Z kraju 23 listopada 2020

4F partnerem technicznym Energa Basket Ligi. Jest jedno “ale”

autor: Miłosz Marek
Oficjalna strona Polskiej Ligi Koszykówki poinformowała, że partnerem technicznym rozgrywek od sezonu 2021/2022 będzie firma 4F. Umowa będzie obowiązywać przez dwa sezony. Znalezienie sponsora to dobra wiadomość, jednak jest jedno duże "ale".

Poważny sponsor

Na mocy umowy 4F wyposaży każdy klub w pełen zestaw sprzętu sportowego. Partnerstwo rozpocznie się od kolejnego sezonu.

– Lata doświadczeń 4F w profesjonalnym sporcie pozwoliły nam zbudować pozycję, aby ubrać 16 klubów Energa Basket Ligi. Stawia nas to w tym samym rzędzie, co czołowych producentów sprzętu sportowego na świecie – mówi Igor Klaja, Prezes Zarządu OTCF, właściciela marki 4F

– To przełomowa umowa dla polskiej koszykówki, unikatowa również w skali europejskiej. Kluby Energa Basket Ligi będą korzystały z odzieży jednego producenta, równamy więc do najlepszych wzorców światowych. Niezmiernie cieszę się z nawiązania współpracy z 4F, bo to uznana polska marka, korzystająca z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w produkcji odzieży – mówi Radosław Piesiewicz, prezes Polskiej Ligi Koszykówki i Polskiego Związku Koszykówki.

Co to oznacza?

Z jednej strony sponsor to zawsze dobra wiadomość dla klubów, jednak z komunikatu płynie jasny i prosty przekaz – kluby będą musiały występować w strojach 4F. A co z zespołami, które współpracują z innymi markami?

Stanowisko prezesa PLK brzmi dość kategorycznie. W komunikacie na stronie ligi zaznaczone jest jasno: “Wszystkie kluby Energa Basket Ligi od sezonu 2021/2022 – po raz pierwszy w historii – będą korzystały z dedykowanych strojów meczowych”.

Według naszych źródeł, decyzja nie została skonsultowana z klubami.

Wątpliwości wobec umowy jest sporo: