Z kraju 28 października 2020

Platforma DAZN wchodzi do Polski. Start 1 grudnia

autor: Miłosz Marek
Platforma streamingowa DAZN specjalizująca się w dostarczaniu treści sportowych ma pojawić się w Polsce. Wynika to z komunikatu firmy oraz wiadomości oficjalnego konta na Twitterze.

It’s time!

28 października to ważna data dla DAZN. Firma ogłosiła, że od 1 grudnia będzie dostępna w 200 krajach. W tym gronie znajdzie się także Polska. Co prawda nie pojawiła się lista miejsc, w których rozpocznie działanie, jednak potwierdzono to wiadomością oficjalnego konta na Twitterze.

Jednak już od początku pojawiają się pierwsze niedogodności dla klientów w naszym kraju. DAZN swój start praktycznie na całym świecie reklamuje dwoma walkami, które będzie można oglądać za pośrednictwem platformy. Garcia – Cambell o pas mistrzowski w kategorii lekkiej (5 grudnia) oraz Joshua – Pulev o trzy pasy mistrzowskie w kategorii ciężkiej (12 grudnia). Pierwszej z walk nie obejrzymy w Polsce za pośrednictwem DAZN.

Co i za ile zobaczymy w DAZN?

W tym roku odbędzie się wiele przetargów na prawa do pokazywania wydarzeń sportowych, które interesują polskich kibiców. Mowa między innymi o czołowych ligach piłkarskich (Primera Division, Serie A czy Bundesliga). Na to trzeba będzie poczekać przynajmniej kilka tygodni, o ile DAZN będzie w stanie konkurować z innymi na polskim rynku.

Kluczowym pytaniem jest, ile będzie kosztować dostęp do platformy w Polsce. W komunikacie pada stwierdzenie, iż “początkowy plan miesięczny dla nowych rynków będzie kosztował 1,99 £ (ok. 10 złotych) lub mniej”.

Jeden z tłitów platformy mówi, że na samym początku Polacy będą mogli oglądać wydarzenia bokserskie oraz archiwalne walki. Na szczegóły przyjdzie jeszcze poczekać.

 

Podejście drugie

DAZN ma zróżnicowaną ofertę w zależności od regionu. Może pochwalić się prawami do transmisji najlepszych amerykańskich lig (NFL, NHL, MLB czy NBA), piłkarskich rozgrywek w Hiszpani, Francji czy we Włoszech, a nawet możliwością transmitowania Ligi Mistrzów w Niemczech.

To nie pierwsza próba wejścia firmy na polski rynek. DAZN miał pojawić się w naszym kraju w maju 2020 roku, jednak wtedy plany pokrzyżowała globalna pandemia.