Orlen przekazał legendarny herb Wiśle Płock
Orlen przekazał Wiśle Płock legendarny herb Petrochemii Płock. Dzięki temu „Petka” ponownie stanie się elementem tożsamości klubu. W ten sposób powróci do swojej pierwotnej funkcji.
– „Petka” była i pozostanie dumą Płocka. Jest ważna dla Wisły i społeczności klubu. Cieszę się, że w końcu będzie wykorzystywana tak, jak powinna! Niech przynosi szczęście drużynie i króluje w tabeli – mówi Ireneusz Fąfara, prezes marki ORLEN.
Wyróżnik klubu
Pasiasty, biało-niebieski herb z charakterystyczną „Petką” był najdłużej obowiązującym
znakiem klubu i przez kilkadziesiąt lat towarzyszył zawodnikom i kibicom.
– Historia i tożsamość klubu są równie ważne jak sukcesy sportowe, dlatego zasługuje on,
aby korzystać ze swojego pierwszego, historycznego logotypu. Podpisana umowa pokazuje,
że współpraca na linii ORLEN – Wisła Płock przebiega bardzo dobrze. Cieszymy się, że proces przekazania praw do korzystania przez klub z „Petki” zakończyliśmy w tak ważnym
momencie. Wspólnie trzymajmy kciuki za piłkarzy w ich zmaganiach o Ekstraklasę – mówi
Lidia Kołucka-Żuk, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu ORLEN S.A.
Władze miasta, klubu i kibice od lat zabiegali o możliwość wykorzystywania historycznego
herbu. Dzięki konstruktywnej współpracy ORLENU z klubem wieloletnie starania zakończyły
się sukcesem.
– Otrzymanie praw do „Petki” to dla nas ogromny zaszczyt. Ten symbol nie tylko przypomina
o ważnym etapie w historii klubu, ale również jednoczy pokolenia kibiców. Dziękujemy
naszemu Sponsorowi Strategicznemu za okazane zaufanie i wsparcie – mówi Piotr Sadczuk,
prezes Wisły Płock S.A.
Po powstaniu Petrochemii Płock, jej charakterystycznym znakiem firmowym była stylizowana
retorta (naczynie chemiczne) z wpisaną w nie literą „P”. Logotyp został zaprojektowany przez
plastyka Witolda Surowieckiego. Od początku swojego istnienia występował najczęściej w
biało-niebieskiej kolorystyce.
Historia logotypu
W 1963 roku Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne zaczęły sponsorować płocki klub piłkarski, a logo zakładów po raz pierwszy pojawiło się w herbie klubu. W 1964 roku otwarto sekcję piłki ręcznej, a rok później przemianowano klub na ZKS Wisła (Zakładowy Klub Sportowy). To właśnie wtedy pojawił się znak w pionowe niebiesko-białe pasy, który do dzisiaj z sentymentem jest wspominany przez płockich kibiców. Logo zostało zmienione w 2007 r., gdy Wisła Płock stała się własnością miasta. Dziś „Petka” wraca do płockiego klubu. ORLEN jest sponsorem strategicznym piłkarskiej Wisły Płock od sezonu 2016/2017.