Najważniejsze akcje marketingowe klubów Ekstraklasy przed rozpoczęciem sezonu
Wśród 10 inicjatyw, które wyróżniliśmy, są takie, w których nacisk był kładziony na aspekt historyczny i społeczny. Jednak mamy też do czynienia z kampanią antyrasistowską czy… przyznaniem się do błędu i wsłuchaniem w głos kibiców po uprzedniej refleksji.
Rodzinny Białystok
Dom to nie tylko miejsce – to ludzie, relacje, wspólne chwile. W Białymstoku można to wyczuć to na każdym kroku. Od lat Toyota Auto Park jest dumnym partnerem Jagiellonii Białystok – warto prześledzić tę wyjątkową podróż pełną pasji i lokalnej dumy.
Nagranie pokazuje, że bez względu na zawód, status społeczny, sytuację materialną czy zdrowotną, na Podlasiu prawie każdy jest kibicem Jagi, a ci fani tworzą wspaniałą piłkarską rodzinę.
Hiszpan w grze
Jesus Jimenez został nowym piłkarzem Bruk-Betu Termaliki. Hiszpański napastnik, który ostatnio grał w indyjskim Kerala Blasters, podpisał z beniaminkiem kontrakt ważny do 30 czerwca 2027 roku. Warto zwrócić uwagę, jak klub z Małopolski prezentował wieści na jego temat w mediach społecznościowych.
Na początku było lekko tajemniczo, a akcję osadzono w realiach gry. To kreatywne podejście do sprawy.
Flagowa koncepcja
Kibicowskie flagi, które można zobaczyć na stadionie przy ulicy Bułgarskiej, stanowią clue wzoru na nowej koszulce Lecha Poznań. Kibice, którzy chcą ją mieć, muszą się wydać nawet ponad 500 zł. A to, że poznaniacy wybrali akurat taki motyw, służy podkreśleniu, jak ważna jest dla lokalnej społeczności Wiara Lecha.
Enea Stadion przy Bułgarskiej to miejsce, które odwiedzają tłumy. Lechici mogą liczyć na ogromne wsparcie. Przypomnijmy, że w sezonie 2024/2025 KKS pobił rekord Ekstraklasy w XXI wieku pod względem średniej frekwencji. A właściwie wyśrubował na poziomie blisko 29 tysięcy, co stanowi pobicie dotychczasowego najlepszego wyniku – także zresztą należącego do Kolejorza- o ponad cztery tysiące. #MistrzowieTrybun – bez wątpienia kibice zasłużyli na to miano.
Historyczny wymiar
Historia Cracovii jest niezwykle bogata. Cracovia to najstarszy działający klub sportowy w Polsce. W Krakowie w piłkę nożną grywano już od lat dziewięćdziesiątych XIX stulecia, początkowo na terenie Parku Jordana, a następnie na murawie Błoń, jednak gra ta miała charakter rekreacyjny i odbywała się według dowolnego stosowania i interpretacji przepisów. Tę piękną historię widać było podczas prezentacji nowych koszulek Cracovii.
Hasło umieszczone wewnątrz kołnierza – „Duma Małopolski”. Te dwa słowa niosą ogromny ładunek emocji i symboliki. To nie tylko slogan – to deklaracja lojalności wobec regionu, z którego pochodzi klub. Cracovia to duma Krakowa, ale także dumna reprezentantka całej Małopolski – W tej koszulce zawodnik wychodzi na boisko nie tylko jako piłkarz – wychodzi jako ambasador tradycji, historii i pasji pokoleń kibiców z całego województwa.
Symboliczny nadruk w kształcie Małopolski na karku – sylwetka województwa w Pasy przypomina, że Cracovia reprezentuje cały region i jego kibiców. To dumny znak przynależności.
O co chodzi z żółtym szaleństwem?
Żółte szaleństwo opanowało Katowice! To właśnie pod tym hasłem GKS prowadzi kampanię przed sezonem 2025/26 PKO BP Ekstraklasy. Z czasem jej częścią stały się wyjątkowe żółte koszulki z serii “Color of The Season”! Nowy wzór jest dostępny zarówno w sklepie online, jak i stacjonarnie w oficjalnym sklepie GKS-u Katowice (Katowice, ul. Bukowa 1A) w cenie 89,99 PLN.
Trzeba przyznać, że w Katowicach można zauważyć modę na Gieksę. A nowa Bukowa przyciąga co mecz sporą rzeszę fanów.
Nowa idea Korony
Kampania #NowaKorona ma jasno pokazać zmianę we wewnątrz klubu. Od pewnego czasu w klubowych materiałach przewija się charakterystyczna pieczęć – pieczęć nowej jakości Korony Kielce.
