24.04.2025 11:13

Nowa era futbolu i mody: adidas x Ekstraklasa z nowym kontraktem

Ponad trzy tysiące goli, blisko 12 tysięcy celnych strzałów i ponad 1,6 miliona kontaktów z piłką – tyle działo się przez ostatnie pięć lat wspólnej gry Ekstraklasy z adidasem. Jedna piłka, niezawodny partner, który towarzyszył zawodnikom w każdej kolejce, przy każdym rekordzie, przy każdej piłkarskiej emocji.

Nowa era futbolu i mody: adidas x Ekstraklasa z nowym kontraktem
Autor zdjęcia: adidas i Ekstraklasa

Ta wyjątkowa współpraca marki adidas i Ekstraklasy będzie kontynuowana na bazie nowej pięcioletniej umowy, która gwarantuje partnerstwo do końca sezonu 2029/30. To jednak nie tylko przedłużenie partnerstwa, ale jego nowy rozdział – wykraczający poza stadion.

Marka adidas pozostaje oficjalnym dostawcą piłek Ekstraklasy, ale teraz będzie również
obecna w szafach i na ulicach. W ramach rozszerzonego partnerstwa pojawią się produkty licencyjne, takie jak:

  • oficjalne buty piłkarskie dla młodych zawodników i zawodniczek,
  • kolekcje odzieży – nie tylko sportowej, ale też lifestyle’owej, inspirowanej duchem
    gry i miejskim stylem.

To kolejny krok w kierunku połączenia świata sportu i codzinności. Bo futbol to nie tylko to, co dzieje się na boisku – to styl, pasja i sposób bycia.

Współpraca obejmuje także działania społeczne – adidas wesprze inicjatywy Fundacji
Ekstraklasy, przekazując sprzęt sportowy na wydarzenia dla dzieci i młodzieży oraz
wspierając ich rozwój poprzez sport. Dodatkowo, dzięki wymianie międzynarodowej wiedzy i doświadczeń, marka zapewni ekspercką edukację dla klubów i nowe możliwości rozwoju.

Za nami już niemal dekada wspólnych emocji. Tylko w ostatnich pięciu sezonach na boiskach Ekstraklasy, z piłką adidas w roli głównej, padło:

– 3 511 goli,
– 11 460 celnych strzałów,
– 1 446 rajdów w pole karne i ponad 3 000 kilometrów przebytych z piłką przy nodze.

Ogromna spuścizna

Dla adidasa to kontynuacja dziedzictwa, które ma swoje początki w 1963 roku i nabrało
światowego rozmachu wraz z kultową piłką Telstar z mundialu w 1970. Dziś ten duch futbolu przenosi się na polskie boiska – i polskie ulice.

Współpraca z marką adidas to długie, strategiczne partnerstwo i bardzo się cieszymy z jego przedłużenia na kolejne lata. Adidas to najwyższa jakość połączona z nowoczesną wiedzą w dziedzinie projektowania profesjonalnego sprzętu sportowego, a piłkami tej marki rozgrywane są największe turnieje piłkarskie na świecie. Takimi samymi piłkami będą rozgrywane także mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy przez kolejnych pięć sezonów. Najnowsza umowa jest dla nas bardzo korzystna nie tylko z uwagi na najwyższy poziom sprzętu, ale także zwiększone zaangażowanie naszego Sponsora Technicznego we wspieranie rozwoju ligi w wymiarze finansowym i merytorycznym. Ekstraklasa jest atrakcyjnym i perspektywicznym partnerem – pniemy się w rankingu UEFA, rośnie sportowa atrakcyjność rozgrywek, frekwencja na trybunach i szeroko rozumiana popularność rozgrywek. Nowa umowa z adidas uwzględnia te wszystkie aspekty, co oznacza większe korzyści dla klubów i naszej ligi, a dla adidas nowe szanse umacniania marki w Polsce – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy.

Aspekt szkoleniowy

Nowa umowa to coś więcej niż futbol. Obok stworzenia wspomnianej kolekcji odzieżowej i wsparcia rozwoju dzieci i młodzieży, adidas wesprze również polską piłkę na poziomie
eksperckim. Wyjazdy szkoleniowe do europejskich klubów współpracujących z adidasem
pozwolą na wymianę wiedzy o dniu meczowym, przyciąganiu kibiców i tworzeniu
stadionowych doświadczeń. Współpraca zakłada również większą obecność adidasa w
kanałach promocyjnych ligi – od stadionów po media społecznościowe.

Bo to partnerstwo to coś więcej niż piłka – to wspólna wizja rozwoju nowoczesnej ligi, w
której styl, innowacja i zaangażowanie społeczne grają razem. Bo kiedy zawodnicy dotykają piłki adidas – zaczyna się gra. A z nią historia Ekstraklasy.

Przedłużenie współpracy z Ekstraklasą to dla nas ogromny powód do dumy. Cieszymy się, że możemy nadal wspierać rozwój najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce – nie tylko dostarczając nasz sprzęt, ale też dzieląc się doświadczeniem oraz budując wspólne projekty, które pomogą w pełni wykorzystać potencjał ligi. adidas wspierać będzie także inicjatywy prowadzone przez Fundację Ekstraklasy, które w istotny sposób wpływają na rozwój piłkarskich pasji wśród dzieci i młodzieży – mówi Marina Moguš, SVP&General Manager Central w adidas.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing