Z kraju 6 listopada 2020

Energa przestanie być sponsorem gdańskiego stadionu

autor: Miłosz Marek
Spora zmiana na mapie sponsoringu sportowego w Polsce. Grupa Energa kończy współpracę z operatorem stadionu w Gdańsku. Następcy póki co nie widać.

Dotychczasowa umowa między operatorem stadionu a Energą wygasła z końcem października. Współpraca między stronami trwała od 2015 roku. Według informacji portalu trojmiasto.pl, przedstawiciele sponsora nie byli zadowoleni z realizacji świadczeń.

– Przez pięć lat trwania umowy sponsoringowej na terenie stadionu w Gdańsku odbyły się tylko dwa komercyjne wydarzenia, które uznać można za ogólnopolskie, z czego ostatnie w połowie 2017 r. Dodatkowo obowiązujący od wielu miesięcy reżim sanitarny związany z pandemią koronawirusa powoduje dużą niepewność dotyczącą organizacji wydarzeń kulturalnych i sportowych na stadionie w Gdańsku – mówi  Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Energi.

To spory cios dla władz gdańskiego obiektu, które do tej pory mogły chwalić się sukcesami w kontekście sponsora tytularnego. Według różnych informacji, dotychczasowe umowy gwarantowały spółce nawet 4,5 miliona złotych rocznie.

W obecnych czasach o kolejnego sponsora będzie trudno, o czym dobrze wiedzą gospodarze innych aren Euro 2012. Poza PGE Narodowym, stadiony we Wrocławiu oraz Poznaniu od dłuższego czasu nie mogą znaleźć patrona.

Operatora stadionu powinno martwić to tym bardziej, bowiem od czterech lat Arena Gdańsk Operator nie wypracował dodatniego wyniku ze sprzedaży usług. Portal wybrzeze24.pl przypomina, że w tym czasie zdążyły za to wzrosnąć płace w radzie nadzorczej spółki, a w 2019 roku pensje około 21 pracowników wyniosły około 2 miliony złotych rocznie.

źródło: trojmiasto.pl
fot.: https://twitter.com/StadionEnerga/