Korona to klub, który kilka razy zaskoczył już w obecnym okienku transferowym, a możliwe, że to jeszcze nie koniec. Jest to też klub, który będzie starał się wychodzić poza schemat – czego dowodem jest niniejszy post. Trzeba przyznać, dość niestandardowy w klubowej komunikacji. Korona chce zmienić podejście do naszych partnerów i sponsorów. Gorąco wierzy, że wkrótce przekonają się o tym kibice. Należy stawiać na bliższą komunikację z nimi.
Gdańska wspólnota
Z Wami Gdańsk odzyskuje swój dźwięk. Tym hasłem Lechia zachęca do kupowania karnetów. Klub z Trójmiasta kładzie nacisk na to, by uświadomić lokalnej społeczności, że w klubie najważniejsi są ludzie – a szczególnie oddani i lojalni kibice.
Na pewno warto zwrócić uwagę na panoramę Gdańska, zabytki, najważniejsze miejsca w tym mieście. Klub jest jednym z istotnych punktów na mapie Gdańska, a Bursztynowa Arena – wizytówką.
Jak można uświetnić rocznicę?
Domowa historia i wyjazdowa przyszłość. Motor Lublin przedstawił nowe koszulki meczowe na 75-lecie Dumy Koziego Grodu. Ten aspekt historyczny został mocno zaakcentowany w tym przypadku, co należy odnotować.
Oficjalna domowa koszulka meczowa Motoru Lublin na sezon 2025/2026, stworzona z okazji jubileuszu 75 – lecia klubu, prezentuje się znakomicie. Projekt inspirowany stylem retro to świadome nawiązanie do bogactwa tradycji i do ludzi, którzy na przestrzeni dekad tworzyli historię Motoru. Klasyczna estetyka połączona z nowoczesnymi technologiami wykonania symbolizuje szacunek dla przeszłości oraz ambicję patrzenia w przyszłość.
Pogoń mówi „stop” rasizmowi
Futbol potrafi zjednoczyć świat. Dzięki niemu nabieramy samodyscypliny, kształtuje charaktery, piłka też wskazuje właściwe postawy, zgodne z duchem fair play. Pogoń Szczecin stanowczo apeluje do wszystkich swoich kibiców: w demokratycznych społeczeństwach nie ma miejsca dla dyskryminacji na tle rasowym ani jakiejkolwiek innej formy rasizmu. Kategorycznie nie ma na to naszej zgody.
W reakcji na rasistowskie komentarze, które pojawiły się w ostatnim czasie w kontekście nowych zawodników szczecińskiego klubu, Pogoń wprowadziła w trybie natychmiastowym niniejsze zasady:
– wszelkie rasistowskie komentarze lub posty skierowane do naszych graczy – lub graczy drużyny przeciwnej – zostaną usunięte z przestrzeni publicznej,
– osoby odpowiedzialne zostaną zablokowane w naszych mediach społecznościowych,
– używając wszelkich możliwych zasobów ludzkich klub zidentyfikuje winnych, a następnie otrzymają oni dożywotni zakaz wstępu na nasz stadion.
Cracovia zmazała plamę
8 lipca Cracovia ogłosiła, że organizuje ankietę ws. nowej maskotki. Klub bowiem uznał, że czas na coś nowego. Chciał, aby nowa maskotka była tak wyjątkowa jak krakowscy kibice – dlatego to właśnie oni mieli zdecydować, kto będzie dumnie reprezentował klub podczas meczów i eventów. Głosowanie miało trwać do: 15.07.2025 r. do godziny 23:59 i być anonimowe. Stało się inaczej.
Lajkonik jest maskotką Cracovii od 11 czerwca 2004 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się na meczu przeciwko Szczakowiance Jaworzno (zakończonym wynikiem 8:1). Według „WikiPasy.pl” inicjatywa sprowadzenia Lajkonika na stadion pojawiła się właśnie wtedy – przedstawiono go jako symbol drużyny. To nawiązanie do krakowskiej tradycji legendy Lajkonika z dzielnicy Zwierzyniec – blisko stadionu – który już od lat 2000–ych działał jako element miejskiej kultury. Kibice zżyli się z tą postacią i teraz nie wyobrażają sobie zmiany maskotki.
„Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi. My go popełniać nie chcemy. Pasiacy, w zły sposób zakomunikowaliśmy ostatnią informację w temacie klubowej maskotki, co wywołało Waszą słuszną reakcję. Doceniamy Wasze zaangażowanie w każdym aspekcie funkcjonowania klubu, po raz kolejny potwierdziliście także przywiązanie do naszych tradycji. Naszym zamiarem nie było sugerowanie konieczności wymiany Lajkonika, a chęć poznania Waszego głosu. Ten jest jednoznaczny. Lajkonik oczywiście pozostanie jako jeden z bardziej charakterystycznych klubowych symboli, przechodząc małe odświeżenie” – napisał klub.