09.07.2025 07:52

Cracovia przyznaje się do błędu. Lajkonik pozostanie maskotką

8 lipca Cracovia ogłosiła, że organizuje ankietę ws. nowej maskotki. Klub bowiem uznał, że czas na coś nowego. Chciał, aby nowa maskotka była tak wyjątkowa jak krakowscy kibice – dlatego to właśnie oni mieli zdecydować, kto będzie dumnie reprezentował klub podczas meczów i eventów. Głosowanie miało trwać do: 15.07.2025 r. do godziny 23:59 i być anonimowe. Stało się inaczej.

Cracovia przyznaje się do błędu. Lajkonik pozostanie maskotką
Autor zdjęcia: Cracovia

Lajkonik jest maskotką Cracovii od 11 czerwca 2004 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się na meczu przeciwko Szczakowiance Jaworzno (zakończonym wynikiem 8:1). Według „WikiPasy.pl” inicjatywa sprowadzenia Lajkonika na stadion pojawiła się właśnie wtedy – przedstawiono go jako symbol drużyny. To nawiązanie do krakowskiej tradycji legendy Lajkonika z dzielnicy Zwierzyniec – blisko stadionu – który już od lat 2000–ych działał jako element miejskiej kultury. Kibice zżyli się z tą postacią i teraz nie wyobrażają sobie zmiany maskotki.

Refleksja klubu

Jeżeli nie przyznajesz się do błędu, to popełniasz błąd drugi. My go popełniać nie chcemy. Pasiacy, w zły sposób zakomunikowaliśmy ostatnią informację w temacie klubowej maskotki, co wywołało Waszą słuszną reakcję. Doceniamy Wasze zaangażowanie w każdym aspekcie funkcjonowania klubu, po raz kolejny potwierdziliście także przywiązanie do naszych tradycji. Naszym zamiarem nie było sugerowanie konieczności wymiany Lajkonika, a chęć poznania Waszego głosu. Ten jest jednoznaczny. Lajkonik oczywiście pozostanie jako jeden z bardziej charakterystycznych klubowych symboli, przechodząc małe odświeżenie” – napisał klub.

Trzeba przyznać, że niezbyt często się zdarza, aby klub zareagował w porę na niefortunny pomysł, który nie przekonał kibiców. Tutaj mieliśmy do czynienia z szybką reakcją, co sprawiło, że złe emocje wokół tej sprawy szybko zostały wyciszone. Lajkonik zostanie z Cracovią, ale przejdzie pewne zmiany.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing