Z kraju 22 listopada 2012

Lech z własnym muzeum

Lech Poznań rozpoczyna prace nad utworzeniem klubowego muzeum na Stadionie Miejskim przy ulicy Bułgarskiej. Udział w konsultacjach wezmą kibice.

\"\"Dotychczas do dyspozycji kibiców zostało oddane wyłącznie wirtualne muzeum, jednakże od środy Lech rozpoczyna rozmowy z kibicami i sympatykami klubu na temat ich wizji, oczekiwań i eksponatów, jakie mają znaleźć się w muzeum.

Temat powstania miejsca, w którym zebrane będą pamiątki i symbole historii Kolejorza, przewijał się na spotkaniach z kibicami od wielu lat. Po przejęciu w zarządzanie stadionu przez konsorcjum KKS Lech Poznań i Marcelin Management w maju tego roku, pojawiła się realna szansa realizacji tego projektu i w końcu zaczął on nabierać realnych kształtów. Po Euro 2012 operator rozpoczął poszukiwania optymalnych lokalizacji na potrzeby muzeum, jak również partnerów – projektantów, ekspertów w kwestii tworzenia koncepcji muzeów. Po otwarciu zwiedzanie muzeum zostanie zintegrowane ze zwiedzaniem stadionu, który już teraz co miesiąc odwiedzany jest średnio przez 1500 osób.

W chwili obecnej operator zarezerwował na potrzeby muzeum pomieszczenia pod IV trybuną, choć na decyzję o jego ostatecznej lokalizacji wpływ będzie miała przyjęta koncepcja. Niezależnie od wyboru lokalizacji muzeum już dziś nawiązaliśmy współpracę z ekspertami, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem wspomogą klub w przygotowaniu jego koncepcji.

– Muzeum stworzone będzie dla kibiców, ale co najważniejsze będzie tworzone również przez kibiców. Już dziś chcielibyśmy zaprosić wszystkich do współpracy. Czekamy na informacje o posiadanych eksponatach, które kibice gotowi są przekazać muzeum, z niecierpliwością oczekujemy również na Wasze wskazówki czy sugestie. Każda wiadomość będzie dla nas cenna, na każdą odpowiemy. Chcemy czerpać z nowoczesnych wzorców muzeum Lecha nie ma opierać się na oglądaniu eksponatów w gablotach i zdjęć na ścianie, ale przede wszystkim bazować ma na wartościach klubu i interaktywności. – mówi dyrektor ds. komunikacji i marketingu KKS Lech, Bartosz Skwiercz.