Pierwszoligowiec liderem w rankingu Facebook Trends wśród klubów piłkarskich
Mimo że w PKO BP Ekstraklasie gra sporo klubów, które mają potężną bazę kibicowską jak na polskie standardy, to nieoczekiwanie sporym sukcesem może pochwalić się pierwszoligowiec z Lubelszczyzny.
Górnik Łęczna w kwietniu 2025 roku po raz kolejny znalazł się na pierwszym miejscu wśród klubów piłkarskich w Polsce. To już jest trend, ponieważ ten klub ma miejsce w czołówce zestawienia od dłuższego czasu,
A wyprzedza rywali nie tylko, co oczywiste, z Betclic 1 Ligi, ale też z PKO BP Ekstraklasy. Klub z Łęcznej znany jest z rozwiniętego działu marketingu.
Sporo inicjatyw marketingowych
– Zaczynamy powoli, ale budujemy oddzielny budżet tego działu i nikt z zarządu nie ingeruje w ten obszar. To jest kwestia kreatywności, możliwości całego działu pod kierownictwem Tomasza Płazy. Jako że jestem w Górniku od 13 lat, pamiętam kilka akcji, które się wyróżniły. To były chociażby inicjatywy związane z autyzmem czy profilaktyką. Szerokim echem odbiła się subskrypcja biletów na mecze. Jako pierwsi w Polsce to wprowadziliśmy. Warto wspomnieć też o pamiętnej akcji z maskotkami, która przywędrowała z Holandii; to również dość charakterystyczna inicjatywa – mówił w rozmowie ze SportMarketing.pl prezes Górnika Maciej Grzywa.
„Górnik Łęczna to spółka akcyjna, stowarzyszenie i fundacja. Chcemy połączyć te podmioty” [WYWIAD]
Tomasz Płaza: nawet w małych klubach można robić ciekawy marketing [WYWIAD]