka nozna, Liga Narodow sezon 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus

2018.09.06 
Football Nations League season 2018/2019Konferencja i trening przed meczem
N/z Marek Kozminski
Foto Marcin Karczewski / PressFocus
(240125) -- MILWAUKEE, Jan. 25, 2024 (Xinhua) -- Milwaukee Bucks forward Bobby Portis (R) competes during the NBA regular season game between Milwaukee Bucks and Cleveland Cavaliers in Milwaukee, the United States, Jan. 24, 2024. (Photo by Joel Lerner/Xinhua)

2024.01.24 Milwaukee
koszykowka mezczyzn , amerykanska liga koszykowki NBA
Milwaukee Bucks - Cleveland Cavaliers
Foto Joel Lerner/Xinhua/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Media Znany dziennikarz wraca do komentowania NBA w… TV Republika Redakcja Sport Marketing
Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven
Media Dziennikarz Meczyków zadebiutował w Eleven Redakcja Sport Marketing
Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze
Eventy Puchar Świata w Wiśle w Eurosporcie 1, HBO Max i Playerze Redakcja Sport Marketing
Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje
Z kraju Górnik Zabrze kultywuje barbórkowe tradycje Redakcja Sport Marketing

SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}